Gå til innhold

Betale noen for å male et hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal få noen vi kjenner til å male et hus for oss, siden personen trenger sommerjobb og vi uansett må få malt huset.

Hvor mye er passende å betale uten å være gnien?

Huset er i to etasjer. Har en middels stor veranda, men uten krinkelkroker. Ca 100 kvm fordelt på disse to etasjene, sånt typisk firkantet hus fra 40-tallet.

Anonym poster: a1d4a42cbae14329807f5fb5fabe784e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at vedkommende kun kan jobbe for 2000 kr skattefritt.

Anonym poster: 66558374caee74f5a66bd5638960ae03

• Liker 2
Skrevet

Snakker vi ett eller to strøk?

Mye i stige og/eller lift?

Hadde vel kontaktet et par malingsfirmaer og spurt hva de skulle ha for jobben. Så lagt meg på halvparten. Det å male hus er tungt og en drittjobb.

Anonym poster: cc57d0b887fe88d039a6cc20d66b6dcf

• Liker 1
Skrevet

Må ha to strøk, tenker å leie lift. Må kanskje ha tre strøk siden vi skal ha en annen farge?

Skrevet

Husk at vedkommende kun kan jobbe for 2000 kr skattefritt.

Husk at man aldri kan ligge over fartsgrensen.

Om man skal følge lovverket til punkt og prikke.

Anonym poster: f677f169294ae36c9e139932e2a584e8

• Liker 1
Skrevet

Skal få noen vi kjenner til å male et hus for oss, siden personen trenger sommerjobb og vi uansett må få malt huset.

Hvor mye er passende å betale uten å være gnien?

Anslå tidsbruk, gi passende timelønn ut fra dette. Men bli enige om "maks" antall timer, slik at personen ikke drøyer tiden for å få best mulig betalt.

• Liker 1
Skrevet

...er det ikke 4000 som er grensa for skattefri inntekt?

Skrevet

Vi skal sette oss inn i de reglene når det nærmer seg sommeren, men nå var det altså ikke det jeg spurte om.

Vi tenker en timespris på 150 kroner. Er ikke det ganske fair for en ufaglært student? Har likevel lyst til å komme med en fastpris siden jeg ikke vil at han skal stresse, men at han kan kose seg litt og ha ferie når han først er der ute (han skal ha med kjæresten).

Tenker å gi matpenger i tillegg, men nå er det altså pris for selve malingen av huset jeg tenker på her.

Ingen som har fått huset sitt malt her? Alle innspill er av interesse, selv om det dreier seg om håndverkere.

Skrevet

Husk at man aldri kan ligge over fartsgrensen.

Om man skal følge lovverket til punkt og prikke.

Nei, man skal ikke det, nei. Og ja, det skal man.

• Liker 2
Gjest hedgepig
Skrevet (endret)

Vasking, evt skraping, flikking med grunning på bart treverk, og to strøk maling kommer fort opp i 50.000,- inkludert malinga og rigg/drift.

Ikke spar på kvaliteten på malinga, siden det er arbeidet som koster...

( Den vil dekke over den gamle fargen bedre også).

Skal kjæresten hans ha lønn også? I så tilfelle hadde jeg tilbudt 10.000,- for jobben.

Endret av hedgepig
Skrevet

Vasking, evt skraping, flikking med grunning på bart treverk, og to strøk maling kommer fort opp i 50.000,- inkludert malinga og rigg/drift.

Ikke spar på kvaliteten på malinga, siden det er arbeidet som koster...

( Den vil dekke over den gamle fargen bedre også).

Skal kjæresten hans ha lønn også? I så tilfelle hadde jeg tilbudt 10.000,- for jobben.

Nei, det er hans jobb, mens kjæresten gjør noe annet.

Tusen takk for svar. Hadde tenkt 10.000 til 15.000 (om han tar med garasjen), så det var bra jeg ikke var helt på jordet. Bør jeg tegne forsikring på hans vegne? Mtp om han skulle falle ned fra liften eller noe slikt?

Skrevet

Har forresten sett på linoljemaling siden det er et gammelt hus. Er det noe å bruke penger på? Har ingen erfaring med det. Oljemaling er uaktuelt.

Gjest hedgepig
Skrevet (endret)

Har forresten sett på linoljemaling siden det er et gammelt hus. Er det noe å bruke penger på? Har ingen erfaring med det. Oljemaling er uaktuelt.

Om det ikke er brukt linoljemaling fra før så hadde jeg aldri valgt det.

Sopp, falming, blæring, krakelering... Lite tilgjengelig.

Om kledningen har lufting bak så kan du med fordel velge vanntynnet produkt som Optimal/ Futura/ Ultra/ Vx.

Av nysgjerrighet; hvorfor skriver du at oljemaling er uaktuelt?

Endret av hedgepig
Skrevet

Om det ikke er brukt linoljemaling fra før så hadde jeg aldri valgt det.

Sopp, falming, blæring, krakelering... Lite tilgjengelig.

Om kledningen har lufting bak så kan du med fordel velge vanntynnet produkt som Optimal/ Futura/ Ultra/ Vx.

Av nysgjerrighet; hvorfor skriver du at oljemaling er uaktuelt?

Ok, har ikke vært borte i linoljemaling, så bare på noen bilder at det så så fint ut, og hørte at det var miljøvennlig. Så ut som den bare falmet svakt, i motsetning til annen maling som krakelerer osv.

Oljemaling har jeg ikke brukt på mange år. Ser ingen grunn til det når vannmalingen har blitt like god.

Bruker ikke oljemaling pga miljøet.

Takk for hjelpen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...