Gå til innhold

Nachspiel

Jens

Anbefalte innlegg

Hvordan blir nachspiel hos dere arrangert. Lokalet vi har leid stenger kl 0200, og da blir det nachspiel. Men, hvordan gjør man dette. Vi vil jo ikke stille vår leilighet til disp for dette, og forloverne vil jo heller ikke det. Finns det noe man kan leie?Min kjæres forlover er jo helt på tuppa her, for han vet ikke hvordan han skal arrangere dette!

Vi betaler så klart for nachspielet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var i bryllup, ble ingenting arrangert. Men det vertskapet sørget for, var å sende med litt drikkevarer til de som valgte å dra på nachspiel.

Noe mere enn dette har vi ingen planer om å ordne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var i bryllup, ble ingenting arrangert. Men det vertskapet sørget for, var å sende med litt drikkevarer til de som valgte å dra på nachspiel.

Noe mere enn dette har vi ingen planer om å ordne.

Sånn gjør vi det også. Synes ikke det er vår jobb å sørge for nachspiel. Det er et bryllup ikke fyllefest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de bryllupene jeg har vært der vi har vært på nachspiel så har vi ordnet det selv(gått på byn etterpå :ler: ), eller noen av brudeparets søsken/foreldre har hatt nachspiel.

Vi slipper heldigvis å tenke på dette. De som har lokalet der vi skal ha bryllupsfesten holder åpent hele helgen om noen skulle ønske det... :hoho:

(De har til og med sagt at det ikke er noe problem dersom noen ønsker overnatting m/frokost. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler så klart for nachspielet!

Vårt lokale stenger også kl. 02.00. Da har gjestene holdt det gående i 12 timer fra vielsen. Kunne ikke falle meg inn å måtte arrangere nachspiel til de tørsteste. De har da fått velkomstdrink/canapeer, 3-retters middag, kaffe, kaker og fri bar i mange timer. Tror ingen da forventer at vi skal arrangere fest et annet sted etter dette. Det får de jammen greie selv!! Føler meg ikke som en gnier for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt lokale stenger også kl. 02.00. Da har gjestene holdt det gående i 12 timer fra vielsen. Kunne ikke falle meg inn å måtte arrangere nachspiel til de tørsteste. De har da fått velkomstdrink/canapeer' date=' 3-retters middag, kaffe, kaker og fri bar i mange timer. Tror ingen da forventer at vi skal arrangere fest et annet sted etter dette. Det får de jammen greie selv!! Føler meg ikke som en gnier for det![/quote']

Enig med deg! Hos oss stenger baren kl.02 og det blir servert nattmat da og de kan være i lokale så lenge til vil..Men jeg regner med at folk begynner å bli slitene og trøtte da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss stenger baren 02:30, men alle kan bli i lokalet så lenge de vil. Tror allikevel det er flere enn oss som er slitne når det har gått i ett i 10 1/2 time... Om noen allikevel skulle ønske nachspiel så regner jeg med at de ordner det selv. En rekke av gjestene er single Osloboere med egen leilighet som ofte pleier å invitere på nachspiel. Tipper derfor at de tar seg av den biffen også i bryllupet om det skulle bli behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ikke til å legge opp til noe nachspiel. Vi slutter av kl. 0200, og de som vil og orker å fortsette på egenhånd, de må jaggu fikse det selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jens: kan de ikke bare dra på byen?

I de tilfelleen hvor jeg har vært i bryllup med nachpiel er det mannens forlover som har ordnet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er vår jobb å sørge for nachspiel. Det er et bryllup ikke fyllefest.

Veldig enig! For meg forbindes nachspiel litt med fyllefest, og skal man organisere et nachspiel tror jeg nettopp det blir fyllefest. Men hva gjestene selv velger å finne på etterpå, kan de selvsagt velge fritt!

Vet at flere av våre gjester hadde nachspiel etter vårt bryllup, men dette ordnet de selv og det fant sted på et helt annet sted enn der vi hadde bryllupsfesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir det utenlandsbryllupet som jeg har fantasert om en stund, er dette tatt med i beregningen. Vi står for øl og vin fram til utpå natta en gang, pluss at vi sannsynligvis gir ut bonger på brennevin og brennevin utover det må betales av dem selv. Etter et visst tidspunkt kan festen fortsette i det uendelige men da må de betale drikkevarene selv. Da slipper vi å tenke noe på det mens gjestene bare må holde på så lenge de makter. Jeg vet at mange av våre gjester tenker at "er det bryllup, så er det bryllup" og sikkert feirer til de kommer hjem igjen... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var heldige og kunne ha lokalet vi leide så lenge vi ville.

De siste gjestene gikk hjem kl halv sju på morgenkvisten... :wink:

Vi holdt selvfølgelig også drikke hele veien.

Jeg skjønner Jens godt jeg, at hun vil ha nachspiel.

Hvis jeg har forstått henne riktig, så ønsker hun ikke noe stramt og saklig bryllup.

At noen av dere ikke synes nachspiel er passende i et bryllup, forbauser meg.

Andre har faktisk ikke noe med hvordan Jens og mannen ønsker å gjøre det.

Stå på Jens, dere finner sikkert en løsning. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal heller ikke ha arrangert nachspiel, men det var vel ikke det du spurte om :oops:

Er det kanskje mulig å leie en bar eller noe? Et forsamlingshus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi arrangerer ikke det selv, hvis noen ønsker det etter en dag som har vart i tolv timer må de ordne det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal definitivt ikke ordne noe nattlige festooligheter utover det som skjer på selve bryllupsfesten. De som ønsker å fortsette må gjerne gjøre det de har lyst til, men det blir uten vår medvirkning.

Tipper folk er nok slitne etter fjorten timer uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skal heller ikke ordne noe nachspiel, som noen skrev, så er det faktisk et bryllup, ikke en fyllefest! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal heller ikke ordne noe nachspiel' date=' som noen skrev, så er det faktisk et bryllup, ikke en fyllefest! :roll:[/quote']

Om våre venner fortsetter festen etter at de er ferdig hos oss, gjør det oss slettes ingenting. Det betyr jo bare at stemningen hos oss var så bra, at de ville fortsette festen et annet sted. Værre om folk begynner gjespe og ser slitne ut spør du meg... Men det er jo opp til brudeparet hva slags fest det legges opp til. Blir fest hos oss, og ja - også fyll. Men ikke fyllefest i den forstand at folk ikke vet hvor de er og hva de driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat hva jeg mener, men det jeg ikke fikk frem var at vi sponser ikke nacshspielet eller ordner noe for gjestene. Ingen av mine slektninger er kjent for og spytte i glasset, så det blir nok en god stemning i bryllupet, men jeg ordner som sagt ikke med noe fra bryllupsfesten er ferdig og utover. De får de evt ordne selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...