Gå til innhold

Gjestebok.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det litt lite med 24 sider? Ganger med to så blir det jo 48 sider å skrive, men da får jo ikke alle sagt noe.. :-? kanskje noen skriver sammen... :klø: liker ikke at ting skaper hodebry for en stakkars blondine på en helt vanlig tordagskveld. :sexy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår bok har sider som er 12*15 cm. Gjestene skrev på annenhver side fordi pennen som ble brukt trakk litt igjennom på baksiden av arket. Vi hadde rundt 60 gjester, og det ble skrevet på 28 sider.

Lite trolig at par skriver hver for seg vel? Og så er det sikkert som hos oss noen av de "eldre" som slår seg i sammen, det var vist litt vanskelig å finne på noe annet enn Gratulerer og lykke til videre...

Lenger bak i boken skrev jeg inn alle gavene og hvem vi fikk dem i fra, jeg hadde på forhånd sagt til oppakkerne at de ikke trengte skrive så veldig fint fordi jeg uansett skulle føre det inn i en annen bok. Det satte de veldig pris på! Så slapp de feks. å streve med å stave alle navn nøyaktig som på kortene, og det gjorde ikke noe om det ble litt skrivefeil og kluss noen steder.

Skrevet

OK, da bestiller jeg, sant det du sier. Synes bare 24 hørtes litt lite ut. Må passe på å ha en penn som ikke går igjenom bare. :-)

Skrevet

Det er naturlig at par deler på en side, det kan jo eventuelt opplyses om av toastmasteren også. Ellers bør jo gjestene ha hver sin side å skrive på.

Skrevet

Gjestene har ofte sagt de velmente ordene i kortene de har skrevet, så når jeg laget gjestbok som overraskelsesgave i min søsters bryllup,ble det mange sider til overs, hvor hun fylte inn gavelista.

Når de allerede har skrevet det de mener i et kort, kan de fort få litt "hetta" hvis de "må" fylle ut en side hver i en gjestebok.....

Mange skriver bare signaturen sin også, så at hvert par trenger en hel side, tror jeg ikke du behøver å tenke på.

La folk skrive slik de vil, du får uansett ikke tid til å stå ved siden av og vise hvor og hvordan de skal skrive :-)

Og enda jeg var toastmaster i nevnte bryllup, så var det mange som ikke klarte å få tid til å skrive noe, enda jeg nevnte det mellom annenhver tale :o

(mulig de satte opp baren for tidlig :hoho:

Skrevet

Jepp, enig. I de bryllupene jeg har vært i, har vi kun skrevet en kort hilsen og signert. Tror de har fått plass til 5 gjester pr. side osv.

Du kan jo forklare saken for en 2 nære venninner, så kan de skrive først og "legge opp" hvordan det skal være for resten av gjestene. Om du skjønner....

Et tips som en venninne av meg gjorde:

Hun limte inn alle kortene hun fikk av gjestene, og skrev inn her hva slags gave hun fikk av de forskjellige. Da ble også hver gjest sin personlige hilsen "bevart".

Skrevet
Jepp' date=' enig. I de bryllupene jeg har vært i, har vi kun skrevet en kort hilsen og signert. Tror de har fått plass til 5 gjester pr. side osv.[/quote']

Men det er jo hyggeligst uansett at en gjest eller et par har en hel side til rådighet da....

Skrevet

Det blir helt sikkert nok. Vi har vel 75 sider og må nok fylle inn med liste over gavene og kort fra gjestene. I tillegg tror jeg jeg skal ha bilde av hver enkelt ved siden av hilsnen deres

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...