Gå til innhold

Finnes det mindre rundpinner enn 40cm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, men du kan jo strikke magicloop med 80cm f.eks?

Skrevet

Hmm... Skal sjekke det ut :) Men når man sier at en rundpinne er 40 cm, er det fra pinnespiss til pinnespiss eller er det selve tråden bare?

Skrevet

Mener at det er hele runden.

Skrevet

Det finnes forskjellige lengder pinner på 40cm rundpinner - da er selve pinnene kortere og ofte mer bøyd.

Ellers kan du strikke med én rundpinne og én settpinne - da strikker du de fleste maskene på rundpinnen, og så strikker du noen masker (ca 10-20 avhengig av garntypen) på settpinnen.

Skrevet

Finnes også pinner på 30 cm. Stikk innom en strikkebutikk som har et godt utvalg.

Ellers er det å strikke med magisk loop også greit når mang skal strikke så smått rundt, men det krever jo at du behersker teknikken. Søk på youtube etter magic loop, mange flotte opplæringsvideoer.

Anonym poster: 6b181acd20cfc94a5f31e2508dee5956

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil også anbefale deg å prøve magic loop, men da bør du ha en lengre rundpinne, hvor wiren ikke er så veldig stiv. Jeg lærte meg det av en video på nett i romjula når jeg strikket genser til min datter, og holdt på med ermene. Jeg er ikke så glad i de korte rundpinnene, synes ikke de er gode å holde i. Og magic loop er ikke komplisert, men det er bedre at du ser teknikken enn at vi prøver å forklare. Lykke til!!

Skrevet (endret)

Ja, det finnes 30 cm :) Den er litt tung å strikke med i starten fordi den er litt kort, men man venner seg fort til det :)

Edit: Jeg ser nå at du skal strikke med pinnenr 7. Jeg har bare funnet 30 cm pinne opptil nr 3,5... Tror ikke det finnes høyere enn ca det...

Endret av Badeand
Skrevet

...eller du kan bruke to rundpinner. Det synes jeg er bedre enn magic loop siden du da slipper den bøyen på viren. Halve antallet masker på hver pinne og jobbe med en og en pinne som vanlig.

Anonym poster: 1cd8d0e7d04c270f56f244adf27935a3

Skrevet (endret)

Mange løsninger her ser jeg.

Jeg bruker alltid magic loop, og etter at jeg lærte meg det så bruker jeg rundpinne 60 el 80 cm på "alt"

Endret av Løvetanten
Gjest Moffeliten
Skrevet

Finnes også pinner på 30 cm. Stikk innom en strikkebutikk som har et godt utvalg.

Ellers er det å strikke med magisk loop også greit når mang skal strikke så smått rundt, men det krever jo at du behersker teknikken. Søk på youtube etter magic loop, mange flotte opplæringsvideoer.

Anonym poster: 6b181acd20cfc94a5f31e2508dee5956

Jeg har veldig lyst til å lære å strikke med Magic Loop, men hva er dette og hvor får jeg tak i det. Har du mulighet til å vise/forklare fremgangsmåten her?
Skrevet

Jeg har veldig lyst til å lære å strikke med Magic Loop, men hva er dette og hvor får jeg tak i det. Har du mulighet til å vise/forklare fremgangsmåten her?

Søk på "magic loop" på youtube :) Lettere å se det på film enn å få det forklart skriftlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...