AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Jeg har lenge hatt en stor drøm om å bo i USA, men jeg har fått inntrykk av at dette er utrolig vanskelig. Hva vil være min beste sjanse til å få oppholdstillatelse (green card) i USA som 20 åring med fagbrev? Jeg har ingen venner eller familie i utlandet dessverre. Dette har vært min drøm så lenge at jeg kan nesten ikke gi slipp på den. Det må være en eller annen måte å få green card på uten å ha en doktorgrad? Hvis det ikke finnes en annen mulighet så kan jeg kanskje ta et år på high school (påbygging til studiekompetanse) selv om jeg egentlig ikke har noen planer om å ta ekstra utdannelse i utlandet. Drømmen er egentlig bare å ha en vanlig deltidsjobb mens jeg prøver å få meg noen små jobber som skuespiller. Er det noen der ute som har green card eller som har tips til hvordan jeg kan få oppfylt denne drømmen? Takk! Anonym poster: 092fbaf1db21499f6dee7d1a54bafea8
The Kitten Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Jeg tviler på at amerikanske myndigheter deler ut green card til folk som vil svirre rundt og prøve lykken i USA. Hva med søke høyere utdannelse i USA?
Gjest Badabing Skrevet 9. februar 2013 #3 Skrevet 9. februar 2013 (endret) Du kan jo forsøke deg i Green Card-lotteriet, og se om du noen gang har hellet med deg. Ellers er det vanskelig om du nå ikke har en spesiell kompetanse, søker studier der eller blir gift med en amerikaner. Eventuelt kan du jo ta et år ved Lee Strasbourg fremfor å ta high school som du ikke har planer om å bruke. Da vil du vel kanskje kunne knytte noen kontakter også. Endret 9. februar 2013 av Badabing 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #4 Skrevet 9. februar 2013 Jeg registrerte meg på Green Card-lotteriet for noen år siden men ombestemte meg så jeg betalte ikke det som skal betales til de. Men de ringte og ringte og ringte meg, maaaaset, fordi de sa at siden jeg kom fra Norge så kom jeg til å bli utvalgt men jeg måtte bare betale. Anonym poster: 047e3482a30910d07289ede32e833cb3
Gjest Badabing Skrevet 9. februar 2013 #5 Skrevet 9. februar 2013 Jeg registrerte meg på Green Card-lotteriet for noen år siden men ombestemte meg så jeg betalte ikke det som skal betales til de. Men de ringte og ringte og ringte meg, maaaaset, fordi de sa at siden jeg kom fra Norge så kom jeg til å bli utvalgt men jeg måtte bare betale. Anonym poster: 047e3482a30910d07289ede32e833cb3 Da tror jeg ikke du har gått via det originale lotteriet, men heller via noen av disse organisasjonene som skal "hjelpe" deg? 1
Tibbie Skrevet 10. februar 2013 #7 Skrevet 10. februar 2013 Om du først skal velge å studere der, syns jeg du bør studere noe hvor du kan jobbe med skuespill. Da lærer du noe du får stor nytte av + at du kanskje får noen kontakter som er kjekk å ha Hvor gammel er du? Hva med å gå på college/universitet der? Å få jobbtillatelse er ikke bare, bare i USA. De verner hardt om de arbeidsplassene de har! Hvem vet, kanskje du møter drømmemannen/dama der. Vips, så har du green card!
The Kitten Skrevet 10. februar 2013 #8 Skrevet 10. februar 2013 Ei venninne av meg gikk et halvt år på en screen writing school i L.A, hva med å søke på noe sånt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå