AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Har en venninne som hele tiden får meg til å føle det som om jeg ikke er verdt en dritt, og det begynner å bli veldig plagsomt. Hun blir småsur hele tiden, som regel uten grunn, overreagerer veldig fort, og kommer hele tiden med små "stikk" som gjør at jeg føler meg så utrolig lite verdt. Sitter igjen med en vond følelse hver gang vi har snakket sammen. Hadde dette vært noen andre, hadde jeg nok bare brutt kontakten, men problemet er at vi studerer sammen og skal skrive en stor oppgave sammen nå i vår. Jeg er altså nødt til å se henne hver eneste dag de neste månedene, og jeg vil derfor ikke ta det opp, siden det garantert kommer til å påvirke oppgaven. Nå skal hun ha bursdagsfest i helgen og jeg er invitert, men jeg har egentlig ikke noe lyst til å gå. Har sagt at jeg kommer innom i en times tid, men hun prøver å overtale meg til å være med på byen. Orker ærlig talt ikke å bruke så mye tid sammen med henne når det ender opp med at jeg blir trist og lei meg uansett... Hva skal jeg gjøre? Bare overse det, la hele vennskapet bli platonisk og bli ferdig med oppgaven? Ta det opp med henne? Veldig usikker på hva som er det rette her altså... Anonym poster: 981f55a8c59ba47c4c7d3cbfc9f093a5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Ingen mulighet til å gjøre oppgaven sammen med noen andre? Anonym poster: 800bd29548b43d7302e98c654636a3a5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 Ingen mulighet til å gjøre oppgaven sammen med noen andre? Anonym poster: 800bd29548b43d7302e98c654636a3a5 Dessverre vanskelig å gjøre det, dette er en stor oppgave, vi er kommet i gang med arbeidet og alle andre har allerede grupper å jobbe i. Tror dessverre det er ganske umulig... Anonym poster: 981f55a8c59ba47c4c7d3cbfc9f093a5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #5 Skrevet 8. februar 2013 Skriv oppgave alene. Søknad om å få skrive oppgaven alene og ikke i gruppen måtte sendes inn i desember. Det er bacheloroppgave det er snakk om. Det ser ut til at jeg uansett må jobbe i gruppe med henne (Det er i tillegg en til i gruppen), men jeg vet ikke om jeg skal ta dette opp med henne eller bare la det være... Anonym poster: 981f55a8c59ba47c4c7d3cbfc9f093a5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 Det høres ikke ut som noe sunt vennskap. Jeg ville faktisk kuttet henne ut om jeg var deg.. Du kan jo prøve å ta det opp med henne, men vet ikke om det har noe for seg nå. Anonym poster: 5026c0ba54fca736e288ce9e2b7fc811
Gjest Zones Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 I din situasjon ville jeg satt skolen først. Bit tenna sammen og tål dritet til oppgaven er ferdig. I fritiden kan du pick your battles; dvs, si ja noen ganger og nei andre ganger. F. eks; bursdagen kan du dra til hvis det er flere der du kjenner, du må ikke være rundt henne hele tiden. Men hvis hun ber deg på kino, så sier du at du ikke kan. Når oppgaven er levert, så kutter du ut denne personen!! Det er uaktuelt å føle seg sånn i et vennskap!
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2013 #8 Skrevet 8. februar 2013 Usj, jeg har også hatt en sånn "venninne". Min er litt annerledes, hun gir meg stikk, sånn som din, men hun kan også være smørblid, samtidig som hun tilbakeholder viktig informasjon fra meg osv. Veldig falsk. Dessuten lyver hun om meg. Jeg må si at jeg ikke forstår hvorfor hun vil være venn med meg, det er jo åpenbart at hun ikke liker meg. Det samme tenker jeg jo litt om din venninne; man er jo ikke sånn mot noen man er glad i? Vel, jeg har sluttet å svare henne. Punktum. Det har pågått over ett år nå, og hun tar fredeles kontakt iblant som om vi var bestiser. Forstår at det er ugreit for deg med oppgaven (og jeg er i ligende situasjon med min "venninne" nå), men jeg løser det ved å kun være profesjonell og ikke fortelle noe personlig om meg selv i det hele tatt. Jeg har ikke kontakt med henne utover det vi må og svarer ikke på henvendelser fra henne. Livet er for kort.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2013 #9 Skrevet 8. februar 2013 Søknad om å få skrive oppgaven alene og ikke i gruppen måtte sendes inn i desember. Det er bacheloroppgave det er snakk om. Det ser ut til at jeg uansett må jobbe i gruppe med henne (Det er i tillegg en til i gruppen), men jeg vet ikke om jeg skal ta dette opp med henne eller bare la det være... Anonym poster: 981f55a8c59ba47c4c7d3cbfc9f093a5 Forstår, men da er det lite å gjøre enn å holde ut en stund.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #10 Skrevet 8. februar 2013 Takk for svarene Det er så ufattelig slitsomt med sånne folk som virkelig ødelegger all selvtilliten din... Møtte en venninne som jeg ikke ser så ofte her i jula, og da merket jeg virkelig forskjellen. Med henne kan jeg si alt uten at alt blir dømt opp og ned og i mente, og jeg storkoste meg virkelig. Mens med hun i hovedinnlegget føler jeg bare at alt jeg sier er feil og helt idiotisk. Hun kritiserer veldig mye, for eksempel skoene mine, måten jeg spiser på (!) og at jeg har for stor interesse for visse temaer innen studiet som jeg brenner for. Jeg gruer meg for å komme med forslag til oppgaven, fordi jeg vet hun kommer til å kritisere det. Det er jo ikke sånn at mine forslag skal godtas ukritisk, men jeg kan ikke se hva som er galt med å komme opp med ideer som potensielt kan være gode... Når semesteret er ferdig kuttes hun ut, ihvertfall! Anonym poster: 981f55a8c59ba47c4c7d3cbfc9f093a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå