Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare kom til å lure på en ting. Jeg har den siste tiden blitt veldig verpesjuk, selv om det ikke er noen umiddelbare tanker om prøving.

Overskriften overdriver kanskje noe da, men jeg har vært gravid 2 ganger, ene gangen drev jeg og eksen og hoppet av i svingen, helt til testen viste svakt positiv. Dette endte i SA, og en lettet eks.

Nylig ble jeg gravid på tross av at jeg går på p-pille, muligens fordi jeg hadde spysyke et par dager, eller pga glemt pille. Vet ikke, men det endte hvertfall med svakt positive tester og SA.

Begge gangene har jeg mistet rundt uke 7-8.

Kan dette bety noe? Har jeg vanskelig for å bli gravid og holde på det? Eller har jeg hatt uflaks/flaks (kan vel tolkes)?

Anonym poster: 3a37fbb9492d1267811fdd60c7607421

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som kan si, men mest sannsynlig bare uflaks

Anonym poster: f3c934f97a054f3da431da8accfa780e

Skrevet

Forhåpentligvis er det bare uflaks. Men du ble jo også gravid med to forskjellige menn, kanskje det har noe å si. Altså kanskje det var en kromosomfeil begge gangene, at det ikke er noe feil med deg. Når testet du svak positiv? Lenge etter IKM?

At du har vansker for å bli gravid tviler jeg på, høres ut som at du blir lett gravid.

Anonym poster: 803a4e39f4d97495faf4c0467b0b5962

Skrevet

Huff ja! Håper virkelig det bare er uflaks! Det kan jo hende. Jeg kan ikke så mye om dette. Hva er forskjellen om det er kromosomfeil, eller om det er "meg som er feil"?

Første gangen var jeg 12 dager over IKM, andre gangen hadde jeg kommet helt ut av styringen fordi jeg hadde drevet og utsatt mensen med pilla, men da jeg regnet tilbake til når det var sannsynlig at det skjedde, trodde både han som var gravør og jeg selv at jeg var ca 7-8 uker på vei da jeg mistet.

Hvis det er meg det er noe feil med, hva kan det evt. være? Og er det en problematikk det går an å få rettet på, om det (forhåpentligvis) skulle bli seriøs prøving etterhvert?

Har også inntrykk av at jeg blir ganske lett gravid, har alltid hatt veldig stabile sykluser på 28 dager når jeg ikke har gått på pille. Men hjelper jo kanskje ikke så mye om man bare mister? :omg:

Anonym poster: 3a37fbb9492d1267811fdd60c7607421

Skrevet

Når det er snakk om to ganger er forklaringen fortsatt uflaks. Det er først ved tre aborter man begynner å se på årsaker.

Det kan være mange årsaker til abort. Dårlig sædkvalitet hos mannen, alkohol/røyk etter befruktning, p-piller etter befruktning, for mye koffein og så videre. Når du etterhvert forsøker å bli gravid legger du nok forholdene rundt det litt bedre til rette (som riktig livsstil, ingen hormonprevansjon etc.), og da bedrer du sannsynligheten for at det skal gå bra.

• Liker 1
Skrevet

Skulle det skje igjen, så kan du legge det som kommer ut på is, og dra av gårde til legevakt/sykehus raskest mulig (helst innen 30 min.) så de får lagt det på formalin, og kan sende det inn til undersøkelse.

Anonym poster: a032d67813978d5abd39930ce66ed174

Skrevet (endret)

Mener å ha hørt at ca 50 % av alle graviditeter ender i SA, så det er mer vanlig enn man tror. En del av disse er også de graviditetene som ikke ble oppdaget ved at man testet feks. Er mange kvinner som har hatt SA, har opplevd 1 selv og nesten alle kvinnene i min familie har også det en eller annen gang. Etter 3 SA etter hverandre blir det sett på som habituell abort og da kan man få en utredning.

Endret av Catgirl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...