AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Tenkte jeg skulle skrive litt om mitt kosthold og treningsprogram, å høre hva dere syns. Jeg er helt nye på dette, så det er kanskje litt feil. Men det er derfor jeg spør dere om hva dere syns. Jeg er 1.54 og 44 kilo ca. Målet mitt er å stramme opp skikkelig. Mat: frokost 08:00 Brødskive. Banan. Skyr. Melk. Lunsj: 11:00 Brødskive. Skyr. Juice. Mellom måltid 13:30 Banan. Skyr. Vann. Middag 15:00 Vanelig middag, men prøver sunneste alternativ. eks. Hvis jeg har taco bytter jeg ut de vanlige lefsene med grove lefser, Så bruker jeg karbonadedeig og mye grønt. Kveldsmat 20:00 2 Brødskiver. Skyr. Melk. Eller en salat. Trening: Mandag: (saltimer) Corebar og pilates. Tirsdag: (saltimer) Sirkeltrening. Onsdag: Trene styrke med vekter. Torsdag: (saltimer) pulsvital. Fredag: Styrke med vekter + jogging. Anonym poster: e16fc542548e1b01851db6cdaacb4676
fitness_ Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 (endret) Altfor lite proteiner blant annet.. Jeg synes du skal bytte ut måltid 2 og 3 med kylling/biff med brokkoli og søtpoteter. Dropp brødskivene og spis havregryn med melk istedenfor eller kok havregrynsgrøt og ta på kanel, det er kjempegodt og metter lenge 3 skyr om dagen er overkill, bytt ut to av de med cottage cheese Du er kjempeflink som trener fem ganger i uka, men jeg er personlig ikke noe fan av saltimer og har ingen tro på at man vil komme i skikkelig form ved hjelp av de, da de fleste ikke pusher seg selv så langt som de faktisk må for å oppnå full effekt og få skikkelig resultater. Mer tung styrke + cardio er tingen Endret 6. februar 2013 av fitness_ 2
Klatt Skrevet 7. februar 2013 #3 Skrevet 7. februar 2013 (endret) Når du sier stramme opp antar jeg du mener du vil få muskler og se mer trent ut. Kostholdet du har skrevet opp her er veldig ensformig og består av veldig mye karbohydrater, og veldig lite proteiner. Tipper du kan oppnå både mangelsykdommer og lignende kjipt hvis du spiser dette hver bidige dag. Det bør legges til mye mer variasjon og du bør absolutt ikke spise brødmat til fire måltid hver dag, sammen med masse frukt. Spis mer kjøtt, fisk (!! viktig) - karbonadedeig er greit, men for guds skyld, spis mye rent kjøtt også. Kylling og kalkun er kull verdt, det samme er feit fisk. Grove lefser til taco er utrolig kaloririke, kikk på pakken neste gang du vil spise taco. Proteiner er nøvendighet numero uno dersom du vil få muskler. Det er en del proteiner i brød, men det bør være langt fra den viktigste proteinkilden din. I tillegg er jeg absolutt enig med posteren over. Saltimer er greit for å komme i gang, men vil du ha skikkelig effekt og utbytte av treningen anbefaler jeg deg å komme deg av gårde på et treningssenter og jobbe hardt på egen hånd. Styrke mer enn saltimer, kardio i ny og ne om du liker det. Du trenger ikke å gå ned i vekt, så du har lite på tredemølla å gjøre med mindre du vil forbedre kondisjonen din. (Anbefaler roing eller svømming om det er tilfelle.) Unn deg en time eller to med en personlig trener for å komme skikkelig i gang dersom du er usikker på hvordan du skal starte. Enkelte vil gjerne også være villige til å sette opp et treningprogram til deg. Endret 7. februar 2013 av Klatt 1
Redbull Skrevet 7. februar 2013 #4 Skrevet 7. februar 2013 Altfor lite proteiner blant annet.. Jeg synes du skal bytte ut måltid 2 og 3 med kylling/biff med brokkoli og søtpoteter. Dropp brødskivene og spis havregryn med melk istedenfor eller kok havregrynsgrøt og ta på kanel, det er kjempegodt og metter lenge 3 skyr om dagen er overkill, bytt ut to av de med cottage cheese Du er kjempeflink som trener fem ganger i uka, men jeg er personlig ikke noe fan av saltimer og har ingen tro på at man vil komme i skikkelig form ved hjelp av de, da de fleste ikke pusher seg selv så langt som de faktisk må for å oppnå full effekt og få skikkelig resultater. Mer tung styrke + cardio er tingen Det hun sa! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå