AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #1 Skrevet 7. februar 2013 Jeg er nødt for å søke jurdisk bistand, og må, hvis nødvendig, ta min sak til retten. Spørsmålet er hvordan finner man en god advokat? Jeg har negative erfaringer med såkalte dyktige, dyre advokater, der jeg likevel endte opp med å gjøre mesteparten av både arbeidet og tenkningen, mens advokaten fakturerte skyhøye timepriser, og var nærmest en sekretær kun med kompetanse på prosess, og var ofte mer til hinder enn til hjelp. Jeg bor i hovedstaden, så utvalget er godt nok. Jeg har surfet litt rundt på advokatkontorers hjemmesider som beskriver riktig sakskompetanse, men ingen utmerker seg. (Har inntrykk av at mange advokatkontorer i følge dem selv, har spesialkompetanse på alt.) Jeg har heller ingen famile eller venner å spørre om anbefalnger. Og jeg har ikke lest om lignende saker i pressen. Så er det noen som har tips for hvordan jeg kan finne en god advokat for saken min? Anonym poster: 42ffeecc89c31ca08264ea98af6eaf64
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #2 Skrevet 7. februar 2013 Jeg er nødt for å søke jurdisk bistand, og må, hvis nødvendig, ta min sak til retten. Spørsmålet er hvordan finner man en god advokat? Jeg har negative erfaringer med såkalte dyktige, dyre advokater, der jeg likevel endte opp med å gjøre mesteparten av både arbeidet og tenkningen, mens advokaten fakturerte skyhøye timepriser, og var nærmest en sekretær kun med kompetanse på prosess, og var ofte mer til hinder enn til hjelp. Jeg bor i hovedstaden, så utvalget er godt nok. Jeg har surfet litt rundt på advokatkontorers hjemmesider som beskriver riktig sakskompetanse, men ingen utmerker seg. (Har inntrykk av at mange advokatkontorer i følge dem selv, har spesialkompetanse på alt.) Jeg har heller ingen famile eller venner å spørre om anbefalnger. Og jeg har ikke lest om lignende saker i pressen. Så er det noen som har tips for hvordan jeg kan finne en god advokat for saken min? Anonym poster: 42ffeecc89c31ca08264ea98af6eaf64 Vanskelig å tipse uten å vite hvilken kategori du treng advokat for. Anonym poster: 9ae53dc4e46d1a98875aaa6bef352392 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #3 Skrevet 7. februar 2013 Denne var ikke enkel, har hatt "min advokat" i 15 år, han hjelper meg med alt. Er det langt uten for hans område, tipser han meg om en kollega som har det området som spesialitet. Anonym poster: 63603d9ed7f3fb10847635aa18c32994
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 Vanskelig å tipse uten å vite hvilken kategori du treng advokat for. Anonym poster: 9ae53dc4e46d1a98875aaa6bef352392 Jeg kan ikke helt se hvilken betydning dette har for spørsmålet? Uansett, dette tilfelle gjelder eiendom... Anonym poster: 42ffeecc89c31ca08264ea98af6eaf64 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #5 Skrevet 8. februar 2013 Da foreslår jeg at du får anbefalt en advokat av f.eks Huseiernes Landsforbund. Er du medlem så har de også en juridisk avdeling du kan snakke med først. Utover det så anbefaler jeg Ola Kjær hos Dalan. Om ikke han kan ditt område/sak så ville jeg bedt om anbefalinger fra han. Anonym poster: 427267d079920a23c270379d418b3812 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 Jeg kan ikke helt se hvilken betydning dette har for spørsmålet? Uansett, dette tilfelle gjelder eiendom... Anonym poster: 42ffeecc89c31ca08264ea98af6eaf64 Selvfølgelig har det betydning da alle advokater i dag jobber med felter de har spesialisert seg i. Anonym poster: b3fa1732c690cb5fd83192677eeb70c4 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 Selvfølgelig har det betydning da alle advokater i dag jobber med felter de har spesialisert seg i. Anonym poster: b3fa1732c690cb5fd83192677eeb70c4 Jeg hadde ikke forventet konkrete anbefalinger til et spesielt advokatkotor, men tusen takk til AB over som kom med en slik! Det er egentlig et spørsmål som også har dukket opp ved andre anledninger, før denne aktuelle saken. Uavhengig av saksområde, lurte jeg på om noen hadde tips for å finne en advokat, når man ikke har noen anbefalinger fra kjente, - som man kommuniserer godt med, og man føler er dyktig og gir valuta for pengene, Jeg har dessverre vært lite imponert over de advokatene jeg har hatt med å gjøre, men de har vært svært "dyktige" til å fakturere. Og når man først har valgt en, er det vanskelig å skifte. Jeg tenkte kanskje noen hadde vært borti samme problemstilling og f.eks.hadde forslag til smarte kontrollspørsmål, sjekkliste, eller lignende tips. Anonym poster: 42ffeecc89c31ca08264ea98af6eaf64
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #8 Skrevet 8. februar 2013 Da foreslår jeg at du får anbefalt en advokat av f.eks Huseiernes Landsforbund. Er du medlem så har de også en juridisk avdeling du kan snakke med først. Utover det så anbefaler jeg Ola Kjær hos Dalan. Om ikke han kan ditt område/sak så ville jeg bedt om anbefalinger fra han. Anonym poster: 427267d079920a23c270379d418b3812 Jeg er ikke medlem av HL. Det er leilighet det gjelder, så selv om HL hevder medlemskap er også for eiere av leiligheter føles det ikke like relevant. En bekjent som er medlem, prøvde rådgivningstjenesten som de tilbyr gratis, men var skuffet over dårlig hjelp. Litt artig er det også å se HLs presentasjon av samarbeidende advokater, som gir HL-medlemmer 20% rabatt. Når jeg klikket meg inn på noen av dem, og kommer på advokatfirmaets presentasjon av de ansatte, vises alle andre områder enn eiendom som ekspertiseområde! Men Dalan tror jeg var på min short-list over de firmaene som markedsfører med spesialkompetanse innen eiendom, så hvis du selv har positiv erfaring med dem, er det nyttig å vite! Anonym poster: 42ffeecc89c31ca08264ea98af6eaf64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå