AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #1 Skrevet 7. februar 2013 Jeg er utdannet sykepleier med 12 års erfaring innen både sykehus, sykehjem og hjemmetjeneste. Har i lengre tid ønsket å forlate yrket pga arbeidstider og en evig følelse av å ikke strekke til og ikke klare å gjøre en bra jobb pga knappe ressurser.. Jeg var heldig i fjor og fikk etter 1,5 års jobbsøking en jobb i nav! Er forsåvidt nokså fornøyd - spesielt med arbeidstidene - herlig å leve som "normale" folk og jobbe 8-15.30.. Men det var jo egentlig ikke en sånn jobb jeg ville ha.. Jeg drømmer om å jobbe i oljeindustrien som HR konsulent - men hvordan i all verden får man en sånn jobb? Vil jeg med min bakgrunn overhodet være aktuell for noe sånt? Var i kontakt med en del byråer da jeg søkte aktivt etter jobb men ble fortalt at det var dårlige tider for å skifte retning med min bakgrunn.. Hvordan det er nå vet jeg ikke men jeg ser jo mange jobber blir utlyst.. Jeg vet jo dette er ettertraktede jobber - og har derfor ikke helt hatt mot til å søke for jeg tenker at jeg bare drømmer og overhodet ikke har noen sjanse... Jeg snakker og skriver engelsk flytende (har jobbet et par år i utlandet) og holder også på med videreutdannelse i ledelse og administrasjon (rettet mot helsesektoren).. Bor i Stavanger og er jo sånnsett på rett plass for en sånn type jobb.. Noen som har noe erfaring med dette og kan komme med noen råd? Skal jeg bare glemme drømmen og heller satse videre i nav? Anonym poster: b7e1eeb1d2d023fd9db026e7930e17ca
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #2 Skrevet 7. februar 2013 Hva er en HR-konsulent? Anonym poster: 3b1f94cac876f2402d228ce4004e6a0b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #3 Skrevet 7. februar 2013 Hva er en HR-konsulent? Anonym poster: 3b1f94cac876f2402d228ce4004e6a0b En HR konsulent jobber med rekruttering av personale, sykefraværsoppfølging og kort sagt gjør personal delen av det en leder skulle gjort... Kjempespennende spør du meg! Liker å jobbe med mennesker!! TS Anonym poster: 3517edd1b54cfc897a74f82590d87be0
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #4 Skrevet 7. februar 2013 Herregud , bare søk. Jeg jobber i oljeindustrien i Stavanger og vet at de skriker etter dyktige folk som kan og vil jobbe. Du har ingenting og tape og iogmed at du jobber i NAV nå så har du jo relevant erfaring. Men må jo bare spørre , hvorfor akkurat HR ? Det finnes jo mange andre spennende jobber i denne sektoren. Anonym poster: 0314e9c63ac25d7c51440c0f3c6ac1c1
ninuska_ Skrevet 7. februar 2013 #5 Skrevet 7. februar 2013 Har du prøvd å se etter HR-jobb innenfor helsesektoren? Type på sykehus, sykehjem og lignende. Jeg vet du ønsker deg inn på olje. men jeg tenker umiddelbart at det kan bli vanskelig uten utdanningen og erfaring innenfor området. Det er noe du bør ha som mål - men i starten prøve å opparbeide deg erfaring som du kan ta med videre. Hva med å ta kontakt med noen bemanningsbyråer nå - og høre litt hva mulighetene er. Jeg ville nå søkt uansett på jobber du kom over - du vet aldri, og du taper ingenting på å søke. Som sagt, jeg tror det kan bli litt vanskelig, avhengig av hva slags område det er innenfor, men ikke nødvendigvis umulig
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 Synes absolutt ikke det høres umulig ut, de som jobber med HR har ofte ulik bakgrunn. Kan hende det ville lønnet seg med litt organisasjonspsykologi eller lignende på toppen, men ville uansett forsøkt å søke, og ev tatt videreutdanning om du ikke får napp. Anonym poster: b27620f159866797b8ec595d6e44e022
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 Jeg er vernepleier og tenker i samme bane som deg. Selv tar jeg master i samfunnsvitenskaplige fag nå for å bedre sjangsene mine og har ordnet meg med ny jobb innenfor administrasjon for å utvikle ferdighetene mine. Mange av de vi konkurrerer med har jo utdanning innenfor økadm etc. så jeg tenker at slike som oss må komme oss inn gjennom utradisjonelle søknader og gode referanser. Der hvor jeg er nå sørger jeg for å bli den som mine kolleger kommer til med smått og stort, og jeg mener at de innenfor HR har stor bruk for vår helsefaglige kompetanse. Greia blir å selge denne på riktig måte i søknaden. Samtidig bør du begynne å bygge nettverk innenfor den bransjen du vil inn i. Døra åpner seg ofte om du kjenner noen. Anonym poster: bb7546a0cdb6d2088824ebbc9f40043a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #8 Skrevet 9. februar 2013 Tusen takk for mange gode svar! Ser jo ut som det kanskje ikke er heeeelt umulig.. Men tenker jeg likevel venter med å søke, vil gjøre ferdig videreutdanningen først og få litt bedre fotfeste i den jobben jeg har.. Jeg trives jo der jeg er men kan bare ikke se for meg å bli "gammel" i den jobben, nav gir jo forøvrig mange muligheter for videreutvikling også så kanskje jeg finner noe annet innenfor organisasjonen som frister også... TS Anonym poster: 3517edd1b54cfc897a74f82590d87be0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå