Gå til innhold

Tykk, hvit, luktfri kremete utflod som sitter i skjeden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har tykk,hvit, kremaktig og luktfri utflod, som ikke kommer ut av skjeden. Det vil si at jeg har ikke masse utflod i trusa.

Jeg klør ikke, jeg lukter ikke, jeg har ikke vondt.

Men om man tar en finger i skjeden så kommer det masse hvit, tykk utflod på fingeren.

Jeg kan spyle skjeden, og da kommer en del ut. Tar jeg så en finger oppi, så er det mer igjen.

Hva kan dette være?

Bakteriell vaginose virker det som skal lukte og ha tyntflytende utflod.

Sopp pleier å klø.

Jeg har aldri hatt det slik som dette før. Er snart 40 år, og har hatt både BV og sopp tidligere.

Vet jeg bør bestille time til gyn, men vurderer å kjøpe noe på apoteket først hvis det er mulig.

Anonym poster: 61f0e58983a37602091920e86a8e90e5

Anonym poster: 4020726c0d197f75a43dd6988b8a377a

Skrevet

Vent og se det an litt. Det kan være veldig mye forskjellig. Jeg har det samme nå, men med meg er den ikke heelt luktfri. Den lukter litt.

Du kan f.eks skylle med eddikvann. 1dl eddik til 1l vann.

Om det ikke går over over helga, bør du dra til legen og så kan de se hva det er :)

Anonym poster: 2d64b82cbf9c851d0d2c28ac59c2552d

• Liker 1
Skrevet

og dessuten: IKKE SPYL INNE I SKJEDEN!

• Liker 7
Skrevet

Takk for svar.

Skal prøve med eddikvann. Tenkte å prøve vaginal-kapsler fra apoteket også...

Jeg har også hørt at man ikke skal spyle inne i skjeden. Men Jeg har også lest at det egentlig ikke spiller noen rolle. Det er kun rent vann. Gjorde det for å få ut den guffa. Litt kvalm å ha sex og så er han full av guffe etter det :/

Skrevet

Takk for svar.

Skal prøve med eddikvann. Tenkte å prøve vaginal-kapsler fra apoteket også...

Jeg har også hørt at man ikke skal spyle inne i skjeden. Men Jeg har også lest at det egentlig ikke spiller noen rolle. Det er kun rent vann. Gjorde det for å få ut den guffa. Litt kvalm å ha sex og så er han full av guffe etter det :/

Ja, jeg prøver sånne kapsler jeg og nå. Med meg lukter det ikke noe nå lengre, men noe av utfloden er hvite klumper, mens resten er vanlig.

Jeg puttet en hvitløk oppi også tidligere i dag, og den kom ut når jeg satt på do på treningssenteret i kveld.

Jeg skal ha sex på fredag når han jeg dater kommer, så tenker kanskje å spyle med vann rett før for å få ut klumpene. Siden jeg skal ha sex rett etter gjør det vel ikke noe med bakteriefloraen tenker jeg.

Tror kanskje jeg har blitt smittet med klamydia, men får ikke svar før i slutten av neste uke :S

Skrevet (endret)

slettet

Endret av ashera
Skrevet

Har tenkt tanken på klamydia jeg også...derfor må jeg til gu om dette ikke bedrer seg.

Hjalp det med hvitløk synes du?

Skrevet

Har tenkt tanken på klamydia jeg også...derfor må jeg til gu om dette ikke bedrer seg.

Hjalp det med hvitløk synes du?

Det tok knekken på lukta ihvertfall, og i går var utfloden helt hvit og veldig tykk, mens den nå er normal igjen, men har noen sånne hvite klumper om jeg stikker en finger opp i vagina og ser på den.

Det jeg gjorde var at jeg tok en tråd gjennom en fedd hvitløk og knyttet i ene enden, men når jeg dro i tråden for å ta den ut, så kom bare tråden ut uten hvitløken. Fikk litt panikk, men den kom ut av seg selv etter noen timer. Har lest en del om dette, og mange bare putter den oppi uten tråd. En dame fortalte om at kroppen faktisk holder fast i hvitløken så lenge den trenger den, og så slipper den hvitløken ut når den har gjort jobben. Hos henne satt hvitløken i i 3 dager.

Jeg tenker jeg skal ta meg en tur til legen på mandag om ikke de klumpene inne i skjeden går vekk innen da. Kan vel også være en soppinfeksjon, men har lest at det da skal klø og svi i tillegg, noe det ikke gjør med meg.

Skrevet

TS

Når jeg har soppinfeksjon så klør det skikkelig. Ingen svie.

Tror jeg prøver den hvitløken inatt.

Har du vurdert å bruke hvitløk hele helgen?

Virker som du hadde effekt av det :)

Skrevet

TS

Når jeg har soppinfeksjon så klør det skikkelig. Ingen svie.

Tror jeg prøver den hvitløken inatt.

Har du vurdert å bruke hvitløk hele helgen?

Virker som du hadde effekt av det :)

Nå har jeg ikke klumper lengre heller, så virker som om at hvitløken virkelig hjalp. Har nå en helt vanlig, hvit, luktfri utflod.

Tror bare jeg hadde ubalanse i bakteriefloraen i underlivet, men kan som sagt fortsatt være klamydia med meg da, så får se når jeg får svarene på klamydiatesten neste uke.

Om jeg hadde hatt anledning til det, hadde jeg prøvd hvitløk hele helga, men han jeg dater kommer nå om noen timer, så tror ikke det er så lurt :fnise:

Skrevet

Vent og se det an litt. Det kan være veldig mye forskjellig. Jeg har det samme nå, men med meg er den ikke heelt luktfri. Den lukter litt.

Du kan f.eks skylle med eddikvann. 1dl eddik til 1l vann.

Om det ikke går over over helga, bør du dra til legen og så kan de se hva det er :)

Hvordan skyller en med eddikvann (for å spørre litt dumt)? Og jeg har hørt folk si saltvann også, duger det?

Anonym poster: a15d63686c77da95153bf8899ce2eec7

Skrevet

Saltvann er antibakterielt til en viss grad og renser om man har en bakterieinfeksjon.

Man skyller skjeden ved å enten bruke en litt stor sprøyte (uten spiss), stapp den oppi og trykk til. :fnise:

Man kan også bruke en liten tampong ved å dyppe den i eddikk (eller saltvann) og dytte den oppi mens man trykker litt på den for å få eddikken ut av tampongen, og så trekke tampongen ut igjen med en gang.

Skrevet

TS

Jeg har hatt hvitløk oppi i ett døgn nå. Den kom ut av seg selv isted da jeg var på do.

Sjekket med en finger og utfolden er het lik. Prøver med hvitløk resten av helgen.

• 5 måneder senere...
Gjest Maria
Skrevet

Eg har lest også yoghurt hjelper og har prøvd sjølv. Det hjalp og var soppfri i nokre mnd, då fekk tilbake no :-( Eg er snart 50 år og lurar på om sopproblemet kan årsaker også med overgangsperiode fordi eg hadde aldri sopproblem før i livet mitt, men i år plutselig fekk same problem mange gongar :-( Eg er SÅÅÅÅÅ lei av sopproblemet!

Har forsøkt yoghurt (både Biora og vanleg) og to typer av vaginal-kapsel, og desse hjalp midlertidig og vert soppfri i fleire veker eller mnd, men etterpå får tilbake :-(

• 4 år senere...
Skrevet
På 7.2.2013 den 17.02, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg har tykk,hvit, kremaktig og luktfri utflod, som ikke kommer ut av skjeden. Det vil si at jeg har ikke masse utflod i trusa.

Jeg klør ikke, jeg lukter ikke, jeg har ikke vondt.

Men om man tar en finger i skjeden så kommer det masse hvit, tykk utflod på fingeren.

Jeg kan spyle skjeden, og da kommer en del ut. Tar jeg så en finger oppi, så er det mer igjen.

Hva kan dette være?

Bakteriell vaginose virker det som skal lukte og ha tyntflytende utflod.

Sopp pleier å klø.

Jeg har aldri hatt det slik som dette før. Er snart 40 år, og har hatt både BV og sopp tidligere.

Vet jeg bør bestille time til gyn, men vurderer å kjøpe noe på apoteket først hvis det er mulig.

Anonym poster: 61f0e58983a37602091920e86a8e90e5

Var det klamydia?

Anonymkode: 57708...2b9

• 4 måneder senere...
Gjest devy79
Skrevet

TS;For meg høres det ut som det kan være sopp.Jeg hadde det lignende i fjor høst,var til lege og fikk Canesten vaginsltablett + krem,og da forsvant alt!Var helt grusomt å ha det. Håper du finner ut av det :)

Skrevet

Synes også det høres ut som sopp. Prøv Canesten stikkpille!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...