LillaMy Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Hei, er en sykepleier som er interessert i å ta masterutdanning i enten anestesi-eller intensivsykepleie. Jeg vil gjerne høre litt mere om hva dere gjør på jobb, hvordan ser arbeidsdagen ut etc. Jeg har lest en del om hvordan en intensivsykepleier jobber, og vært på åpen dag på intensiv, så jeg vet att det er mye teknisk apparatur en må håndtere, samt att dere oftest har en pasient å overvåke. Kan derimot ikke finne så mye om hva en anestesisykepleier gjør, så vil gjerne ha litt mere informasjon om det. Jeg vil høre både hva dere synes er positivt og hva som er negativt med respektive yrke! Vennlig hilsen LillaMy
lygekryss Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Snakket med en intensivsykepleier for et par måneder siden om videreutdanning m.m, og han fortalte meg at hvis han kunne velge om igjen hadde han heller valgt anestesi, av den enkle grunn at det ville vært enklere for han å skaffe seg stilling i prehospitalt arbeid eller offshore. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Anestesisykepleieren er mer en all rounder, ja. Kreves absolutt kompetanse for å jobbe på intensiv, men tror man må brenne litt for det. Anestesi gjør at man kan jobbe flere plasser. Anonym poster: b385ed841257b4f6cd0128220101f9a0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 Anestesi er blitt veldig populært, så der vil man nok slite med å få jobb i fremtiden. Intensiv kan jobbe på akuttmottak, intensiv avd. også nyfødtintensiven, hjerteovervåkning og sikkert mer. Så jeg synes ikke det er så ille. Anestesi er mer akuttsykepleie, de jobber jo selvfølgelig med anestesi, men har også vakter i ambulansen når det trengs. De er med i "stans"teamet på sykehuset hvor jeg jobber, hvor anestesilege og sykepleier kommer når hjertet på en pasient har stanset. Også har de den kjedelige jobben å sette inn venefloner på alle de pasientene på sykehuset som er vanskelige å stikke på. Er ikke få ganger om dagen de blir oppringt pga det. Anonym poster: d6f8e039396cf3406e738b0ff8a98289
LillaMy Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2013 (endret) Anestesi er blitt veldig populært, så der vil man nok slite med å få jobb i fremtiden. Intensiv kan jobbe på akuttmottak, intensiv avd. også nyfødtintensiven, hjerteovervåkning og sikkert mer. Så jeg synes ikke det er så ille. Anestesi er mer akuttsykepleie, de jobber jo selvfølgelig med anestesi, men har også vakter i ambulansen når det trengs. De er med i "stans"teamet på sykehuset hvor jeg jobber, hvor anestesilege og sykepleier kommer når hjertet på en pasient har stanset. Også har de den kjedelige jobben å sette inn venefloner på alle de pasientene på sykehuset som er vanskelige å stikke på. Er ikke få ganger om dagen de blir oppringt pga det. Anonym poster: d6f8e039396cf3406e738b0ff8a98289 Stansteamet virker spennende å være med i, men lurer litt på om man ikke blir litt for vant til at folk dør, jeg blir berørt når en av mine pasienter dør, og vil ikke liksom at en person som dør i hjertestans bare skal bli "en i mengden" så å si. Er det ofte at de lykkes å gjenopplive pasienten? Det er jo det som jeg syns skulle være spennende i så fall, må være som å gå på skyer når en har lykkes med å redde en annen person til livet. Har selv vært med på 3 hjertestans, men alle de pasientene døde. Var i og for seg veldig skrøplige alle sammen, en hadde hatt hjertestans SYV ganger før! Men hvis det er et ungt menneske som har hele livet foran seg hadde det jo vært ekstra tragisk syns jeg i hvert fall. Jeg liker å sette venefloner, det bor kanskje en liten sadist i meg . Endret 8. februar 2013 av LillaMy
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #6 Skrevet 9. februar 2013 Stansteamet virker spennende å være med i, men lurer litt på om man ikke blir litt for vant til at folk dør, jeg blir berørt når en av mine pasienter dør, og vil ikke liksom at en person som dør i hjertestans bare skal bli "en i mengden" så å si. En i mengden blir de nok, men slik blir det bare der man jobber med kritisk syke og/eller skadde pasienter. Særlig med tanke på eldre - de har levd sitt liv - et barn har ikke det. Men hvis du ikke klarer å distanse deg selv bør du kanskje vurdere noe annet? Jeg sier ikke at du skal fremstå som "kald" ovenfor pasienter, ikke misforstå, men hvis du lar traumatiske opplevelser laste deg for mye utenfor arbeidstid blir du ikke gammel i gamet. Alle kan ha dårlige dager, og i akuttmedisin er en dårlig dag kanskje eksepsjonelt dårlig - men en god dag er også eksepsjonelt god. Anonym poster: a0b79045ab2075bf6224ce088332e9f2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #7 Skrevet 9. februar 2013 Stansteamet virker spennende å være med i, men lurer litt på om man ikke blir litt for vant til at folk dør, jeg blir berørt når en av mine pasienter dør, og vil ikke liksom at en person som dør i hjertestans bare skal bli "en i mengden" så å si. Er det ofte at de lykkes å gjenopplive pasienten? Det er jo det som jeg syns skulle være spennende i så fall, må være som å gå på skyer når en har lykkes med å redde en annen person til livet. Har selv vært med på 3 hjertestans, men alle de pasientene døde. Var i og for seg veldig skrøplige alle sammen, en hadde hatt hjertestans SYV ganger før! Men hvis det er et ungt menneske som har hele livet foran seg hadde det jo vært ekstra tragisk syns jeg i hvert fall. Jeg liker å sette venefloner, det bor kanskje en liten sadist i meg . Du må klare å skille jobb og følelser mer enn det du skisserer. Ellers blir du utbrent med en gang. I omsorgsyrker så er det viktig å legge av jobben på jobben. Ellers spiser den deg opp. Anonym poster: e09b88038cc174b20b744a5525b66a3d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå