Gå til innhold

Har søkt barnehageplass, nå flytter vi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vesla vår blir 1 år i oktober neste år. Jeg søkte barnehageplass ganske tidlig da jeg har hørt at det er en fordel å ha stått i køen lenge. Nå vet jeg ikke hvordan det er med tanke på at vi egentlig ikke har rett på noen plass allikevel før august 2014, da..

Nå skal vi flytte, det ble ganske brått bestemt, da vi må ut av leiligheten vi leier fordi det er mugg her. Vi flytter da et kvarter lenger bort fra jobbene våre.

Barnehagene vi har søkt, ligger alle på vei til jobben for enten meg eller min mann, da det ikke var så mange barnehager å velge i her vi bor for øyeblikket, så sånnsett blir det ikke noen "omvei" for oss å levere i noen av barnehagene vi har søkt. MEN vi flytter til en annen kommune, så da kan vi vel kanskje ikke søke i den gamle kommunen, eller? Og vil det være en ulempe at jeg nå søker på nytt(går det?) på det nye stedet vi skal flytte? Med tanke på å ha en sjanse til å få plass, det er jo ikke stor sannsynlighet for at vi får det, siden hun er født etter 1. September uansett.

Jeg tenker jo at det er en fordel å gå i barnehage dit vi flytter, både med tanke på at det blir nærmere hjemstedet, men også fordi man da kan bli litt kjent med barn som kanskje bor nærmere. Noen av barnehagene vi har søkt ligger nemlig opptil en halv time fra der vi nå kommer til å bo.

Anonym poster: e441304f190a749c27e3df86e1b867e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan søke på nytt, men pass på å gjør det før første mars, da går fristen ut. Flytter dere til en annen kommune kan hun bare gå i bhg i den gamle kommunen i tre mnd før dere må slutte.

Skrevet

Du må søke på nytt, for du må søke i kommunen dere bor i (dvs flytter til). Dere får ikke bhg-plass i annen kommune, med mindre de har plasser til overs når hovedopptaket har gått.

Anonym poster: 86998e516ec133adca41a1cc716857e1

Skrevet

Takk for gode svar. Da er det bare å søke når vi har fått endret adresser. :)

TS

Anonym poster: e441304f190a749c27e3df86e1b867e2

Skrevet

Du kan søke på nytt, men pass på å gjør det før første mars, da går fristen ut. Flytter dere til en annen kommune kan hun bare gå i bhg i den gamle kommunen i tre mnd før dere må slutte.

I kommunen her jeg bor var fristen 1.februar så sjekk datoen først!

Anonym poster: e7966fe1d341c8abce689113f3eb81a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...