Gå til innhold

Match.com, uekte profiler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og leser nyheter på sol.no, og ute i det ene hjørnet dukker det opp en reklame for match.com. Mannen på det ene bildet får meg nyskjerrig. Lager meg en profil på match.com, i den tro at jeg kan søke han opp på brukernavnet, som forøvrig vises i den reklamen.

Men nei da, ingen funn på brukernavnet. Lettere irritert over at han ikke finnes, siden jeg tok meg den tiden til å lage meg en profil, kun på grunn av han, prøvde jeg å søke opp de andre brukernavnene som var i reklamen.

Men, igjen, nei da, ingen av de finnes! Så, tydeligvis, bruker match.com falske bilder..

Irriterende!! Mannen var jo så flott!!! :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Morteno
Skrevet

Stemmer det du sier.

http://www.kjendis.no/2013/01/07/kjendis/voe/emilie_nereng/blogg/facebook/25120077/

De brukte 14 år gamle "Voe" i en annonse. Flaut.

Match.com sier: " Match.com bruker bare bilder av medlemmer som tydelig har gitt tillatelse til at det er i orden. Når det gjelder Emilie, antar jeg at hun har blitt utsatt for såkalte «scammers», at en person har registrert en konto og ikke lastet opp bilde av seg selv, men av henne, sier Froste, som allerede har funnet vedkommende og stengt ned kontoen."

Så i terorien burde de brukerne du så finnes.. Jaja.

Skrevet

Stemmer det du sier.

http://www.kjendis.n...ebook/25120077/

Match.com sier: " Match.com bruker bare bilder av medlemmer som tydelig har gitt tillatelse til at det er i orden. Når det gjelder Emilie, antar jeg at hun har blitt utsatt for såkalte «scammers», at en person har registrert en konto og ikke lastet opp bilde av seg selv, men av henne, sier Froste, som allerede har funnet vedkommende og stengt ned kontoen."

Se der ja, de vet hva som skal til for å få deg til å lage profil, og jeg gikk fem på... :fnise:

Gjest Morteno
Skrevet

Se der ja, de vet hva som skal til for å få deg til å lage profil, og jeg gikk fem på... :fnise:

Kanskje du finner en annen person der! Har ikke mye erfaring med Match.com selv, men nettdating greiene fungerer ganske bra. Møtte kjæresten på Sukker.no, er for øvrig samboer og forlovet nå..

Anbefales! Kan ta tid, men det er nok verdt det skal du se.

Skrevet (endret)

Match.com har begynt en reklamekampanje hvor de bruker ekte brukere. Det går to reklamefilmer på TV2 for tiden, og jeg antar at de har tenkt å bruke disse personene på reklamen ellers for Match.com

http://www.youtube.com/watch?v=ticJKqexp8k her er Beth fra Oslo :)

Endret av Sophie-Ann
  • 10 måneder senere...
Skrevet

Ble registrert bruker av Match.com for noen uker siden. Fant ut at jeg endelig skulle betale. Betalte for 1/2 år med diverse tillegg. En' time etter fikk jeg beskjed om at profilen var sletten. Jeg hadde ikke overhåldt nettstedets ordinære brukervilkår!!!! I mailen hvor jeg ble bekreftet at betalingen hadde skjedd, sto det følgende:

I henhold til Angrerettloven har du rett til å angre et fjernkjøp (kjøp via telefon eller internett) innen en viss tid. Angreretten er 14 dager fra avtaleinngåelsen. Dersom du angrer deg i løpet av denne tiden, kontakter du oss via kategorien Spørsmål og svar på registreringssiden. Ved å logge deg inn på kontoen din på Match.com i løpet av angrefristen samtykker du i å begynne å benytte deg av tjenestene, hvilket innebærer at du ikke lenger har rett til å angre kjøpet.

Altså, hvis jeg logger meg inn i løpet av angrefristen, mister jeg retten til å angre!!!!!

Kontoen ble slettet. Samtidig står det i bekreftelsesmailen at hvis jeg angrer, må jeg gå til Spørsmål og svar på innloggingssiden. Der sto det ingenting om angrerett.

Mitt inntrykk er at Match er svindel. Hold avstand...

• Liker 2
Skrevet

Ved å logge deg inn på kontoen din på Match.com i løpet av angrefristen samtykker du i å begynne å benytte deg av tjenestene, hvilket innebærer at du ikke lenger har rett til å angre kjøpet.

Altså, hvis jeg logger meg inn i løpet av angrefristen, mister jeg retten til å angre!!!!!

Dette er et vilkår de ikke har dekning for å komme med så det kan du alltids krangle på.

Skrevet

Hvorfor ble profilen din slettet? Det skal ganske mye til før de sletter en profil... og det er jo bare å sende en mail til dem og si at du ikke vil betale for en tjeneste du ikke får bruke, fordi de har slettet kontoen din..

Eller var det du som slettet kontoen selv?

Skrevet

Stemmer det du sier.

http://www.kjendis.no/2013/01/07/kjendis/voe/emilie_nereng/blogg/facebook/25120077/

Jeg forstår dette heller som at de sier at de bildene de bruker av medlemmer, er medlemmer som har gitt sitt samtykke til det. Ikke at de kun bruker bilder av medlemmer, for dette er jo en kommentar til den aktuelle saken med Voe.

Ellers er det vel vanlig for både slike sider og andre nettverk der man har profiler, å lage noen liksomprofiler i reklamene sine, som eksempel på hvordan det ser ut. Tror jeg fikk opp noe tilsvarende for linkedin her om dagen, med en fiktiv person. Det hender jo også at man ser de sammen bildene og modellene brukt i ulike blogger, reklamer og brosjyrer som illustrasjonsfoto.

Anonymous poster hash: 6b07a...6f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...