Gå til innhold

Konfirmant med fraskilte foreldre - felles sang?

Anbefalte innlegg

Gjest Lillian
Skrevet

Hei

Jenta mi skal konfirmeres i mai, og både far og jeg er gift på nytt. Vi har dessverre ikke et særlig godt forhold, og dette med konfirmasjonen er noe jeg gruer meg til. Likevel vet jeg at både jeg, far og resten av familiene gjør vårt beste for at jenta mi skal få en flott dag.

Jeg har så vidt startet å planlegge (det er ikke så mye å gjøre da alt er på leid lokale og alt er ordnet der) men så kommer dette med sang til jenta mi opp.

Vanligvis så har man jo en sang fra mor og far til konfirmanten, men i dette tilfellet blir det litt rart? Vi har vært skilt (og gift på nytt) i mange år, og dette er litt vanskelig

Hva har dere andre i lignende situasjon gjort? Egen sang fra far (og ev stemor) og egen sang fra mor (og ev stefar) eller biter man tennene sammen og forsøker å skrive sang sammen med konfiramntens far?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at far vil ha sang, da? Kanskje han heller ønsker å holde en tale!

Kommunikasjon...

Gjør det som er rett for deg, så får far gjøre det som er rett for han.

Personlig ville jeg syns det var kjemperart om mine foreldre plutselig skulle lage felles sang til min konfirmasjon etter å ha samarbeidet dårlig gjennom hele barndommen min.

• Liker 3
Skrevet

Felles sang låter bara konstigt när ni inte har ett nära och gott förhållande till varandra.

Antingen droppar ni sången helt och hållet, eller skriver varsin egen. Med eller utan steföräldrar.

• Liker 2
Skrevet

"Bite tenna sammen og skrive sang" vil antagelig fungere svært dårlig dersom dere har et dårlig forhold og konfirmanten er klar over dette på forhånd. Hvem er det dere prøver å lure, liksom? :vetikke:

Jeg har skilte foreldre selv og har alltid vært skeptisk til slike late som-opplegg, siden det som regel er dønn gjennomskuelig uansett. Synes dere går langt nok i å faktisk holde felles konfirmasjonsselskap (jeg hadde to og var sjeleglad for det), så da gjør det vel ingenting om du har sang og far holder tale, feks? :)

Anonym poster: 601e1101b00c46eca61b63f15eca8bb5

• Liker 7
Gjest Surrehodet
Skrevet

Herre min hatt så vanskelig folk gjør det for seg selv.

Jeg og barnas far er skilt han gift på ny, og vi har ett veldig godt forhold. Sammarbeider bra men .....det hadde aldri fallt oss inn å ha felles sang.

Jeg skrev en varm sang om jenta mi, han holdt en tale med power point presentasjon.

Og mi jente syntes det var fantastisk å kunne sole seg i glansen dobbelt så lenge :laugh:

• Liker 3
Skrevet

Vi hadde ikke sanger i hele tatt, etter konfirmantens ønske. Men faren hennes holdt tale, også hadde stemoren hennes og meg snekret sammen bildefremvisning med bilder fra hun var baby og frem til nå som ble vist på lerret til sangen "You´ll be in my heart".

Så; du trenger ikke ha felles sang med faren hennes, eller tale på vegne av dere begge. Hør litt med faren om hva han har tenkt, og hør med konfirmanten om hun ønsker seg sanger i det hele tatt.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Hei igjen

Det er lett å si noe om at vi bør kommunisere, men nå har det seg en gang slik at faren ikke vil snakke noe særlig med meg, ei heller på Famlievernkontoret osv. Til hans forsvar er han en veldig innadvent og lite snakkesalig person, og e-post bruker han knapt. Jeg ønsker forøvrig veldig at vi skal snakke sammen både om dette og annet, men har innsett gjennom årene at han bare er sånn.

Jeg har ikke arrangert en konfirmasjon, og det var derfor jeg spurte hva som var vanlig. For meg er det ikke naturlig at det er en sang for far og meg sammen. Jeg er ikke noe taler selv, og synes ideèn om bildefremvisning var topp :laugh: Det er jo noe som kunne vært helt supert for både konfirmant og oss gjester! Tusen takk for godt råd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...