Gå til innhold

"Rema-step"

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ser de har en slags sammenleggbar step-sak til rundt 300 kr på Rema

Har bare sett bilde i et reklame. Hva er det egentlig for noe?

Jeg trener ergometersykkel hver morgen...men har sykkelen på soverommet grunnet mangel på plass. Hadde vært greit med en liten ekstra dings som var liten nok til å bruke foran tv som kveldstrim.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

har bare sett den såvidt..har ikke så mye peiling på sånne aparater, men det var iallefall en liten sak med to "pedaler"...tenkte faktisk på å kjøpe den, men økonomien er rimelig trang :-? ....men hadde vært spennende å høre om den er bra fra noen som har prøvd :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Med mindre du er i ekstremt dårlig form vil ikke en slik ministepper gjøre noe fra eller til.Når det gjelder treningsutstyr er det desverre slik at du får det du betaler for..å gå en rask tur vil gi mye bedre effekt(selv om du ikke kan se tv samtidig:) Om du absolutt vil trene foran tvn (noe jeg må innrømme er veldig morsomt), invester i et ordentlig treningsapparat eller stå rett opp ned og tråkk på gulvet..det vil være like effektivt.

Skrevet

Saffron: Det er HELT feil at man må være i svært dårlig form for å ha utbytte av en ministepper!!!

Jeg har selv brukt ministepper som trimapparat fra jeg bodde hjemme, og det gir absolutt resultat om du bruker den effektivt! Og jeg har ikke vært i svært dårlig form, jeg har trent aerobic og gått fast mens jeg var yngre (når jeg begynte å bruke den) og trener i dag 7-8 timer dans i uka. Er ikke flink til å bruke den akkurat nå, men både kjenner forskjell og ser forskjell når jeg faktisk ER flink til å bruke den.

Men jeg ville vært forsiktig med å kjøpe den billige varianten, rett og slett fordi det stort sett er dårligere kvalitet på den og den derfor lett går i stykker.

har selv kjøpt ministepper på sportsbutikk og er meget fornøyd med den.

Hvor mye effekt jeg får utav bruken kommer an på hvor lenge jeg går, hvor mye jeg bruker meg mens jeg trener på den og hvor fort jeg går på den.

Og den er sabla kjekk å ha i stua forran TVn. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tviler ikke på at man kan få treningseffekt av en ministepper, Aline:) Har sett innleggene dine om ministepper, og vet derfor at du har en "ordentlig" ministepper fra intersport.Det er et faktum at slike steppere gir mer motstand (noen ganger kan du også stille inn motstand) og mer treningseffekt enn de superbillige steppene.Kvalitet er også en viktig faktor å ta i betraktning, det hjelper ikke at maskinen bare koster noen hundrelapper hvis den går i stykker med en gang.

Men, utifra det du har skrevet i tidlegere innlegg (for en hukommelse jeg har;) trener du også endel i tillegg til "steppingen"..skal man komme i god form er nok ikke en liten stepper nok.

Viser også til en undersøkelse av treningsapparater i KK for en tid tilbake, der en fysioterapaut testet div.treningsapparater.Løst sitert sa hun at ministepperen (denne fra intersport) var ok for dem som ville trimme litt til bikinisesongen, men ikke for de som ville trene seriøst.

Men, for å oppsummere-man kan få en viss treningseffekt av en ministepper, men det lønner seg å legge litt penger i den!

Skrevet

At man bør satse på kvalitet er jeg enig med deg i!!

Og ja, jeg trener stort sett i tillegg til ministepperen, men har hatt perioder der ministepperen har vært den eneste treningen, og den har vedlikeholdt den formen jeg har opparbeidet meg ved "seriøs" trening.

At denne fysioterapauten ikke synes den duger til seriøs trening synes jeg høres snålt ut, da steppemaskiner fungerer som trapper, og dersom du løper opp trapper i en times tid 3-6 dager i uka, så vil jeg vel påstå at du vil få ett seriøst resultat ihvertfall, om en bare utseendemessig?

MEN, dersom du skal annet en å bli litt mer veltrent og mer en å holde figuren fast og fin, så er det viktig med variasjon i treningen, men dette gjelder uansett hva slags apparat du har dersom du bare har ett.

Lurer da på hva som regnes som seriøs trening?

Skrevet

jeg har en ministep, tror ikke den er så veldig dyr. den har iallefall funka på rompa og beina mine, og forbrenner jo kalorier, så hva er problemet..

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva koster en slik ministep da? F. eks. den fra Intersport?

Skrevet

Den jeg kjøpte kosta en plass mellom 700 og 800, husker ikke helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...