Gå til innhold

Hjelp! Innrede hybel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en bitteliten hybel, og må ha noen praktiske løsninger. Trenger et bord til å spise og ha symaskina på, men har ikke plass til både spisebord og sofa. Samtidig trenger jeg en god sitteplass for meg og evt besøk. Sengen er uaktuell som sofa.

Tips til løsning på problemet?

Anonym poster: bac408974fff80137365a6a4e10071fd

Skrevet

Er det et alternativ å kjøpe ny seng? Vi hadde loftseng fra Ikea i den forrige leiligheten, tror den het Storå og var 140-bred. Den var kjempestødig og praktisk, samtidig som vi da fikk plass til to lenestoler og en bokhylle under. Superpraktisk! Du frigjør mye gulvplass på den måten :jepp:

Skrevet

Har du plass til å henge et klaffebord på veggen? Til klaffebordet kan du ha vanlige klappstoler og bruke vanlige puter fra sofaen (ikke sofaputene, men "pynteputer") til å gjøre det mer behagelig.

Skrevet

Det er egen nisje for sengen, så den er et stykke unna det arealet jeg har tilrådighet. Får ikke lov til å skru noe fast i veggen, så alt må være frittstående.

Skrevet

IKEA har noen overraskende behagelige klappstoler som jo bare kan ryddes vekk når du ikke har besøk. Ha en behagelig lenestol til deg selv og et fleksibelt bord som dette: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20104718/

Kanskje også en puff som kan fungere både med lenestolen og som sitteplass.

Anonym poster: c9adc6c3d2e6ce3e4b4b98c9cf06e07b

• Liker 1
Skrevet

Kan være lurt å ta en tur på Ikea, kikke litt på "leilighetene" de har innredet der, de er ganske godt innredet :) evt. bla gjennom ikeakatalogen, mye bilder og løsninger der og!

Ikea har og et bord som nesten kan fungere som klaffebord, bare uten veggskruene: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20104718/#/10116887

Hvis du i tillegg kjøper klappstoler, har du anledning til å kun ha fremme så mange som du trenger om gangen.

Sovesofa er ikke aktuelt? Jeg hadde en brisk til seng før, dvs tresofa med madrass. Den hadde skuffer til mye lagring under, så da gikk det an å bare putte dyne og puter i skuffene, og opp med et sengeteppe og pynteputer. eksempel på det er Brimnes dagseng (ikea 1695 kr).

Husk og at en sofa ikke nødvendigvis må stå inntil en vegg, den kan feks skilles fra spise- eller soveområdet med takfaste gardiner eller løse skillevegger.

Pass på at du gjør rikelig med plass til oppbevaring. Feks TV-benk med rikelig med skap, kjøkkenbord med skuffer under osv. Hvis du passer på å få det inn i de andre møblene, så frigjør du plass til mye annet :)

Skrevet

Ha en behagelig lenestol til deg selv og et fleksibelt bord som dette: http://www.ikea.com/...ducts/20104718/

Anonym poster: c9adc6c3d2e6ce3e4b4b98c9cf06e07b

Hehe, er visst ikke bare meg som har lagt merke til dette bordet, nei :)

Skrevet

Takk for forslag! :blomst:

Klappbord kan være aktuelt, men da ville jeg gjerne hatt en med avrundet bordende. Dessverre har ikke ikea det bordet med bare en klaff lenger?

Har mest lyst på en sofa, men den må være liten og lett. Og med plass til to. Og ikke ta mye plass. Ja jeg har tenkt og tenkt på "problemet" mitt :fnise:

Skrevet

hvor lite rom er det snakk om?

kan du ikke ha en skrivepult som både kan ha symaskinen din på og sitte og spise ved? jeg har en bitteliten sofa fra IKEA (bredde ca 150 cm) som jeg har et lite bord foran. funker fint å spise der!

Skrevet

hvor lite rom er det snakk om?

kan du ikke ha en skrivepult som både kan ha symaskinen din på og sitte og spise ved? jeg har en bitteliten sofa fra IKEA (bredde ca 150 cm) som jeg har et lite bord foran. funker fint å spise der!

Det er et lite rom på ca 12 kvm med kjøkkenkrok og nisje til seng.

Jo jeg har tenkt på den løsningen også, med skrivepult. Det som irriterer meg grønn med alle sofaene som jeg har sett på er dybden. Tar like mye plass som en enkeltseng jo....? :bond:

Skrevet

Tro kopi av Ikeas? Men finere :Nikke: . Takk for forslag!

Men det begynner å gå opp for meg at det kan ta litt tid dette prosjektet :trist:

Skrevet

Tro kopi av Ikeas? Men finere :Nikke: . Takk for forslag!

Men det begynner å gå opp for meg at det kan ta litt tid dette prosjektet :trist:

Noe slikt.

Men foreslo det mest fordi at Jysk har en tendens å poppe opp i de byene som ikke har IKEA :P

Skrevet

Noe slikt.

Men foreslo det mest fordi at Jysk har en tendens å poppe opp i de byene som ikke har IKEA :P

Her er alt mulig. Ikea, Living, Bohus, Jysk, Møbelringen.

Noen foreslo loppemarked for å finne møbler. Tenker å se hva jeg finner der. Det som kalles retro (?) møbler skal være små og lette møbler vel?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...