Gå til innhold

Verdens snilleste... (så lenge han får det som han vil)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange forhold er det egentlig som fungerer kun fordi den ene parten er alt for snill og naiv? Jeg begynner å lure.

Jeg vet av flere menn som er verdens snilleste - så lenge de får det som de vil.

Så lenge de ikke blir "provosert".

Hva som provoserer? At hun er et separat menneske som også har behov. At hun etterspør noe. At hun forventer normal oppførsel av han. At han blir stilt til veggs og avkrevd sannheten i forbindelse med utroskap. At hun ikke vil tro løgnene hans. At hun ikke tilgir på 1-2-3.

Alt som går på tvers av hva han vil, eller hva han vil skal være sant, provoserer han. Uansett hvor mykt man kommuniserer. Da har han "rett" til å bli sur, furte, kanskje være voldelig, være mer utro.

Ergo; Er man en usedvanlig tålmodig og naiv kvinne, kan et forhold med en slik mann foreløpe fredelig. Er man vant til at et forhold skal være gi og ta, går det til helvete etter forelskelsesblindheten har gått over.

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det provoserende å bli stilt til veggs. Hadde du likt å stå skolerett da?

Anonym poster: eb3a08e2d30c384117e18a1888f8d7ca

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Selvfølgelig er det provoserende å bli stilt til veggs. Hadde du likt å stå skolerett da?

Her dreide det seg om utroskap fra mannens side. Men du mener kanskje man skal overse det?

Endret av Arabella
Skrevet

Ja, har erfaring med noe slikt, det må kunne kalles en form for narcissisme. Folk som reagerer slik du beskriver mener (bevisst eller ubevisst) at andre bør ta hensyn til dem, men at de ikke trenger å ta hensyn til andre på samme måte. Dette fordi de setter seg selv i sentrum, uansett.

Anonym poster: 4dcb62a03b99219623f91aa9be309449

Skrevet

Her dreide det seg om utroskap fra mannens side. Men du mener kanskje man skal overse det?

Trenger ikke leke tøff og sjefete bare fordi mannen har vært utro. Kunne heller vært takknemlig for hver dag han var trofast som er en bragd siden menn er programert til å spre genene til mange kvinner.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Trenger ikke leke tøff og sjefete bare fordi mannen har vært utro. Kunne heller vært takknemlig for hver dag han var trofast som er en bragd siden menn er programert til å spre genene til mange kvinner.

I hvilken biologitime lærte du det?Sjekkeskolens 1-2-3 manual for å nedlegge kvinner?

Mannen er programmert faktisk til å forsørge familien, kvinnen er programmert til å ha omsorg for mann og barn. Lik det eller hat det. Feminister og andre suppehuer kommer ikke unna fakta uansett.

Det ligger ikke i genene til mennesker å knulle rundt hvis det er det du prøver å si, det ligger derimot i genene å skape og danne en familie....og med at det er en bragd å være trofast, sier du da at menn bare er seksuelle dyr som har seg uten tanke på konsekvenser?som ikke klarer å styre seg selv?kanskje du skal melde deg inn i Ottar, de mener jo det samme..

anygay...til TS: den type mann du beskriver er den type mann det ikke er verdt å kaste bort sin dyrbare tid på.Et forhold skal være for begge, der begge gir og tar og der man inngår kompromiss for hverandres skyld..desverre så finne det mange gjøker der ute som kanskje hadde fungert bedre alene.

Endret av Fortuna Xania
Gjest Darthoven
Skrevet

I hvilken biologitime lærte du det?Sjekkeskolens 1-2-3 manual for å nedlegge kvinner?

Mannen er programmert faktisk til å forsørge familien, kvinnen er programmert til å ha omsorg for mann og barn. Lik det eller hat det. Feminister og andre suppehuer kommer ikke unna fakta uansett.

Det ligger ikke i genene til mennesker å knulle rundt hvis det er det du prøver å si, det ligger derimot i genene å skape og danne en familie....og med at det er en bragd å være trofast, sier du da at menn bare er seksuelle dyr som har seg uten tanke på konsekvenser?som ikke klarer å styre seg selv?kanskje du skal melde deg inn i Ottar, de mener jo det samme..

anygay...til TS: den type mann du beskriver er den type mann det ikke er verdt å kaste bort sin dyrbare tid på.Et forhold skal være for begge, der begge gir og tar og der man inngår kompromiss for hverandres skyld..desverre så finne det mange gjøker der ute som kanskje hadde fungert bedre alene.

Menn, som alle andre dyr er programmert fra naturens side til å ville spre genene sine. Om det var lønnsomt for oss å gjøre 500 damer gravide, så hadde vi prøvd på det. Imidlertid er det slik at det også er i menns beste interesse at avkommet overlever, og siden menneskebarn er eksepsjonellt håpløse i forhold til stort sett alle andre pattedyrs avkom, så er mannen nødt til å bruke veldig mye energi på å forsørge kvinne og barn. I hvert fall er det slik fra naturens side. I dag hjelper samfunnet vårt oss i større grad, så dersom en mann forlater kvinnen og barnet så klarer de seg uansett. Men fra naturens side er vi både programmert til å spre genene våre maksimalt, MEN så må vi også godta at det ikke er lønnsomt å forlate avkom raskt.

Men det er slik, og det er åpenbart at du ikke har lest mye biologi, at menn vil spre sædet sitt i så mange kvinner som overhodet mulig. AKURATT som ALLE andre pattedyr. Men så er det også slik, som nevnt, at det ikke nødvendigvis er det beste for avkommet at man forlater det, og siden menneskebarn er håpløse og trenger svært mye og langvarig støtte og hjelp, så "bonder" mann og kvinne seg sammen i stor grad. Men selv om man stifter en såkalt familie, så betyr ikke det at mannen ønsker å insiminere andre kvinner for det. Men sosiale strukturer, såkalt normer og etikk og "empati", ideen om kjærlighet, monogami osv, har imidlertid gjort at normen er livslangt forhold. Desverre viser skillsmissestatistikken og utroskapsstatistikken at dette ikke er en helt naturlig livsførsel for de aller fleste.

Skrevet

eksen min var verdens beste bare han fikk det som han ville, bortsett fra at han var alkis og ble ekkel når han drakk. Hvis jeg ville se en film som han ikke ville se, klaget han under hele filmen. Vi måtte se det han ville se. Hvis jeg satt i sofaen og så på et program, kom han og slo over, og jeg måtte diskutere meg tilbake til programmet mitt. Det varte IKKE lenge, mannen var en uomtenksom dritt rett og slett. Han baksnakket eksen sin en hel masse og kalte henne stygge ting. Når jeg spurte hva hun hadde gjort, kunne han ikke si noe konkret, så jeg tipper han hatet henne fordi hun ville gi OG ta, ikke bare gi.

Skrevet

Mange menn må faktisk lære seg å være mindre egoistisk.

Mange kvinner må lære seg å være mer ydmyk.

Og disse tingene kan få slippe unna på.

Anonym poster: 66cfa671945258b65a24b3d4c14c5c48

• Liker 1
Skrevet

Eksen og jeg var sammen i 15 år, da var han utro for andre gang og gikk fra meg til hun nye. Jeg var alt for snill i alle år og det hjalp ingenting.

Han sa "kan du ikke gjøre som jeg sier, så blir jeg ikke så sint?"

Anonym poster: dca8fa22553fb780a823deb6dff09243

Skrevet

Mange menn er sånn. Og mange kvinner.

De fleste menn er ikke sånn. Heller ikke de fleste kvinner.

Skrevet

I det tilfellet jeg vet om vil jeg nesten legge skylden over på moren hans. Hun har forgudet han hele livet hans, noe som inkluderer at han aldri har vasket klær, ryddet etter seg, alltid får viljen sin og aldri møtt noen form for motgang. Mødre burde tenke på at de oppdrar den lille prinsen sin til å bli en drittsekk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...