Gjest nade Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Jeg og kjæresten har vært sammen i tre år og helt siden jeg møtte henne har hun slitt med selvbildet sitt. Jeg har gitt og gir henne fortsatt komplimenter på utseende og andre ting hver dag. Jeg forteller henne hvor mye hun betyr for meg og at jeg elsker henne utrolig mye. Når hun begynte på universitetet, så hjalp det på selvbildet litt. Hun møtte nok litt andre type mennesker der enn det hun var vant med fra videregående. Jeg merker det på henne at hun var litt mer seg selv rundt andre og ble mer stolt av hvordan hun så ut. Nå derimot har jeg merket en endring igjen, hun har blitt mer forsiktig og innesluttet rundt folk, hun har ikke samme væremåte som hun hadde for rundt 1 1/2 år siden, når hun begynte på universitetet. Det har vært sånn nå i to-tre måneder og startet før jul. Jeg har prøvd, uten å spørre direkte, å høre om hun hadde møtt noen nye personer eller noe slikt som kan ha gjort at hun endret adferd. På videregående hadde hun nemlig ei venninne så var litt kontrollerende, men kjæresten min så opp til henne og ville være som henne selv om hun egentlig ikke behandlet kjæresten min noe bra og kritiserte det meste hun gjorde. Kan snakke med henne mer direkte? Si at jeg er bekymret eller bør jeg bare fortsette å gi henne komplimenter og håpe på at det endrer seg igjen?
Gjest martefjarte Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Så søt du er som tenker på henne! Jeg sliter med dårlig selvbilde selv, og har en kjæreste som prøver på alle mulig måter å få meg til å tenke annerledes om meg selv. Min erfaring er at det nytter ikke hva andre sier til meg, jeg må oppleve å være fornøyd selv. Det kan være noe så enkelt som å kjøpe meg ny sminke, et nytt klesplagg, eller bare ha en skikkelig pleiedag hjemme. Overfladisk, men sånn er i alle fall jeg. Nå vet ikke jeg hvilken situasjon dere er i, men kunne du fått henne med på lange kveldsturer osv? Jeg føler meg i alle fall veldig bra etter å ha brukt kroppen min Vi jenter er kompliserte vesner, derfor er det vanskelig for meg å svare nøyaktig på hva du bør gjøre. Du bør i alle fall IKKE slutte å gi henne komplimenter, men det er viktig at du mener det du sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå