Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du finne noe å sammenligne med? Hvor sitter smerten? Hvor intens er den?

Vil ikke ha sammenligninger som er urealistiske, som f. eks at det føles som du blir hugget i to med øks. For ingen kjenner seg igjen i det.

Klarer du å beskrive det på en ordentlig måte? :)

Anonym poster: 37f94ff4253c5d3048fd98bd372b295e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

de første riene kjentes ut som lett mageknip midt i magen, og trodde verken det var rier eller kynnere.

Videre på sykehuset kjentes riene ut som noe som er uforklarlig. Hadde intense smerter i lårene, men ingen andre steder. Da smertene ble borte i lårene var alt helt ok :-)

Skrevet

Som om det åpner seg et hull i magen din. Og det gjør det jo ;)

Jeg kjente åpningsriene kun i magen, i livmorhalsområdet. Rimelig intense smerter som samsvarte godt med det hullet som etterhvert åpnet seg for babyen.

Pressriene kjentes i hele kroppen. Som å bli slått overende av store bølger, eller noe. Helt surrealistisk.

Det er det mest ordentlige jeg klarer i hvert fall.

Anonym poster: 8801e92a8a4e4aa62310c9593c4c2e0b

Skrevet

Kan du finne noe å sammenligne med? Hvor sitter smerten? Hvor intens er den?

Vil ikke ha sammenligninger som er urealistiske, som f. eks at det føles som du blir hugget i to med øks. For ingen kjenner seg igjen i det.

Klarer du å beskrive det på en ordentlig måte? :)

Vanskelig å forklare, men jeg har hatt blindtarmsbetennelse og måtte operere den bort. Rier føltes ut som om jeg hadde 10 blindtarmer som holdt på å eksplodere i magen min. Hos meg satt riene i magen..

Anonym poster: fd23bb5d92c1567971b8a692095e669c

• Liker 1
Skrevet

Mine rier kjentes ut som KRAFTIGE menssmerter. I tilegg ble magen steinhard for hver rie.

• Liker 1
Skrevet

Ble dere kvalme under hver rie? TS

Skrevet

Nei, men da jeg nådde 4-5 centimeter ble jeg så kvalm at jeg kastet opp. Deretter var det umulig å spise eller drikke noe, alt kom rett opp igjen. Men var ikke kvalm under hver rie.

Skrevet

Spennende dette.. :jepp:

Ikke meninga å kuppe tråden, TS, men kanskje dette er litt interessant?:

Er dette modningsrier: (Det er ikke kynnere, for det har jeg hatt i mange uker..)

-Det gjør IKKE vondt, men det kjennes ut som et belte som strammes fra magen og ned til lårene. Det pulserer i rumpen og ned i lårene, og eneste jeg trenger å gjøre er å puste litt dypere så går det fint. Og disse takene kommer ca hvert 4-5.minutt. ..?

Skrevet (endret)

Riene mine kjentes ut som menssmerter, og de kom gradvis. I førsten var det mindre vondt enn mine vanlige menssmerter, og de ble gradvis sterkere og sterkere.

Jeg ble ikke noe spesielt kvalm av riene, men når jeg prøvde å spise ble jeg kvalm når rien kom, og jeg klarte ikke tanken på mere mat.

Jeg syns ikke det var så vondt som jeg hadde forestilt meg, og trengte ikke noe form for smertestillende. Jeg syns fødselen gikk overaskende fint og ''smertefritt ( :fnise: )''

Endret av Sissa
  • Liker 1
Skrevet

Vanskelig å beskrive, for det må bare oppleves for å kunne skjønne hvor vondt det er. Jeg husket jeg tenkte ved 4-5 cm at riene var verre enn å knekke ryggen i 2 :-P Jeg forventet at det kom til å bli så vondt og så smertefullt at jeg ikke hadde opplevd ligenes. Bare for å være forberett liksom. Men det var verre enn jeg forestillte meg :-P

Pressrier kan jeg beskrive som å ha spysjuka, bare andre enden. Og det er ikke noe særlig pause imellom...

• Liker 3
Skrevet

Er ikke lenge siden jeg fødte, men jeg er ikke i stand til å beskrive det. Jeg hadde kontinuerlige rier fra første rie (max 15 sek pause i starten) og alt keg husker er smerte men ikke hvor den satt eller hvordan den kjenntes ut. Heldigvis gjør så intense smerter slik at minnene ikke lagres godt i hukommelsen, så etterpå blir det delvis glemt fordi man ikke har tankekapasitet der og da til å få lagret minnene ordentlig i utgangspunktet.

Anonym poster: 8a4b922d2678c2ad7e1f6063fe8624b9

Skrevet

Veldig individuelt det der. Veldig mange sier det er som menssmerter bare mye mye verre. Mine kunne ikke sammenlignes med det i det hele tatt, det var en helt annen type smerte. Mer likt luftsmerter enn menssmerter

Skrevet

Ble ikke så kvalm ved hver rie, men kastet opp 3 ganger under riene..

Skrevet

Mine kjentes som kraftig tøyning av magemuskler.

Skrevet

Mine rier satt hovedsaklig i ryggen.

Kjentes ut som menssmerter fra en annen verden...

Skrevet

Er ikke lenge siden jeg fødte, men jeg er ikke i stand til å beskrive det. Jeg hadde kontinuerlige rier fra første rie (max 15 sek pause i starten) og alt keg husker er smerte men ikke hvor den satt eller hvordan den kjenntes ut. Heldigvis gjør så intense smerter slik at minnene ikke lagres godt i hukommelsen, så etterpå blir det delvis glemt fordi man ikke har tankekapasitet der og da til å få lagret minnene ordentlig i utgangspunktet.

Anonym poster: 8a4b922d2678c2ad7e1f6063fe8624b9

:jepp: Jeg husker ikke smertene fra fødsel, husker bare tanker og det at jeg mer eller mindre stod på tå i flere timer. Ingen pauser og jeg var liksom i en rie absolutt hele tiden. Men det jeg husker er en gang jeg fikk etterrier under amming. Det var som en streng smerte i underlivet/på sidene av magen. Det føltes som et slags deja-vu. Så jeg antar det var noe lignende, bare verre under fødsel.

Det er en fantastisk evne kroppen/hjernen har til å glemme.. ;)

Skrevet

:jepp: Jeg husker ikke smertene fra fødsel, husker bare tanker og det at jeg mer eller mindre stod på tå i flere timer. Ingen pauser og jeg var liksom i en rie absolutt hele tiden. Men det jeg husker er en gang jeg fikk etterrier under amming. Det var som en streng smerte i underlivet/på sidene av magen. Det føltes som et slags deja-vu. Så jeg antar det var noe lignende, bare verre under fødsel.

Det er en fantastisk evne kroppen/hjernen har til å glemme.. ;)

Jeg skjønner ikke at folk glemmer de smertene jeg da. Det er over 6 mnd siden jeg fødte og jeg husker smertene som om det var i går. Fikk traumer av hele fødselsopplevelsen jeg.. Har lyst på flere barn, må bare vente til jeg blir senil først før jeg går igjennom det der frivillig en gang til!

Skrevet

Jeg hadde styrtfødsel så hadde ekstreme smerter kort tid . Jeg kan ikke beskrive hvor smertene var, de var overalt og så intense at jeg var fullstendig desperat den til tiden det stod på.

Anonym poster: 90b989d81cb67cdb6f5c75c919a3b65b

Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk glemmer de smertene jeg da.

Det sies at hjernen ikke er i stand til å huske selve smertefølelsen.

Altså, du kan huske at det gjorde helt innihelvete vondt, men ikke akkurat hvordan det fysisk føles.

For meg stemmer det, for jeg kan ikke hente fram den konkrete, kroppslige fornemmelsen selv om jeg prøver. Men at det var helt forferdelig smertefullt og "out of this world" vondt, det husker jeg at jeg tenkte.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk glemmer de smertene jeg da. Det er over 6 mnd siden jeg fødte og jeg husker smertene som om det var i går. Fikk traumer av hele fødselsopplevelsen jeg.. Har lyst på flere barn, må bare vente til jeg blir senil først før jeg går igjennom det der frivillig en gang til!

Ja, det er ganske rart.. Men nå er det over to år siden jeg fødte da. Jeg husker jo at jeg hadde voldsomt vondt, men jeg kan ikke fremkalle smertebildet om du skjønner. Men selv om det var en kjip igangsatt fødsel med vakum og klipp osv så er jeg ikke redd (foreløpig) for å gjøre det igjen. Siden jeg ikke klarer å huske smertene mer enn teoretisk. Så sånn sett ser man jo at naturen har funnet en smart måte å føre arten videre på.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...