Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg kommer nettopp fra legen, og føler meg oppgitt.

Har gått uten p-piller i 3 år, men ikke hatt regelmessig syklus. I den siste tiden har den vært så og si regelmessig. Nå har jeg hatt menstruasjon i 3 uker, og blør mye.

Jeg fikk legen til å sende henvisning til gynekolog.

Han skrev også ut en resept på p-piller til meg, da han mente det var den eneste løsningen til å stoppe menstruasjonen min på. Jeg vil ikke ta p-piller, da jeg håper på å bli gravid.

Har lest om at menstruasjonen kan bli uregelmessig etter p-pille bruk.

Så, hva synes dere jeg skal gjøre?Ta p-piller for å stoppe menstruasjonen? Eller la det gå sin gang til den stopper? Jeg skal til gynekolog så snart jeg får time i posten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ønsker å bli gravid så ville jeg absolutt ha frarådet bruk av p-piller (men nå er jeg ingen fagperson)

Kan du ikke høre med legen om det er andre medikamenter som kan brukes for å få en mer stabil syklus?

Skrevet

Om du ønsker å bli gravid så ville jeg absolutt ha frarådet bruk av p-piller (men nå er jeg ingen fagperson)

Kan du ikke høre med legen om det er andre medikamenter som kan brukes for å få en mer stabil syklus?

Han sa det kun var p-piller som hjalp! Han nevnte en annen type som gjorde blødningene mindre, men det hadde han ikke lyst til å skrive ut resept på.

Skrevet

Nå har jeg bare googlet litt, men utifra det jeg finner så kan langvarig blødning skyldes manglende eggløsning eller ubalanse i hormonene. Det kan også skyldes infeksjon som f.eks klamydia.

Vil da anbefale gynekolog, og få gynekolog til å skrive en henvisning så du får tatt noen blodprøver :)

Om det er hormonbalansen, så vil nok gynekolog finne medikamenter som hjelper mot dette.

Skrevet

Jeg hadde definitivt betalt for privat time hos gynekolog så snart som mulig får å få tilpasset hjelp.

Jeg vil ikke si om legens råd er riktig eller ikke, men dette er ikke fastlegens område, så det er fullt mulig at det finnes bedre løsninger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...