Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan finne en oversikt over tykkelse på livmorslimhinne i ulike deler av syklusen? Tenker da en oversikt hvor det står beskrevet med millimeter :)

Har prøvd å googlet på norsk, men finner svært lite info som ikke gjelder prøverør og sånn.

Er på dag 8 i syklusen nå (regnet fra første blødning pga SA)

Ultralyd idag viste 6-7 egg i ene eggstokken og 4 i den andre. Livmorslimhinna var på 9 mm. Har sluttet å blø etter SA'n.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel noe tykt, hvor lang syklus har du?

Ideelt skal man ha trippel hinne på over 8 cm ved befruktning.

Skrevet

Det er vel noe tykt, hvor lang syklus har du?

Ideelt skal man ha trippel hinne på over 8 cm ved befruktning.

Hmm, er det for tykt? :/ Vil det si at neste graviditet også kan ende i en SA? Har syklus på 30 dager.

4 dager før IKM (når jeg var gravid) så var den på 15 mm.

Skrevet

Jeg er ikke så bevandret i slimhinnetykkelser, altså. Jeg vet bare at trippel og 8-13 + ish sånn ca er bra. Og at det ikke er bra om den er for tykk. Det er vel ikke uvanlig at den kan være noe tykk etter en SA, spesielt om det er noe rester igjen. Etter en SA og mens skal den jo bli helt tynn igjen før den begynner på bygge seg opp.

Skrevet

Jeg er ikke så bevandret i slimhinnetykkelser, altså. Jeg vet bare at trippel og 8-13 + ish sånn ca er bra. Og at det ikke er bra om den er for tykk. Det er vel ikke uvanlig at den kan være noe tykk etter en SA, spesielt om det er noe rester igjen. Etter en SA og mens skal den jo bli helt tynn igjen før den begynner på bygge seg opp.

Gyn kunne ikke si 100% om det var rester, eller om det var en livmorslimhinne som bygget seg opp igjen, men han antok det var livmorslimhinna. Livmor har ihvertfall trekt seg sammen som den skal, og det er slutt på blødning fra livmorhulen.

Vil bare ha eggløsning så jeg kan bli gravid igjen :P

Skrevet

Jeg syns bare det gjerne var vel kjapt med oppbygning siden jeg regner med du ikke skal ha EL på en stund ennå. Sa han noe om størrelsen på folliklene?

Skrevet

Jeg syns bare det gjerne var vel kjapt med oppbygning siden jeg regner med du ikke skal ha EL på en stund ennå. Sa han noe om størrelsen på folliklene?

Sa ikke noe om størrelsene på foliklene, men han påpekte masse store egg. Så antar at det er foliklene?

Så det tydelig på UL også, masse klinkekuler på eggstokken, hehe.

Det som jeg kanskje mistenker selv er at kroppen har begynt ny syklus før den støtet ut fosteranlegget, om det er mulig?

Fordi kvelden den 26. Januar og Morgenen den 27. Januar hadde jeg rosa slim og mensmurringer i ryggen.

Så stoppet det opp, og den 31. Januar (var 5+6) så begynte jeg å blø friskt blod.

UL på legevakta viste trolig en pågående SA.

Blodprøve dagen etter viste HCG på 12! Er ikke det altfor lite til at fosteranlegget akkurat har dødd?

Er det mulig at fosteret var dødt da jeg hadde rosa slim?

Huff, nå spør jeg mye her! :/ Men har litt jeg lurer på.

Skrevet

Jo, det var veldig lav hcg dersom svangerskapet akkurat hadde stoppet opp.

Får se om ikke Athene kommer innom tråden og bidrar.

Skrevet

Jo, det var veldig lav hcg dersom svangerskapet akkurat hadde stoppet opp.

Tok også en ny eggløsningstest. Det var ingen sterk strek, så da er den vel negativ enda!

Skrevet

Takk for tiltro :) SA og for tynn livmorslimhinne er ikke det jeg har lest mest om, da jeg ikke har hatt problemer med noen av delene.

Men jeg kan bidra med følgende: Du tolker dette alt for mye. Du har nettopp hatt en SA, måling av livmorslimhinne og telling/måling av egg er er ikke en helt nøyaktig vitenskap. Tykkelsen på livmorslimhinnen kan variere mye fra kvinne til kvinne, og vokse ulikt fra syklus til syklus. Det har jeg sett gjennom mange prøverørsforsøk. Den ene dagen er den litt tynn, ved ultralyd tre dager etterpå er den plutselig nesten for tykk, for deretter ikke å vokse noe særlig på to dager.

Det er ikke mulig å begynne på ny syklus før kroppen oppfatter at den ikke er gravid lenger og har fått "nullstilt" hormonene. Akkurat nå trur jeg du tenker og tolker for mye, sannsynligvis er kroppen godt i gang med å rydde opp i dette og forberede seg på ny eggløsning.

Skrevet

Tusen takk for veldig godt svar Athene :) Du har helt rett i at jeg tolker for mye. Må vel bare slappe, og la eggløsninga komme når den vil, og håpe at testene fanger den opp.

Skrevet

Vil bare legge til at når du opplever SA såpass tidlig så kan du bli fort gravid igjen :) Opplevde selv nettopp det, mistet i uke 5 og ble gravid 10 dager etter første blødningsdag. Resultatet hopper opp og ned i senga si i skrivende stund, men hverken jeg eller pappan trodde at det kunne gå så kjapt....

Skrevet

Oj, godt å høre at det kan gå så fort :D Herlig!! :hjerte:

Brukte du noen form for eggløsningstester da?

Jeg hadde første blødningsdag 31. Jan, og har tatt EL tester siden 03. Feb. Håper på positiv test snart :)

Bildene blir alltid feil vei når jeg legger de inn her fra mobil, men dere ser vel!

post-66436-0-08728900-1360571700_thumb.j

Skrevet

Nei, har aldri brukt eggløsningstester, har veldig klare signaler på eggløsning. Likevel trodde jeg kroppen tullet med meg da altså! Testet ikke før jeg var 6 uker på vei for jeg trodde ikke jeg var gravid ;) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...