AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #1 Del Skrevet 7. februar 2013 Inspirert av tråden "Jeg liker ikke "tøffe" kvinner". http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=721442#entry12222337 Kjenner du personlig eller vet om kvinner som har gjort eller gjør følgende: Å være tøff er å stå for sine egne meninger når 'hele verden' mener du tar feil. Å bufre av for kritikk mot andre. Å ta ansvaret, fullt og helt, selv om det ikke er du som har gjort feilen. Å kjempe for det du selv tror på. Å ofre det som trenges for å oppnå noe du mener er det viktigste av alt. Å være akkurat den du er. Å si 'takk' til mennesker som gir deg ærlige tilbakemeldinger, - og forstå hva de mener og tenke på om du kanskje kan ha godt av å forsøke å endre på noe. Å være tøff er å åpent innrømme at du tok feil i en prestisjesak. (kopiert fra innlegget til Lille-pus) Gjerne med eventuelle linker Anonym poster: 52cb6320bede4c172593fff42f5d87bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #2 Del Skrevet 7. februar 2013 Tittelen skulle egentlig være "tøffe kvinner". Anonym poster: 52cb6320bede4c172593fff42f5d87bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Borghild Skrevet 8. februar 2013 #3 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg er tøff i pysjamas og tøff med frakk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 8. februar 2013 #4 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg kjenner igjen mennesker i noen av punktene her men det kan være vanskelig å komme med linker til hverdagssituasjoner. Men Kadra Yusuf bedre kjent som kadra noor bor på skjult adresse og har blitt fysisk angrepet for sin samfunnsdebatt og meninger http://www.aftenpost...en-6595464.html. Likevel stiller hun fremdeles opp i samfunnsdebatter og har sine klare meninger uavhengig av at andre ønsker å tvinge henne til taushet. Cecilie Skog ofrer både mat, søvn og en god porsjon med komfort får å komme seg dit hun vil i livet http://www.aftenblad...de-2785877.html. Jeg føler jeg kunne kommet med et par andre kjendis navn også, for jeg føler det er noen å ta av når det kommer til å være tøff, står inne for ærlige meninger, er seg selv, er trygge på seg selv og klarer å vise denne tryggheten selv i møte med konstruktiv kritikk Og ja jeg gav lille pus et + på det innlegget hennes, fordi det for meg er nettopp det hun beskriver som jeg ligger i uttrykket "å være tøff", (iallefall mer en alternativet var) Likevel føler jeg for å presisere at en ikke trenger å bestige Mount Everest eller mota drapstrusler for å være tøff også helt enkle hverdagssituasjoner av hverdagsmennesker som å ta en høyere utdannelse når alt du har fått høre stort sett hele livet ditt er at "du gjør så godt du kan, men det du kan ikke er godt nok" fordi man har store konsentrasjonsvansker, adhd og gullfisk hukommelse og du vet det vil koste myyye av deg av tid og innsats men du gjør det fordi du velger å tro på deg selv og ikke alle andre, som ei jeg kjenner har gjort, (så hun nesten ikke på 5 år fordi hun alltid måtte lese men hun klarte seg. ) Jeg vet ikke om svaret mitt gav noen som helst mening men jeg tror nok det finnes en del tøffe kvinner (selv innrømmer jeg glatt et forbedringpotensiale) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 8. februar 2013 #5 Del Skrevet 8. februar 2013 Hanne Nabintu Herland kommer nærmest disse karakteristikkene for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #6 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg vet om ei som forlot alt hun kjente for sin rett til å elske den hun elsker. Og hun har blogg. Når mennesker som sliter i hverdagen velger å gjennomføre en så stor forandring, så synes jeg de fortjener respekt. Når Lille-pus skrev "Å ofre det som trenges for å oppnå noe du mener er det viktigste av alt." så var det akkurat denne kvinnen jeg begynte å tenke på. Anonym poster: 52cb6320bede4c172593fff42f5d87bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå