AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #1 Skrevet 7. februar 2013 Det har jeg i dag opplevd. Vi har vært sammen i 6 år. Han kommer fra en familie som ikke feirer noe, så han har det liksom ikke i sjelen, men jeg har alltid fått gratulasjon og gave...men i dag har jeg hverken fått det ene eller det andre :-( Jeg kjenner jeg er skikkelig skuffa og har ikke minnet han på at jeg faktisk har bursdag. Rundt tall også! (25) Hva ville du gjort? Er jo ingen vits i å bli sint, men.... Anonym poster: c8556d84389a9647b42f467bf2f3a2cd
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #2 Skrevet 7. februar 2013 Hadde blitt fryktelig lei meg. Føler med deg!!! Anonym poster: a27322cebc8eab23d457eec1f461d59d 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #3 Skrevet 7. februar 2013 Hadde nok reagert ja og blitt lei meg. ;/ Men tror det hjelper på å fortelle han at du føler deg skuffet over det, enn å grave deg ned og være trist. Anonym poster: 30942268d86b890f8cb82ef26feea6dc
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #4 Skrevet 7. februar 2013 Syns dette er barnslig. når man er 25 er man ferdig med bursdag syns jeg. Anonym poster: c3368650961717fd126d05b10fcb15a5 2
Bella21 Skrevet 7. februar 2013 #5 Skrevet 7. februar 2013 Gratulerer med dagen da Kan nok nevnes at selv om det er en stor ting for deg, så er det ikke for han, han gjør nok sikkert ikke noe stort av sin egen bursdag heller. Jeg er litt sånn, så jeg skjønner han, men jeg pleier å huske de viktigste
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #6 Skrevet 7. februar 2013 Gratulerer til deg! :) Jeg synes du burde, litt forsiktig, prøve å si det til han... "Hvilken dag er det idag...?" Og så fortelle at du er litt trist for at han glemte det. Man feirer jo dagen man ble født! Anonym poster: 8acfb3d80fb8afc35749cef1dc73a194 2
Gjest badeand1 Skrevet 7. februar 2013 #7 Skrevet 7. februar 2013 (endret) Hadde ikke blitt sint men lei meg og skuffa. Hadde satt pris på en enkel gratulasjon uten gave. Det hadde holdt liksom. Gratulerer med dagen! Endret 7. februar 2013 av Mortem 4
Gjest Nyhomo Skrevet 7. februar 2013 #8 Skrevet 7. februar 2013 Jeg går ikke rundt og husker bursdagene til folk og forventer ikke at andre skal huske mine heller. Syns egentlig det er litt prinsesse-tendenser å blir sur fordi typen har glemt bursdagen din. Å håpe på at han husker den er nå en ting, men å bli "skikkelig skuffa" over at han har glemt den syns jeg er litt over the top. Det er bare en dag du og hundretusener (kanskje millioner) av andre mennesker ble født på og ikke noe mer enn det.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #9 Skrevet 7. februar 2013 Jeg forventet jo ikke akkurat en parade, men en liten gratulasjon i det minste.. Får prøve å ta det opp med han Tenker ikke å grave meg ned og deppe pga dette her, men synes det er litt småtrist at kjæresten min gjennom 6 år glemmer meg på fødselsdagen.. TS Anonym poster: c8556d84389a9647b42f467bf2f3a2cd 9
Gjest LadySizz Skrevet 7. februar 2013 #10 Skrevet 7. februar 2013 Hadde det vært min samboer hadde jeg blitt kjempelei meg. Skjønner godt at du forventer om ikke annet en gratulasjon.. Er man sammen så er det vel normal oppførsel og vite når den andre har bursdag og være oppmerksom på den dagen. Gratulerer med dagen TS,håper andre husker deg om ikke annet! 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #11 Skrevet 7. februar 2013 Du får huske på at det her ikke har å gjøre med at han ikke bryr seg. For ham er dette som å huske en navnedag, og hvem gjør vel det? Om du i dag plutselig skulle bestemt deg for å huske noe den 17. september, ville du vel neppe klart det? Mulig han burde notert det et sted, men likevel. Jeg skjønner godt du blir lei deg, ingen tvil om det, men det å i voksen alder plutselig begynne å huske en spesiell dag av seg selv er veldig vanskelig. Så jeg synes det er begrenset hvor mye du skal legge i det, utover at du naturlig nok blir litt lei deg. Og gratulerer med dagen Anonym poster: a8a508a28f988ed56c9e95d4a6e25c81 2
Gjest Søgni Skrevet 7. februar 2013 #12 Skrevet 7. februar 2013 Jeg går ikke rundt og husker bursdagene til folk og forventer ikke at andre skal huske mine heller. Syns egentlig det er litt prinsesse-tendenser å blir sur fordi typen har glemt bursdagen din. Å håpe på at han husker den er nå en ting, men å bli "skikkelig skuffa" over at han har glemt den syns jeg er litt over the top. Det er bare en dag du og hundretusener (kanskje millioner) av andre mennesker ble født på og ikke noe mer enn det. Men du.. Er det ikke forskjell på å "gå rundt og huske bursdagene til folk", og å huske bursdagen til kjæresten, en kjæreste du har vært sammen med i 6 år? Personlig har jeg svært få prinsessetendenser (liker jeg å tro, ihvertfall), men ville nok blitt skuffa om en kjæreste glemte den. Om de bortsett fra mine nærmeste husker den eller ikke, er heller likegyldig. Jeg oppfatter ikke at TS er sur fordi hun ikke fikk prinsessekrone eller storfeiring, for å si det sånn. Men hun burde ta det opp med han, for det virker ikke som han legger det samme i det som henne. Kanskje er han ikke klar over at bursdager og sånt som å huske bursdagen til kjæresten er viktigere for andre, rett og slett. 4
Gjest Nyhomo Skrevet 7. februar 2013 #13 Skrevet 7. februar 2013 Men du.. Er det ikke forskjell på å "gå rundt og huske bursdagene til folk", og å huske bursdagen til kjæresten, en kjæreste du har vært sammen med i 6 år? Personlig har jeg svært få prinsessetendenser (liker jeg å tro, ihvertfall), men ville nok blitt skuffa om en kjæreste glemte den. Om de bortsett fra mine nærmeste husker den eller ikke, er heller likegyldig. Jeg oppfatter ikke at TS er sur fordi hun ikke fikk prinsessekrone eller storfeiring, for å si det sånn. Men hun burde ta det opp med han, for det virker ikke som han legger det samme i det som henne. Kanskje er han ikke klar over at bursdager og sånt som å huske bursdagen til kjæresten er viktigere for andre, rett og slett. Ok. "Sur" var vel å ta litt hardt i, men hun sier jo selv at hun er "skikkelig skuffa". Det syns jeg er en overreaksjon. Ellers tror jeg situasjonen er akkurat sånn som du beskriver den. Sånn er det ihvertfall for meg. Det er mest damer som er opptatt av bursdager, valentine's day og den type ting. Vi menn bryr oss stort sett ikke filla om det. Det betyr så klart ikke at vi ikke skal ta hensyn til at dere digger sånne dager og forsøke å glede dere når de dukker opp, men dere må også ha forståelse av at vi glemmer dem i ny og ne.
Gjest celine Skrevet 7. februar 2013 #14 Skrevet 7. februar 2013 Nix, hadde ikke blitt sur, men han hadde måttet regne med å bli ertet en goood stund fremover Han er epar år eldre enn meg, og dermed også etpar år nærmere senil demens, så det hadde ikke gått upåaktet hen! Selvfølgelig erting med et glimt i øyet, og ikke ondsinnet på noen måte.. Ellers er jeg elendig til å huske bursdager selv. Jeg husker fint datoene, men å koble at det er idag eller imorgen, er vanskelig. Dette er IKKE fordi jeg ikke bryr jeg om de som har bursdag (og jeg prøver så godt jeg kan!), men det hender det glipper. Heldigvis er facebook ganske flink til å minne på :-)
Gjest Søgni Skrevet 7. februar 2013 #15 Skrevet 7. februar 2013 Ok. "Sur" var vel å ta litt hardt i, men hun sier jo selv at hun er "skikkelig skuffa". Det syns jeg er en overreaksjon. Ellers tror jeg situasjonen er akkurat sånn som du beskriver den. Sånn er det ihvertfall for meg. Det er mest damer som er opptatt av bursdager, valentine's day og den type ting. Vi menn bryr oss stort sett ikke filla om det. Det betyr så klart ikke at vi ikke skal ta hensyn til at dere digger sånne dager og forsøke å glede dere når de dukker opp, men dere må også ha forståelse av at vi glemmer dem i ny og ne. Ja, men jeg oppfatter altså ikke TS som at hun har tenkt å lage en diger oppstandelse eller å overreagere. Det eneste jeg mener, er at det er forståelig at dette er noe man kan bli litt skuffa over. Jeg er enig i at det ikke er vits i å tilskrive denne "forglemmelsen" masse ting, men jeg synes godt han bør bli gjort klar over at det ikke er så mye forlangt å huske en bursdag.
isbjørnungen Skrevet 7. februar 2013 #16 Skrevet 7. februar 2013 Gratulerer med dagen, kjære TS Jeg hadde nok blitt ganske såret hvis samboeren min glemte det. Selv om det ikke er viktig for ham, burde være ihvertfall litt viktig for ham nettopp fordi det er viktig for deg. Mamma, pappa, søss, og kjæreste er de eneste som "må" huske bursdagen min, alt annet er bonus. Foreslår at du i dag erklærer bursdag, og inviterer ham til å feire deg med god middag hjemme eller ute. Da kan han få anledning til å vise deg at han bryr seg om deg, og det er mye hyggeligere for dere enn å "ta samtalen" om at du er såret for det. Et tips kan være å minne ham på det til neste år? Jeg lager reminder med alarm på mobilen hans xD Kjæresten min er ufattelig flink til å glemme ting, spesielt datoer, selv om han gjerne vil huske. Så da sparer jeg oss begge for å bli lei seg fordi han glemmer Klem! 1
Gjest Nyhomo Skrevet 7. februar 2013 #17 Skrevet 7. februar 2013 Ja, men jeg oppfatter altså ikke TS som at hun har tenkt å lage en diger oppstandelse eller å overreagere. Det eneste jeg mener, er at det er forståelig at dette er noe man kan bli litt skuffa over. Jeg er enig i at det ikke er vits i å tilskrive denne "forglemmelsen" masse ting, men jeg synes godt han bør bli gjort klar over at det ikke er så mye forlangt å huske en bursdag. Nei, jeg sier ikke at hun kommer til å lage oppstandelse. Oppfatter henne ikke sånn jeg heller. Men det er tydelig at hun tar det personlig, noe hun ikke bør gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2013 #18 Skrevet 7. februar 2013 Det er ofte noen helt utrolig merkelige holdninger her inne, som ikke avspeiler samfunnet vårt i særlig grad synes jeg. Selvfølgelig gratulerer man kjæresten med bursdagen og selvfølgelig har man ordnet en omtenksom gave, samme hvor gammel kjæresten er. Man skal da gjøre litt stas på hverandre selv om man er voksne, skulle bare mangle! Jeg ville syntes det vitner om en nokså kjip personlighet å ikke vise litt entusiasme for kjæresten på bursdagen. Så lite raust, liksom. Og da tenker jeg ikke på pengene, men på selve tanken, og oppmerksomheten. Nei, det der ville vært et dødsdømt forhold for min del, og jeg kan ikke si jeg kjenner noen som ikke ville blitt litt såret over det der. Menn som kvinner. Jeg er forresten 38 år, kjæresten er 43.
Gjest Nyhomo Skrevet 7. februar 2013 #19 Skrevet 7. februar 2013 Det er ofte noen helt utrolig merkelige holdninger her inne, som ikke avspeiler samfunnet vårt i særlig grad synes jeg. Selvfølgelig gratulerer man kjæresten med bursdagen og selvfølgelig har man ordnet en omtenksom gave, samme hvor gammel kjæresten er. Man skal da gjøre litt stas på hverandre selv om man er voksne, skulle bare mangle! Jeg ville syntes det vitner om en nokså kjip personlighet å ikke vise litt entusiasme for kjæresten på bursdagen. Så lite raust, liksom. Og da tenker jeg ikke på pengene, men på selve tanken, og oppmerksomheten. Nei, det der ville vært et dødsdømt forhold for min del, og jeg kan ikke si jeg kjenner noen som ikke ville blitt litt såret over det der. Menn som kvinner. Jeg er forresten 38 år, kjæresten er 43. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri, så vidt jeg vet, har truffet en mann som bryr seg om bursdagen sin. Ikke bare det, jeg kjenner også flere (inkl. meg selv) som direkte misliker oppmerksomheten rundt bursdager. Men er for så vidt enig i det du sier. Man skal så klart strekke seg litt for å glede dama dersom hun bryr seg om bursdager og den type ting. Dere må bare ha litt forståelse for at det av og til kan gå i glemmeboka uten at dere behøver å ta det personlig av den grunn. Jeg syns f.eks. godt at TS kan minne kjæresten på at hun har bursdag i dag, og så får hun et lite "Shit! Beklager at jeg glemte det!" og så er saken forhåpentligvis ute av verden. Det behøver ikke være værre enn det.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #20 Skrevet 7. februar 2013 Fosterforeldrene mine glemte bursdagen min 2 år på rad. Da ble jeg lei meg da, men ærlig talt jeg var tennåring da. Anonym poster: 0696b74b660306191842d1c3fc77ee10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå