AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 I går hadde jeg og X en diskusjon om problemer som har vært til stede under hele forholdet vårt. Han var ikke i humør til å diskutere dem, og jeg sa "men det er du aldri". Vi er nok litt konfliktsky begge to og aldri helt tatt tak i uenighetene og forskjellene våre bortsett fra kanskje hvis vi har drukket alkohol. Han satt der med pcen sin uten å si noe eller se på meg. Jeg satt der lenge uten og si noe, men etter en lang pause sa jeg det "Jeg syns vi bør gjøre det slutt". Han hadde ingen voldsom reaksjon på det, at jeg har hatt tvil på forholdet vårt er ingen nyhet. Jeg har fortalt han akkurat hvorfor jeg tviler på fremtiden med han tidligere da disse tankene har plagd meg i nesten to måneder nå (vi var sammen i ca 1 1/2 år). Vi elsker hverandre, men det er ikke alltid nok. Jeg gråt en liten skvett hos han, før jeg dro og sa jeg gjerne ville snakke ordentlig ut med han. Han følte ikke for å gjøre det da, og det var greit. Vi har siden skrevet litt på face til hverandre, og det var viktig for meg å fortelle han hvor mye jeg har satt pris på forholdet vårt, han skrev tilbake at han elsket meg og forsto. Jeg spurte også om når han kunne tenke seg å møte meg så vi kan prate ut. Hvorpå han svarer at han trenger litt tid for seg selv nå. Dette ble litt lenger enn jeg hadde tenkt, men jeg hadde kanskje behov for å skrive litt mer enn hva jeg egentlig lurer på. Vi står fortsatt som i et forhold på facebook. Jeg har jo ikke noe umiddelbar behov for å fjerne det, men når han sier han trenger tid for seg selv kan det fort bety mange uker eller noen måneder. Jeg hadde egentlig håpet å få pratet ut med han før jeg fjernet det, og er også litt redd for at han tror det kanskje er håp for oss og blir overrasked eller føler at jeg "dumpa han over facebook" eller noe. Hva syns dere jeg bør gjøre? Anonym poster: a5207d5f8b3c92901e1f351a4d52e9a7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Du må iallefall gi han beskjed før du sletter at dere er i forhold. Et annet tips kan være å sette personverninnstillingene til at det kun er deg som ser forholdsstatusen, (han må kanskje gjøre det samme) Da slipper du at det kommer opp på veggen til alle vennene deres at dere ikke lengre er i forhold. Anonym poster: 523723c516276adf333bbb1e7b9e2fae 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Ja, jeg får jo selvfølgelig gitt han beskjed om det, men siden han ikke vil møte meg blir da via en melding på facebook... Hadde foretrukket å snakke med han om det. Og egentlig har jeg ikke noe i mot at det står så vennene mine kan se det, i hvert fall en liten stund slik at de får det med seg og jeg slipper å fortelle det til alle en og en. Anonym poster: a5207d5f8b3c92901e1f351a4d52e9a7
Gjest anonym Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 Ja, jeg får jo selvfølgelig gitt han beskjed om det, men siden han ikke vil møte meg blir da via en melding på facebook... Hadde foretrukket å snakke med han om det. Og egentlig har jeg ikke noe i mot at det står så vennene mine kan se det, i hvert fall en liten stund slik at de får det med seg og jeg slipper å fortelle det til alle en og en. Anonym poster: a5207d5f8b3c92901e1f351a4d52e9a7 Synes ikke du skal stresse med dette, det kan såre han. Er det så viktig om det står der ei stund ? Han har sagt at han trenger tid, la han få det. Selv om du kanskje er mer sikker enn han, trenger du ikke såre han mer enn nødvendig tenker jeg. Selv er det nettopp slutt med han jeg var sammen med ca like lenge som dere. Han står fortsatt i et forhold på fb...er to uker siden det ble slutt, vi var begge enige om det, men det endte vondt, har hatt det turbulent, er fortsatt sterke følelser der, skulle ønske det kunne funke, men det går jo ikke.. Hvordan tolke at han fortsatt står i et forhold? Kanskje han har glemt det? Vi har ikke hatt noe kontakt på disse to ukene. Det er tøft!
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #5 Skrevet 8. februar 2013 Synes ikke du skal stresse med dette, det kan såre han. Er det så viktig om det står der ei stund ? Han har sagt at han trenger tid, la han få det. Selv om du kanskje er mer sikker enn han, trenger du ikke såre han mer enn nødvendig tenker jeg. Selv er det nettopp slutt med han jeg var sammen med ca like lenge som dere. Han står fortsatt i et forhold på fb...er to uker siden det ble slutt, vi var begge enige om det, men det endte vondt, har hatt det turbulent, er fortsatt sterke følelser der, skulle ønske det kunne funke, men det går jo ikke.. Hvordan tolke at han fortsatt står i et forhold? Kanskje han har glemt det? Vi har ikke hatt noe kontakt på disse to ukene. Det er tøft! Takk for svar! Ja, det er utrolig tøft. Og dette er bare første dagen. Han har vært en viktig person i livet mitt i over to år (vi var nære en stund før vi ble et par) og nå skal vi bare gå hvert til vårt? Det var jo mitt valg, men jeg så ingen annen utvei, den har jeg sett etter lenge.. Jeg mimrer en del over forholdet vårt, og det skal sies at våre glansdager begynner å bli en stund siden.. Jeg tror nok ikke eksen din har "glemt" å fjerne forholdet fra facebook. Det er nok ekstra tøft siden da er det offentlig. Føler det litt sånn jeg og. Snakket med en venninne på telefon i går hvor navnet hans kom opp og jeg sa jeg hadde gjort det slutt. Var så rart å si det høyt siden da er det jo på ordentlig. Ingen andre som vet om det enda. Anonym poster: a5207d5f8b3c92901e1f351a4d52e9a7
Gjest anonym Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 Takk for svar! Ja, det er utrolig tøft. Og dette er bare første dagen. Han har vært en viktig person i livet mitt i over to år (vi var nære en stund før vi ble et par) og nå skal vi bare gå hvert til vårt? Det var jo mitt valg, men jeg så ingen annen utvei, den har jeg sett etter lenge.. Jeg mimrer en del over forholdet vårt, og det skal sies at våre glansdager begynner å bli en stund siden.. Jeg tror nok ikke eksen din har "glemt" å fjerne forholdet fra facebook. Det er nok ekstra tøft siden da er det offentlig. Føler det litt sånn jeg og. Snakket med en venninne på telefon i går hvor navnet hans kom opp og jeg sa jeg hadde gjort det slutt. Var så rart å si det høyt siden da er det jo på ordentlig. Ingen andre som vet om det enda. Anonym poster: a5207d5f8b3c92901e1f351a4d52e9a7 Har og kjent "min" i ca to år, falt for hverandre med det samme, men tok det veldig rolig. Ja, det er vondt, har hatt kontakt med han nesten hver dag i disse to årene, selv om vi ikke bodde sammen. Snakket mye på tlf, ja følte en spesiell og nær connection, men jeg vil ikke klare å være bare venn med han pga sterk tiltrekning OG vil ikke takle hvis han møte en annen. Kan jeg spørre hva problemet deres var? I mitt tilfelle hadde jeg problemer med å stole på han, fant ut at han kunne lyve ved flere anledninger. Vi har ikke felles venner, så hvordan tolker du at han ikke har slettet den fra fb? At han er usikker, at han fortsatt vil være sammen med meg, eller at han trenger tid på å venne seg til det? Kan det ordne seg mellom du og han?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 Har og kjent "min" i ca to år, falt for hverandre med det samme, men tok det veldig rolig. Ja, det er vondt, har hatt kontakt med han nesten hver dag i disse to årene, selv om vi ikke bodde sammen. Snakket mye på tlf, ja følte en spesiell og nær connection, men jeg vil ikke klare å være bare venn med han pga sterk tiltrekning OG vil ikke takle hvis han møte en annen. Kan jeg spørre hva problemet deres var? I mitt tilfelle hadde jeg problemer med å stole på han, fant ut at han kunne lyve ved flere anledninger. Vi har ikke felles venner, så hvordan tolker du at han ikke har slettet den fra fb? At han er usikker, at han fortsatt vil være sammen med meg, eller at han trenger tid på å venne seg til det? Kan det ordne seg mellom du og han? Vi har også en sterk connection, kan prate om alt og har hatt mange lange og gode samtaler sammen. Jeg vil på en måte ikke slutte å ha han i livet mitt, men som deg tror jeg det ville blitt vanskelig siden jeg fortsatt elsker han, er tiltrukket av han og ville blitt veeeldig sjalu om han hadde funnet ei ny. Vi har mange felles venner, selv om vi ikke hadde det da vi ble kjent. Mange av dem er i utgangspunktet hans venner som jeg har blitt kjent med via han eller på grunn av han. Jeg tror ikke forholdet vårt kan ordnes. Problemene går hovedssaklig ut på at han håndterer penger veldig dårlig. Han har i utgangspunktet lite å rutte med å måneden, og når han da sløser bort det lille han har på "krem" (unødvendige ting) syns jeg det blir vanskelig å se hvordan vi skal klare oss. Dette er noe han ikke klarer å gjøre noe med han klarer heller ikke planlegge noe særlig og klarer derfor ikke spare noe. Lever i nuet og tar dagen som den kommer. Han var jo sånn da vi møttes, men det sa bare pang og jeg ble ganske fort stormforelska og tenkte at vi ville finne en løsning ved at både jeg og han prøvde å tilpasse oss litt den andre sin levemåte. At han ikke har slettet deg fra fb kan bety flere ting. Kanskje han venter på at du skal gjøre det? Og lurer som deg på hvorfor ikke du har gjort det? Hvem tok mest initiativ til bruddet? Jeg tror nok han trenger litt tid til å venne seg til det, evt få tid til å fortelle det til de nærmeste om det før de ser det på facebook, men igjen burde han ha hatt tid til det nå da. Tror nok jeg ser på en fremtid som deg, hvor han tar null kontakt. Det gruer jeg meg til. Anonym poster: a5207d5f8b3c92901e1f351a4d52e9a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå