Gå til innhold

Har aldri hørt nabohunden bjeffe..før i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å stå ute på altanen når jeg røyker og aldri har han bjeffet de 2 årene jeg har bodd her. Ikke engang mot en annen hund som får sine daglige lufteturer på verandaen. (Den hunden bjeffer til gangs. Til katter, hunder, mennesker, fugler, luften, himmel, hav og blomster.)

I mårres bjeffet han volsomt og helt plutselig da jeg var ute. Jeg prøvde å se dit hunden så og det var bare en unggutt med hettegenser som gikk hjemmefra.

Det var så rart, hunden bjeffet og murret masse mens han sparket med bakbena og rykket i løpebåndet.

Fikk meg til å tenke på en sint okse som skraper med forbena rett før han angriper.

Sparkingen var komisk å se på, snøen (og avføring)ble slengt opp på trappa til eieren.

Så, siden dette langt fra er typisk for denne hunden, begynte jeg å lure på om kanskje denne gutten (eller en som ligner) har vært slem mot hunden?

Det blir bare spekulasjoner, jeg vet, men det hadde vært moro å høre fra hundevante som kan prøve å tolke det som skjedde?

Anonym poster: 539f1f23c767262277fc82beba895512

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er godt mulig .Men kan være at denne gutten lukter ,oppfører seg annerledes.Noe som hunden plukker opp.Kanskje gutten er redd

Min hund plukker lett opp folk som oppfører seg annerledes.Narkomane,fulle folk,folk som lukter (!) og ikke minst,de som er redde for hunder.

Men helt konkret er det vel ren gjetting.

• Liker 1
Gjest MuggenKanari
Skrevet

Min går helt av skaftet av mennesker med lue/hettegenser og menn med skjegg.

Han blir redd av å ikke kunne se ansiktet til folk. Ingen har vært slem med ham.

Gjest Funky Punk
Skrevet (endret)

Eieren trenger ikke ha vært slem med hunden. Kan bare hende at hunden har reagert på noe spesielt.

Red. Mente gutten, ikke eieren

Endret av Funky Punk
Skrevet (endret)

Den gav gutten med hettegenser beskjed om å holde seg unna. Jeg lurer på hvorfor.

Endret av Gjest
Skrevet

Den gav gutten med hettegenser om å holde seg unna. Jeg lurer på hvorfor.

Ja, spesielt siden hunden aldri ellers gir lyd fra seg. Ikke engang når eieren kommer hjem og jeg ser at hunden er glad.

Jeg tror forresten ikke at eieren er slem på noen som helst måte mot hunden og denne episoden jeg fortalte om her har heller ingenting med eieren å gjøre.

Er det vanlig at hunder sparker slik når de er sinte? Kan ikke huske å sett slikt før. Men så ser jeg sjelden sinte hunder.

Skrevet

Er det vanlig at hunder sparker slik når de er sinte? Kan ikke huske å sett slikt før. Men så ser jeg sjelden sinte hunder.

Ja, den gav beskjed om at den ville gå til åtak om han kom nærmere. Hadde han kommet nærmere så hadde han lagt ørene flate og flekket tenner før han angrep.

Skrevet

Ja, den gav beskjed om at den ville gå til åtak om han kom nærmere. Hadde han kommet nærmere så hadde han lagt ørene flate og flekket tenner før han angrep.

Guri, så rart.

Jeg kjenner ikke hunden men etter å ha sett den daglig i to år vet jeg jo at dette ikke er en sint hund ellers.

Den reagerer aldri negativt på noe eller noen.

Jeg tipper at noe leit har skjedd og at enten gutten eller noen med hettegenser står bak.

Takk for svar alle sammen :)

Skrevet

Det der er en bra hund som forsvarer hjemmet sitt og varsler fra når deter noe som foregår. Jeg forventer ingenting annet av min hund.

Skrevet

Vi har en damehund, normalt voktende for gården, så fort folk kommer til porten og hun får lukte roer hun seg ned.

Men! Hun haaaaater VG-gutten som har solgt på tunet vårt i mange år. Han har aldri gjort henne noe, garantert, men allikevel var hun på vei i strupen på ham en gang. Uforklarlig for han er en hyggelig rolig gutt.

Hun går godt sammen med alle slags typer hunder men en som går tur forbi huset vårt haaaaaater hun like mye som VG-gutten. Hun går helt spinnvill når den går forbi. De har aldri møtt hverandre, mange andre går med hunden sin der uten at hun reagerer men når hat-objektet går forbi så forvandles hun til Cujo.

Skulle så gjerne ha visst hva som foregår i hodet på henne men hun holder årsakene til sin ufine oppførsel mot disse to helt for seg selv.

Anonym poster: eca767288384a947ffca1b0e3abcbd37

Skrevet

Ikke for å virke rasistisk, men dvergdachsen jeg vokste opp med hatet postmenn og mørkhudede mennesker.

Skrevet

Ikke for å virke rasistisk, men dvergdachsen jeg vokste opp med hatet postmenn og mørkhudede mennesker.

Du er ikke rasistisk, men den var. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke rasistisk, men den var. :fnise:

Hun lever enda, å er fortsatt like rasistisk. Hun flyttet til tanta mi fordi modern solgte huset, å så fant vi ut at hunden hadde det bedre med å ikke bo midt i byen.

Skrevet

Hun lever enda, å er fortsatt like rasistisk. Hun flyttet til tanta mi fordi modern solgte huset, å så fant vi ut at hunden hadde det bedre med å ikke bo midt i byen.

Gammel dame altså. He, he,. he.

Oscar'n (min uberlate st bernhardshund) er vanligvis av typen "lev, og la leve", men han reagerte lynkjapt da jeg hilste på enmeddeltaker med en Dogo Canario på dressurkurset, han stilte seg foran meg, knurret og begynte å glise. Ikke bra å gjøre på hundedressurkurs...

Det viste seg i ettertid at den fyren var dømt for serienachspielvoldtekter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...