Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en bachelor i juss fra HiL, og har arbeidet i et forsikringsbyrå i 3 år. Merker nå at jeg ønsker meg nye utfordringer i form av at jeg ønsker å jobbe tettere med mennesker.

Jeg har vært innom tanken på HR/ledelse, lærer og noe innen barnevernet. Poenget er at jeg ønsker å jobbe i nær kontakt med mennesker, og ønsker å hjelpe mennesker - da det er dette jeg har merket at gir meg energi og arbeidslyst.

Nå trenger jeg hjelp til å finne ut av hva jeg kan studere for å få drømmen til å bli virkelighet. Er det noe jeg kan "bygge på" jussutdannelsen min (med ett år eller to), og stå sterkt i arbeidslivet, eller må jeg begynne "på nytt" med en bachelor eller master?

Og PS. For å gjøre det hele vanskeligere har jeg et stort ønske om å ta studiene i utlandet. F.eks USA. Enda det ikke er et must - det hadde bare vært prikken over i'en..

Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg med litt informasjon/har noen tips til hvor jeg kan få informasjon (har søkt på nettet og satt meg opp til veiledningstimer hos noen forskjellige universiteter og høgskoler), eller bare noen synspunkt på hvordan jeg best og mest effektivt kan oppnå drømmen :-)

Alle svar og synspunkter tas i mot med stor takk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...