Gå til innhold

Er det gøy å ha barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det gøy å ha barn?

Og dere som har voksne barn nå, hvilken alder var best?:)

Anonym poster: d5667fa4438a168b29b30b1996165977

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tabu å si, men: jeg syntes ikke det var så jævla GØY før hun bikka ett år, nei. De første 4mnd var jeg en vandrende melkemaskin, og etter det var det mye stress, følte jeg.

Mange morsomme tider, men jeg føler at det har blitt ti ganger mer moro etter at hun gikk over 1,5års alder; begynte å prate mye mer, kunne gjøre seg forstått på hva hun ville ha/ikke ha, osv.

Kjenner flere som har følt det samme, men som ikke tør å si det..for min del har det mye med språk å gjøre: før de kan snakke, blir de lett frustrerte, og dermed blir det grining og sinne når ikke mor og far forstår.

• Liker 1
Skrevet

Gøy? Nei! Stort ansvar, mye stress og mas, og mange slitsomme perioder! Men øyeblikk av glede og lykke, og moro til tider! :)

Skrevet

Ja, det er kjempegøy og kjempeslitsomt og kjempebekymrende. Men elsker det. Ville aldri byttet. Hver alder har sin sjarm, skal bli spennende å se hvordan tenårene blir.

Anonym poster: 06dd3bed121d44aa528c377e49ae7f6f

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er kjempegøy! Han er en glad liten plutt, med masse humor og glimt i øyet :)

Skrevet

Gøy og gøy. Det er koselig :)

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Nå er frøkna straks fire. Syns det er kjempe artig nå! Vi har det så morsomt sammen, og finner på mye sprell :)

Hun forteller de artigste historier, og har fantasi herfra til månen.

Har også en liten en på fem mnd. Syns ikke det er då gøy enda, men veldig koselig da :)

Endret av Magdalene
Skrevet

Ja, jeg synes det er kjempegøy! Har en liten gutt på snart to som shower og danser og fjaser og ler masse, og som generelt er veldig blid. Storkoser meg med det.

Skrevet

Fantastisk gøy! Jeg ler meg ihjel hver eneste dag og det er så mye morsomme situasjoner, leker, sitater, dans, show, teater osv.

• Liker 2
Skrevet

Baby er koselig, barn er gøy ;)

Enig! :)

Skrevet

Neisj, gøy og gøy. Koselig, som ViljaH skriver, og så litt gøy da. Gleder meg til han, (de) blir større.

Skrevet

Tidvis gøy, tidvis slitsomt. Alltid en berikelse og en lykke :)

Skrevet

Det er gøy om man har litt humoristisk sans. :;)

Anonym poster: c9a7137d4f46eee033f27024b3d7a764

• Liker 1
Gjest Mandalas
Skrevet

Nå som barna har blitt skolebarn syns jeg det er veldig gøy sammenlignet med da de var yngre. Nå kan vi tulle på et annet nivå, med feks ironi. Så jo, nå for tida syns jeg det er veldig moro. Men alt i alt er det ganske så slitsomt om jeg drar gjennomsnittet av hele barnas liv. Koselig da, det er det.

Skrevet

Mer gøy med en hamster egentlig.

Anonym poster: 69300df1d7b61f1a687af7da3a495ef5

• Liker 1
Skrevet

Det kommer vel egentlig stort sett an på egne følelser og tanker.

Noen får en fødselsdepresjon, andre var ikke forberedt godt nok og synes alt er slitsomt, noen kan få utfordringer med kolikkbarn, problemer med amming/underliv/vekt osv, noen savner friheten de hadde før (ikke forberedt godt nok), og det er ikke alle som er satt sammen likt. Det er også stor forskjell på barna, noen sover godt og er mer rolige, noen er krevende osv.

Men jeg ble overveldet av masse gode og kjærlige følelser for babyen. Den var så utrolig søt, og det ble veldig naturlig å ville vie tiden til å dekke dens behov. Jeg var så stolt av henne, og hadde det bra med å være hjemme og kose og dulle. Var også glad i å gå tur med henne i vognen. Var også påpasselig med å ikke sitte inne og bli deprimert, men å faktisk gå ut og være sosial sammen med henne og få noen opplevelser. Hadde også en mann som hjalp til masse om kvelden, og som også likte å kose og bruke tid med henne (istedet for å savne "singel"livet).

Hun har blitt en naturlig del av familien, og jeg ville ikke hatt det annerledes.

Men dette blir veeldig individuelt. Jeg har også venninner som rett og slett ikke liker barn. Så selvfølgelig ville deres opplevelse kunne blitt dårligere dersom de likevel endte opp med å bli gravide og beholde.

Ei venninne som fikk barn pga mannen ville ha, så det som et enormt slit og mas hver gang ungen skrek.

Jeg på min side spratt opp småstresset og løp inn til det lille nurket, og virkelig nøt å roe ned babyen.

Som tidligere nevnt, det blir en veldig subjektiv opplevelse sammensatt av mange følelser og faktorer :)

Det er lurt å ta et oppgjør med hvem man er som person, og hva slags forventninger man har til familielivet, før man setter i gang med å lage :P Vær forberedt på å få en krevende unge / kolikk osv. Slik at du ikke får en bombe i trynet, men at du tar det mer med et "smil".. Sørg også for å ha blitt partner med en mann som faktisk er villig til å gjøre en innsats, og som ikke bare er klønete med barn. Det gjør ting utrolig mye enklere, og lykken blir ikke så langt unna.

Anonym poster: f93e302e21526843141f57cdf775be38

• Liker 2
Skrevet

Ja det er virkelig festlig:) mye morro sang og dans:)

Skrevet

Både gøy og slitsomt.

Skrevet

Slitsomt og stressende når de er små, men det blir bedre...

Anonym poster: 24c98612488675eb1a42d54b4e077393

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...