AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Kan jeg trene f.eks ben og rumpe med tung styrke en gang i uken, armer og skuldrene en gang i uken og rygg og mage en gan gi uken? Fordelt på tre dager selvfølgelig. Jeg ser folk her inne kjøre litt arm, litt ben, litt forskjellig hver dag, er det bedre effekt? Anonym poster: 4e80361425b65ca70a815499c346d2ce
Løvetanten Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Om du er nybegynner vil du absolutt ha mest utbytte av å trene hele kroppen 2-3 ganger i uken. Du ser at trener du en muskelgruppe bare èn gang i uka så blir det en hel uke til neste gang, og fremgangen kommer sakte. Veldig fin artikkel om dette på Fitnessbloggen http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Takk:) jeg har trent styrke i tre måneder, men jeg har fokusert på de tre delene av kroppen. Jeg gikk gjennom programmene i linken, men syns "nybegynner"-programmene ble litt for simple. Jeg prøvde å sette sammen et eget program ut fra de forskjellige programmene der, men tror dette blir litt utenfor min kompetanse. Jeg er redd for å ødelegge noe når jeg setter sammen selv.. Ha ha! Anonym poster: 4e80361425b65ca70a815499c346d2ce
Løvetanten Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 Etter bare tre måneder er du nok enda nybegynner Jeg ville holdt meg til et program som er satt opp av proffer. Husk å ha med de tunge baseøvelsene, for de gjør deg sterk i hele kroppen. Frivekter er bedre enn apparat for de aktiviserer også støttemuskulatur Lykke til med styrketreningen
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #5 Skrevet 8. februar 2013 Man må rett og slett tørre å eksperimentere litt for å finne ut hva som fungerer for deg. Treningsblogger er et bra utgangspunkt, men hvor lett man bygger styrke kommer an på gener, om man har trent før osv. Får du trent ofte nok, så er det ikke nødvendigvis noe galt i å starte på et splittprogram, men jeg ville personlig forsøkt å begrense det til en 2-splitt av grunner som artikkelforfatteren i artikkelen det lenkes til går inn på; at man ikke får trent den aktuelle muskelgruppen ofte nok. For eksempel legger man inn prioritet på hvilke muskelgrupper det går tregt på, og så kan man kjøre mindre på der man uansett får grei fremgang. For min del får jeg f. eks god fremgang på bein nesten uansett hva jeg gjør, så jeg prioriterer derfor armer, skuldre, bryst, rygg etc. i perioder der jeg har lite tid. Anonym poster: bdedf12b75c2d127c52fea6048c9d293
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 Etter bare tre måneder er du nok enda nybegynner Jeg ville holdt meg til et program som er satt opp av proffer. Husk å ha med de tunge baseøvelsene, for de gjør deg sterk i hele kroppen. Frivekter er bedre enn apparat for de aktiviserer også støttemuskulatur Lykke til med styrketreningen Jepp, men med apparater så unngår man treningsskader i begynnelsen. Tunge baseøvelser er bra, men det er ikke dumt å ha litt grunnlag først. Anonym poster: bdedf12b75c2d127c52fea6048c9d293
Leifr Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 Jepp, men med apparater så unngår man treningsskader i begynnelsen. Tunge baseøvelser er bra, men det er ikke dumt å ha litt grunnlag først. Anonym poster: bdedf12b75c2d127c52fea6048c9d293 Nei nei nei. Apparater gir ikke det grunnlaget man trenger for å utføre tunge baseøvelser. Det får man ved å gjøre de samme baseøvelsene, bare ikke fullt så tungt. 5
Supraspinatus Skrevet 8. februar 2013 #8 Skrevet 8. februar 2013 Nei nei nei. Apparater gir ikke det grunnlaget man trenger for å utføre tunge baseøvelser. Det får man ved å gjøre de samme baseøvelsene, bare ikke fullt så tungt. Hør hør! 1
Løvetanten Skrevet 9. februar 2013 #9 Skrevet 9. februar 2013 Markløft og knebøy har gjort mer for magemusklene og armene mine enn hva 100-vis av situps og pushups ville ha gjort (og jeg skipper begge de to øvelsene, fordi jeg har rett og slett ikke bruk for de med det programmet jeg kjører). Bare prøv. Det er gøy også Få inn teknikken med litt lette vekter i starten, så kjører du igang.
Redbull Skrevet 9. februar 2013 #10 Skrevet 9. februar 2013 Markløft og knebøy har gjort mer for magemusklene og armene mine enn hva 100-vis av situps og pushups ville ha gjort (og jeg skipper begge de to øvelsene, fordi jeg har rett og slett ikke bruk for de med det programmet jeg kjører). Bare prøv. Det er gøy også Få inn teknikken med litt lette vekter i starten, så kjører du igang. Kjører du det programmet du la ut i link over her?
Løvetanten Skrevet 9. februar 2013 #11 Skrevet 9. februar 2013 Kjører du det programmet du la ut i link over her? Nei, men et som ligner litt. Har med markløft og knebøy, og jeg gjør litt andre øvelser for biceps og triceps. Men det jeg linket til er et kjempefint nybegynnerprogram som gir deg effektiv trening av hele kroppen. Du trenger ikke egne mageøvelser. Bare press deg selv litt. Ikke vær redd for å ta i- det er da musklene kommer
Redbull Skrevet 9. februar 2013 #12 Skrevet 9. februar 2013 Nei, men et som ligner litt. Har med markløft og knebøy, og jeg gjør litt andre øvelser for biceps og triceps. Men det jeg linket til er et kjempefint nybegynnerprogram som gir deg effektiv trening av hele kroppen. Du trenger ikke egne mageøvelser. Bare press deg selv litt. Ikke vær redd for å ta i- det er da musklene kommer Leste hele siden grundig. Utrolig bra skrevet. Har drevet med styrketrening før, men datt av lasset. Skal absolutt begynne rolig på det programmet. Bare ta med markløft. Er gravid i uke 26 så får ta den litt rolig desverre.... 1
Løvetanten Skrevet 10. februar 2013 #13 Skrevet 10. februar 2013 Ja, jeg liker også den artikkelen. Den er veldig konkret og gir deg svar på de fleste spørsmålene du måte ha. Lykke til med treningen og babyen
Redbull Skrevet 10. februar 2013 #14 Skrevet 10. februar 2013 Ja, jeg liker også den artikkelen. Den er veldig konkret og gir deg svar på de fleste spørsmålene du måte ha. Lykke til med treningen og babyen Enig. Takk for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå