Gå til innhold

Jeg drar til * i 8 måneder Facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mange som har oppdateringen "Jeg drar til Miami i 8 måneder" eller "Jeg drar til Miexico i 8 måneder" eller"Jeg drar til Oslo i 8 måneder"??

Er det noe nytt og morsomt pågang?

Anonym poster: f9b3260d53761e192c6d4c3cd954c0b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk noe sånt for ei stund tilbake og, hvis jeg ikke tar helt feil så var det et eller annet med den måneden du er født i og dato....

Bare noe helt tullete.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hørsten 2011 så var det en eller annen greie om brystkreft som jentene la ut ihvertfall, omkrets representerte sted og cup representerte lengde. Aner ikke hvorfor det går rundt nå da.

Edit; Eller fødselsdag og måned... haha

Endret av Apefinger
Gjest LadySizz
Skrevet

Jeg fikk denne igår,har ikke gjort det,bare så det er sagt.. Donerer heller penger da! :)

"Okay alle mine vakre kvinner. Det er den tiden på året igjen.... sett fokus på bryst-kreft!

Husker du i fjor? Da skulle vi skrive i status-feltet hvilken farge vi hadde på BHen. I fjor var det så mange som deltok at det ble nevnt i nyhetene...

En slik vedvarende oppdatering av status minner alle på hvorfor vi gjør dette og hjelper å sette fokus på et viktig tema.

IKKE fortelle noen menn hva statusen betyr.. bare la dem gjette!! Vær snill å kopier denne teksten og send den til alle dine kvinnelige venner (i en melding!). Idéen er at man tar den måneden og dagen du er født. I status-feltet skal det stå: “Jeg skal dra til Mexico i 21 måneder”. Dagen du ble født skal være hvor mange måneder du skal være borte. Stedet du skal dra er bestemt ut i fra den måneden du ble født. God tur!

Send denne meldingen til BARE KVINNER, så ser vi hvor langt det går. I fjor, den med BHen, gikk rundt hele verden.

Januar - Mexico

Februar - London

Mars - Miami

April - Dominikanske Republikk

Mai - Frankriket

Juni - St. Petersburg

Juli - Østerriket

August - Tyskland

September - New York

Oktober - Amsterdam

November - Las Vegas

Desember - Columbia

Send videre! Vis at du bryr deg"

Skrevet

Jeg fikk denne igår,har ikke gjort det,bare så det er sagt.. Donerer heller penger da! :)

Gjorde det samme, og oppfordret andre til å gjøre det istedet for å skrive en teit status.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk en melding på fb om det. Dagen du er født, f.eks. 23 mars, utgjør 23 måneder, og hver måned representerer en by. Januar er miami, februar er oslo, mars er las vegas osv.. (Bare eksempler, husker ikke hva de faktiske byene var.) jeg syns dette bare er gammelt og oppbrukt. Det er ikke gøy lenger.

Skrevet

"Okay alle mine vakre kvinner. Det er den tiden på året igjen.... sett fokus på bryst-kreft!

Husker du i fjor? Da skulle vi skrive i status-feltet hvilken farge vi hadde på BHen. I fjor var det så mange som deltok at det ble nevnt i nyhetene...

En slik vedvarende oppdatering av status minner alle på hvorfor vi gjør dette og hjelper å sette fokus på et viktig tema.

IKKE fortelle noen menn hva statusen betyr.. bare la dem gjette!! Vær snill å kopier denne teksten og send den til alle dine kvinnelige venner (i en melding!). Idéen er at man tar den måneden og dagen du er født. I status-feltet skal det stå: “Jeg skal dra til Mexico i 21 måneder”. Dagen du ble født skal være hvor mange måneder du skal være borte. Stedet du skal dra er bestemt ut i fra den måneden du ble født. God tur!

Send denne meldingen til BARE KVINNER, så ser vi hvor langt det går. I fjor, den med BHen, gikk rundt hele verden.

Januar - Mexico

Februar - London

Mars - Miami

April - Dominikanske Republikk

Mai - Frankriket

Juni - St. Petersburg

Juli - Østerriket

August - Tyskland

September - New York

Oktober - Amsterdam

November - Las Vegas

Desember - Columbia

Send videre! Vis at du bryr deg"

Denne var det jeg tenkte på:) Den gikk som en farsott ifjor også....eller forfjor, husker ikke helt.

• Liker 1
Skrevet

For å støtte brystkreft. Syns det er teit. Jeg støtter det og er veldig engasjert! Men jeg trenger da ikke brife om det på facebook. Og hvis man vil vise at man bryr seg uansett, hva er da poenget med å ''hemmelig gjøre'' det så!? Det overrasker meg enda at godt voksne mennesker fortsatt sender rundt slike kjedebrev..

Anonym poster: 3856c154289f96b0941269494532f428

• Liker 1
Skrevet

Hadde de bare greid å skrive "Frankrike" og "Østerrike" riktig så.... ;)

• Liker 3
Skrevet

Den beste delen med den kjedemailen er at i min beskjed stod det "forrige gang havnet vi på nyhetene! La oss se om vi klarer det igjen! :D"

Vel, kjære, det kalles "nyheter" for en grunn...

• Liker 2
Skrevet

Det er tåpelig og hjelper ikke brystkreftsaken det spøtt.

Anonym poster: 5639592d9029a9d8f59b3bbe82127399

• Liker 2
Skrevet

... og hvis mange nok poster dette, så blir kreftcellene redde og gjemmer seg?

Det er noen svært få ganger jeg har blitt med på sms/fb-aksjoner der seriøse aktører står bak, men mesteparten av dette støtt ditt og støtt datt-tullet tror jeg har en forsvinnende liten effekt. Den største effekten er kanskje at folk faktisk tror de har gjort en innsats... :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...