Gå til innhold

Valpen knurrer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en tispe på 12 uker. Hun erglad og fornøyd og generelt null stress. Har også en annen hund på et par år her, og disse to leker fint sammen men da også med en del knurring.

Den siste uka har hun også begynt å knurre på oss. Aldri hvis vi tar fra henne mat osv, men hvis hun er opptatt av noe og vi ser oss nødt til å løfte henne vekk.

Har googlet og lest at man ikke skal skjenne, men må innrømme at det automatisk kommer et "fy" her (men ikke noe mer).

Har aldri opplevd før at en valp har knurret, men så har jeg heller aldri hatt valp og voksen hund sammen før.

Er knurring hos valper et problem jeg kan ta tak i på noe vis, eller skal jeg overse og la språket hennes være til hun har lært seg å sosialisere?

Anonym poster: 256f8f8f673496751ec2aefa9f1b97dd

Videoannonse
Annonse
Gjest Kaninpus
Skrevet

Helt normalt. Da vi hadde valp, fikk ho raptuser med knurring i perioder. Ignorer det fullstendig og gi ho kos og godbiter når ho har roa seg ned. Dette er helt normalt:)

Skrevet

knurring er bra! Det må du ikke trene bort.

Anonym poster: 9dc25710c08fad4a2b40a16d98512ec9

Skrevet

Ja knurring er på sett og vis bra i og med at hunden har et velutviklet språk. Men årsaken til knurringen er nødvendigvis ikke så bra. Det kommer helt an på i hvilke situasjoner osv. En usikker hund vil for eksempel knurre oftere for å skape avstand pga usikkerheten.

Det er nesten helt umulig å si noe om årsaken så lenge man ikke har sett hva som skjer osv. Men jeg kan på generelt grunnlag anbefale Turid Rugaas sin bestselger; "På talefot med hunden". Der står det nyttige ting å vite om hunders språk og atferd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...