Gjest Blue Jeans Skrevet 7. februar 2013 #1 Skrevet 7. februar 2013 Hvordan er det å trene med en personlig trener? Er det sånn at de trener sammen med deg, eller kommer de bare å sjekker at alt går bra nå og da? Jeg har endelig bestemt meg for at jeg skal presse meg selv hardt nok til å starte på et treningssenter, men ser for meg at jeg bare blir stresset og ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Har ingen å trene med. Vil ned i fettprosent, og få muskler. Hjalp det deg å trene med en pt? Og er det noen som jobber som pt her, og som vil forklare meg litt om hvordan det treningstimene foregår ca? Takk for svar:)
Betty2 Skrevet 7. februar 2013 #2 Skrevet 7. februar 2013 jeg har selv benyttet meg av PT. Det var veldig greit. 1 time gikk vi gjennom hva jeg ønsket å oppnå med trening, om jeg hadde spesiele mål osv. i tilegg kjørte vi en rask test på noen øvelser for å se hvordan jeg lå ann. så brukte PT 1 time til å lage et program tilpasset meg. De resterende timene ble fordelt utover X antall uker. jeg trente selvstendig 1-2 ganger i uken, og hadde PT 1-2 ganger pr uke. på selvstendige treninger fulgte jeg planen PT hadde lagt opp, og på PT timene så gjorde jeg litt andre øvelser, slik at jeg fikk en av veksling. PT min deltok aktivt med vise øvelsene, for så å stå klar hvis vekter eller øvelser ble feil. vi hadde også enkelte timer der vi teste målene mine, for å se hvor langt jeg hadde kommet og hvor langt jeg hadde igjen. jeg fikk tilsendt hver mnd et diagram som jeg selv kunne se hvordan jeg lå ann. Jeg vil anbefalle deg å bruke PT, men vil også anbefalle å bruke et treningsenter som er nærmt deg, eller som er lett å komme til, egen trening har mye å si for hvilken resultater du kan få med PT.
Spøkelse Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Jeg jobber som PT, men i England. Timene skal brukes for å nå dine mål, så PT'en er der sammen med deg hele tiden for å motivere og instruere. Hva dere gjør kommer såklart an på målene dine . Det holder ikke å trene èn time i uka med PT hvis det er det eneste du gjør, du klarer kanskje å vedlikeholde om kosten din er sånn noenlunde bra, men du får ikke noe særlig resultater av det. Hvis du trener en time med PT burde du prøve å få til f. eks to økter alene i tillegg. PT'en din bør kunne hjelpe deg med et oppsett du kan trene når du trener alene. Jeg syns også at en god PT skal ta kroppsmål, og skrive ned konkrete mål for treningen din, sånn at du har noe å jobbe mot. Jeg pleier å varme opp sammen med klienten (du kan også avtale å varme opp før treningen om du heller vil bruke hele timen på kun trening) før vi starter, og tøye etterpå. Betty2 sin PT høres bra ut syns jeg . 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå