AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #21 Skrevet 8. februar 2013 For meg er man narkoman når bruken går utover andre viktige ting i livet. Jeg ser altså ikke på en som røyker hasj en gang i måneden som narkoman, men når man mister jobb/familie/annet viktig, og når man MÅ ha stoff, er man narkoman. Anonym poster: 85aad04a13d43dae7280779d3b4e0934
Jade Skrevet 8. februar 2013 #22 Skrevet 8. februar 2013 (endret) En som er avhengig av narkotiske stoffer Endret 8. februar 2013 av Jade 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 8. februar 2013 #23 Skrevet 8. februar 2013 De som bruker det daglig og er avhengi.
Løvefrøken Skrevet 8. februar 2013 #24 Skrevet 8. februar 2013 For meg er en narkoman en som benytter seg av stoffer som er vedtatt ulovlige i Norge, eller en som bruker lovlige stoffer i slik grad at det går ut over funksjonsevnen i hverdagen. 2
BunnyBlue Skrevet 8. februar 2013 #25 Skrevet 8. februar 2013 For meg er en narkoman en som oppfyller diagnosekriteriene for diagnosen narkomani. Man kan fint være rusmisbruker uten å være narkoman. 1
SmallTalk Skrevet 8. februar 2013 #26 Skrevet 8. februar 2013 Hva vil det si å misbruke dop? 1. At man bruker illegale stoffer. Mengde spiller ingen rolle. 2. At man oveforbruker medikamenter man har fått skrevet ut på resept. 4
That yoke Skrevet 8. februar 2013 #28 Skrevet 8. februar 2013 1. At man bruker illegale stoffer. Mengde spiller ingen rolle. Så det å ta seg noen glass vin eller øl er å misbruke alkohol og eller? 1
waco Skrevet 8. februar 2013 #29 Skrevet 8. februar 2013 En narkoman er en narko-lov avhengig! http://www.ideeromfrihet.no/1992-3-sommerfelt.php Hvordan kurere narko-lov avhengighet? 1
waco Skrevet 8. februar 2013 #30 Skrevet 8. februar 2013 En som er avhengig av narkotika... En som er avhengig av narko-lover da?
Rubies_ Skrevet 8. februar 2013 #31 Skrevet 8. februar 2013 (endret) .. Endret 8. februar 2013 av Rubies_
waco Skrevet 8. februar 2013 #32 Skrevet 8. februar 2013 Det finne mange forskjellige narkomane. Treningsnarkoman. Arbeidsnarkoman. Narko-lov-man. Narkomane. Ingenting av dette her er bra. Alt med måte. Både de som ønsker strengere straffer og mer pine for narkomane må besinne seg litt, og de som bruker narkotiske stoffer bør ha kontroll på bruken. Vi er alle enige om at å plage narkomane med glattceller og kontroller er til større samfunnsskade enn narkotika i seg selv. Hvor stort problem er ikke godteri-avhengiget? Hvor mange sykemeldinger skaper ikke feithet? Dengang amfetamin var fritt tilgjengelig på alle landets apotek uten resepttvang eller aldersgrense var forbruke bemerkelssverdig stabilt. Ca 6 millioner brukerdoser ble solgt i sverige 1940-1946 uten at det ble innrapportert skader. 1
waco Skrevet 8. februar 2013 #34 Skrevet 8. februar 2013 JEG! Jeg vil slenges på glattcelle! Det er mange straffelystne mennesker der ute så det burde ikke bli så vanskelig. Faktisk har folk fått det for seg at dess bedre mennesker de er, desto høyere straff ønsker de for mennesker som gjør andre handlinger enn dem selv! Menneskepsyken er spesiell om jeg får si det! =) 1
Gjest Sunshine23 Skrevet 8. februar 2013 #36 Skrevet 8. februar 2013 En som misbruker narkotiske stoffer og en som er avhengig av det. Jeg vil ikke akkurat si man er narkoman hvis man har prøvd hasj et par ganger. Man er ikke alkoholiker bare fordi man drikker rødvin en gang i blandt.
That yoke Skrevet 8. februar 2013 #37 Skrevet 8. februar 2013 Jeg vil ikke akkurat si man er narkoman hvis man har prøvd hasj et par ganger. Hva med en som røyker cannabis vanligvis i helgene og noen kvelder i ukedagene? På samme måte som folk drikker i helgene og tar noen øl eller glass vin etter jobb i ukedagene. Er jeg narkoman da?
frøkna Skrevet 1. april 2013 #38 Skrevet 1. april 2013 En person som får abstinenser om han ikke får bruke stoffet en har blitt avhengig av. 3
Gjest Gunfreak Skrevet 1. april 2013 #39 Skrevet 1. april 2013 En som ikke har kontroll på sitt bruk av narkotiske stoffer. 1
Djungelvrål Skrevet 1. april 2013 #40 Skrevet 1. april 2013 En person som får abstinenser om han ikke får bruke stoffet en har blitt avhengig av. Ja, der var definisjonen. Enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå