Gå til innhold

Fremdeles sukkersug etter 1 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kuttet ut alt sukker for litt over et år siden. Har oppfølging av ernæringsfysiolog og spiser det jeg skal. Men jeg får så fryktelig søtsug etter middag. Ernæringsfysiologen mener det er psykisk, men burde det ikke gi seg snart? Te hjelper i et kvarter, men så er søtsuget tilbake. Jeg tåler ikke frukt. Hva tror dere, kan det være psykisk så lenge etter? Jeg er veldig fornøyd med livsstilen min bortsett fra dette irriterende søtsuget.

Anonym poster: f4d92aee5c38bf92b3448e7e3168a59c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kuttet ut alt sukker for litt over et år siden. Har oppfølging av ernæringsfysiolog og spiser det jeg skal. Men jeg får så fryktelig søtsug etter middag. Ernæringsfysiologen mener det er psykisk, men burde det ikke gi seg snart? Te hjelper i et kvarter, men så er søtsuget tilbake. Jeg tåler ikke frukt. Hva tror dere, kan det være psykisk så lenge etter? Jeg er veldig fornøyd med livsstilen min bortsett fra dette irriterende søtsuget.

Anonym poster: f4d92aee5c38bf92b3448e7e3168a59c

Er du sikker på at du får i deg nok kalorier gjennom dagen? Jeg merker stor forskjell de dagene jeg ikke har spist nok og de dagene jeg er flink og spiser som jeg skal.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg tror desverre det er psykisk, og at du har valget mellom å gi etter og spise en minibit med sjokolade - eller å bare bite tenna sammen og presse deg gjennom det. Siden du går til ernæringsfysiolog regner jeg med du har såpass store problemer med sukker at det er nulltoleranse for en grunn.

Maja kan også ha rett i dette med kalori/næringsinntak. Hvis du ligger i mangel på et viktig næringsstoff, eller hjernen tror den er i fare for underernæring, vil den skrike etter noe søtt som fyller kalorikvoten raskt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes jeg har større søtsug om jeg spiser mye karbo til middag. Spiser vi pasta er det garantert at jeg har lyst på noe søtt etterpå.

Anonym poster: 503dd722589745291855f246d1d3875f

Skrevet

Svingende blodsukker. Du kan sikkert gjøre noe med det gjennom kostholdet.

Kanskje du skal prøve andre veier enn du har gjort før?

Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg er ikke et lavkarbo-fan eller lavkarbofanatiker eller noen ting, men jeg har faktisk opplevd mye mindre søtsug etter jeg kuttet ned på karbohydratene og spiste mer sunt fett og proteiner. Dette gjorde jeg etter nyttår når jeg sluttet å spise sukker, og nå har jeg faktisk ikke lyst på det lengre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...