Gå til innhold

Anbefal meg et mirakelprodukt til den tørre huden min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nærmere 40 enn 30, bleik, gusten og veldig tørr. Har en fin dagkrem men skulle hatt en kur, serum eller lignende. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAr dessverre ikke noen kjempegod tips til deg da jeg har samme problemet. Bortsett fra at huden min både er glans og tørr...

Men det jeg vet er at man gjerne skal variere istedenfor alltid å bruke den samme kremen.

Anonym poster: 7e6cbc97c97b999f03ec037a5160d4f7

Skrevet

Et kjempegodt produkt jeg har begynt å bruke, fra LA ROCHE-POSAY og heter LIPIKAR.

Det er 200ml, den er drøy og koster i underkant av 200,-

Reparer tørr hud på et blunk har ingen parabener eller parfyme.

Velegnet til små barn, så vel som voksne.

Anbefales på det varmeste fra meg (ung kvinne) og sønnen min på fem måneder som blir tørr i kulda.

p.s. demper også rødhet, kløe og irritasjon.

• Liker 2
Skrevet

Fjern døde hudceller med en mild peeling-viktig! Påfør en deilig fuktmaske og la den virke til den har tukket inn. Dette hjelper alltid på min, til tider, fuktfattige hud. Jeg sverger til Nuxe sin fuktmaske, Matis sin er også god, mange som elsker den til Decleor. Nuxe fuktserum er også veldig bra. Men som sagt, har du gusten hud vil det antageligvis hjelpe veldig å fjerne døde hudceller.

Anonym poster: 3c010ffc4ee4a3d10bbe8f60e080b246

Gjest Trappetroll
Skrevet

Clinique har en rosa som heter hydra moisture surge eller noe? Den er veldig god! Er super fornøyd med den.

Skrevet

Mitt beste tips er å aldri vaske ansiktet med vann. Bruk produkter som ikke trenger skylles av med vann, ikke dusj ansiktet osv. Kan se forskjell etter bare et par dager!

Anonym poster: 5f6b0463155bdb3850a085570720ab95

Skrevet

du skriver at du har en dagkrem, men dersom du er ekstremt tørr kan du fint bruke nattkrem om dagen. En hudpleier sa det til meg, at jeg har så tørr hud at jeg må bruke så fet en krem som mulig daglig. Jeg er godt fornøyd med decleor aroma night.

Skrevet

Takk for svar! Må vel bare innse at det er på tide å investere tid og penger i huden. Frem til nå har jeg vasket av sminken med håndsåpa som står på vasken, hvis jeg i det hele tatt gadd å gjøre det. Og har hatt fin hud. Men nå er det skjerpings!

Gjest BabyBlue
Skrevet

Liker veldig godt fuktmaska til decleor og nattbalmen i neroli. Den er herlig =) Utenom det kan det å bruke rose hip seed oil være et alternativ? Vet at flere på dette forumet, inkludert meg, liker å ha det under nattkremen og lignende.

Liker DENNE kuren fra decleor også. Den gir virkelig nytt liv til huden. Gusten hud trenger i samme slengen ofte å peeles. Om du ikke har noe fancy for hånden kan du bare ta litt olivenolje sammen med sukker og skrubbe i vei, fungerer det også :)

Skrevet

Det beste jeg vet mot tørr hud er å benytte en fuktmaske (bruker Decleor sin), samt peeling 1-2 ganger per uke (MD skrubb). Noen dager i uken benytter jeg også Decleor sin Neroli Balm, den er fantastisk.. Hvis du har ekstremt tørr hud burde du kanskje også benytte ett fuktserum, har en venninne som har benyttet Matis sitt og det har hjulpet henne masse.

Anonym poster: 9eab0e6f550e200607fd746895219e6e

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere anbefaler skrubb til kjempetørr hud. Da blir jo huden bare enda mer tørr og irritert.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har slitt med tørr hud selv på vinteren. Prøvd masse forskjellige fete kremer, men olivenolje er det som hittil har fungert best på meg!

Har kombinasjonshud, med fet t-sone og tørre kinn. Etter å ha fått et par tørre flekker på kinnene jeg ikke fikk bort (hadde de i flere uker), prøvde jeg "oljerensemetoden" med olivenolje: Fukt ansiktet med varmt vann, smør på et tykt lag med olje og masser i et par minutter. Fukt en ren klut med så varmt vann du kan (uten å skålde deg), legg den over ansiktet og vent i ca 15 sekunder til kluten er litt avkjølt. Tørk så forsiktig av oljen. Plutselig ble huden min babymyk :)

Jeg gjorde dette på kvelden, før jeg la meg, og smørte meg inn med en fet nattkrem etterpå. Har aldri hatt så fin hud på vinteren før, så jeg er superfornøyd :)

Anonym poster: 7e81279c1f24b16c9a234bd535c9d0dc

Skrevet

Takk for svar! Må vel bare innse at det er på tide å investere tid og penger i huden. Frem til nå har jeg vasket av sminken med håndsåpa som står på vasken, hvis jeg i det hele tatt gadd å gjøre det. Og har hatt fin hud. Men nå er det skjerpings!

Vasket av sminka med håndsåpe????!!!?? :-O

Da er det kanskje ikke så rart...

Peeling er bra for huden, men bruk en for sensitiv hud, og maks en gang i uken. Bruk fuktighetsmaske et par ganger i uka, fet krem, og ikke minst fjern sminket med noe annet enn håndsåpa. Helst med noe uten alkohol og parfyme.

Anonym poster: 4ee325614ce6dba88940f86ba238deb9

Skrevet (endret)

Hiver du i deg 1.5-2L vann om dagen så blir problemet med tørrhud borte. Jeg er mann å prøver drikke 3L ish, hjalp for min del.

Endret av Charmander

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...