Thula Skrevet 18. mars 2004 #1 Del Skrevet 18. mars 2004 Heisann og velkommen til min dagbok. For deg som har forvillet deg inn her uten å vite hvem jeg er og fremdeles gidder å lese videre, så er jeg altså Thula, bergenser, 23 år, mor til to jenter på 18 mnd og gift med verdens herligste mann... Jeg går for tiden hjemme med jentene mine, selv om jeg er mer enn LITT lei av å vasse i snørrunger dagen lang og verker etter å ta meg til noe fornuftig. Hvis økonomien tillater det så blir det skole for meg til høsten, men det er for tiden det store debatttemaet her i huset. Hva ellers? hm... Hvem er jeg? som person? Vimsete, rotete, pratsom, hissig, blid, hjelpsom, lat, stresset og distre.... Jeg drev en del med laiv før i tiden, for dere som vet hva det er, nå spiller jeg rollespill med noen venner to-tre ganger i mnd. Jeg er bokorm, dataavhengig, liker å sove lenge om morgenen og har blå tannbørste. Yndlingsfargen min er lilla, ynglingsdyret mitt er ...hm... enhjørninger og jeg er glad i indisk mat. Av livssyn er jeg vel en salig blanding av ateist, buddhist, alttroende og skeptiker, så det er jammen ikke godt å si hva jeg skal kalle meg... Har et par (kremt) kilo for mye, kan en mildt sagt si, samler på alt mulig drit og har lest sagaen om isfolket 100 ganger, miiinst... Jaja, det var det, mer kommer i morgen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 18. mars 2004 #2 Del Skrevet 18. mars 2004 Hei Thula VELKOMMEN SOM DAGBOKSKRIVER Dette var artig lesning, du skriver skikkelig morsomt Kjekt å se at det er flere enn meg som går og vasser i snørrunger, og at jeg ikke er den eneste som holder på å gå på veggen av kjedsomhet, jeg vil gjøre noe NYTTIG Som om det å gå hjemme med barn ikke er nyttig, joda, det er det, men til visse grenser...... Jeg blir snart sprø av å gå her jeg, og gleder meg som en unge til jeg slipper løs fra bleiskift og ungeskrik, det skal bli så moro å sette seg bak rattet igjen Og da kan ingen føle seg trygge lenger, for jeg er landeveiens store skrekk i en stor og stygg rutebuss som forøvrig aldri er i rute bare vent så skal du se Ellers så er jeg i en annen gruppe enn deg, men det er ingen unnskyldning for å ikke ta turen innom altså :fy: Gleder meg til videre skriverier fra deg God klem fra din gærne venninne Pludre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thula Skrevet 19. mars 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 19. mars 2004 Endelig helg!! Har i grunnen hatt en fin dag. Mamma kom og hentet ungene, hadde dem i et par timer slik at jeg kunne slappe av og kose meg litt. Nå er pizzadeigen til heving og snart er gubben hjemme. Det har vært en stri uke, merker jeg, så det blir skikkelig godt med helg. Skulel bare ønske vi hadde penger til en brus eller noe slikt, slik at vi kunne kose oss litt ekstra foran tven. Desverre har gubben en tedens til å få galopperende hjertebank hver gang jeg ber om noe som gjelder penger, så jeg tror jeg bare biter det i meg og tenker på alle kaloriene spart. I morgen skal vi på fest til en kompis av min mann. Masse studenter som bøtter nedpå øl og preiker om forelesere og så meg, som er en grå og kjedelig husmor.. Veldig moro, har jo ingenting til felles med dem lenger, selv om de er like gamle som meg..I kombinasjon med at ejg ikke har hatt råd til å kjøpe noe nytt til meg selv på over et halvt år, at jeg har lagt på meg og fant 3 nye grå hår i speilet i moro, lover det til å bli litt av en aften... Men nok syt, det er nemlig HELG!! Ha en flott helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thula Skrevet 21. mars 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 21. mars 2004 Søndag... Det har vært en fin helg egentlig.. Festen på lørdag gikk bedre enn forventet, selv om folka der ikke hadde så mye til felles med meg. Vi dro hjem tidlig og koste oss med ferske reker og baguetter. I dag har vi vært hos en venninne av meg, og jentene mine og sønnen hennes på 1,5 år storkoste seg sammen. Synes helgene går for fort, blir aldri nok tid til avslapning synes jeg, den flyr jo bare forbi.... Jaja, har ikke mye tid til å skrive i dag, skal slutte av og kose meg litt mer foran pcen, før meg og gubben skal se en Futurama episode og legge oss tidlig, i håp om noe hankypanky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paff Skrevet 21. mars 2004 #5 Del Skrevet 21. mars 2004 Hei - nye nabo! Takk for besøk i boken min, vi får passe på å komme på besøk til hverandre innimellom! Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thula Skrevet 22. mars 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 22. mars 2004 I dag har vi vært mye ute i det fine været og kost oss. Først var vi på småbarnstreff, så gikk vi på senteret, deretter tuslet vi bort til min mor, var inne litt og så ut på lekeplassen igjen. Jentene droppet til og med formiddagsluren sin, og det gikk sånn tålelig bra. I kveld skal vi spise karbonade og hjemmelaget pommes frites, se Futurama og slappe av. Det gleder jeg meg til :D Håper denne uken går fortere enn den forrige, er klar for ny helg allerede jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 22. mars 2004 #7 Del Skrevet 22. mars 2004 Hei på deg, nye nabo! Takk for besøk i dagboka mi - skal love og stikke innom her av og til! Eg ser me bur i same by og er like gamle - men eg har nok ingen barn, og er student (men er gift - det er jo ein likhet). Veit ikkje kor lenge me vert buande i Bergen då - det kjem an på mange ting eigentleg, men me er begge frå bygda, og kjem nok ikkje til å gjere byfolk av oss for så veldig lang tid... Håpar det ordnar seg med studier til hausten då - kva er det som gjer det så dyrt meinar du? Du vil vel kunne tene ein del meir når du har studert ferdig enn du kan no? Og kva er det du vil studere i tilfelle? (Alltid spanande å høyre om!) Håpar du får ei fin veke - og håpar me får fint vèr denne veka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 25. mars 2004 #8 Del Skrevet 25. mars 2004 FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG !!!! YEEAHH!! Ja, endelig er det helg, og det var sannelig på tide !! Også har pengene kommet på konto, og jeg har vært og handlet ikveld og brukt alfor mye penger..... Jaja, jeg kjøpte jo ikke noe unødvendig da Tror jeg i alle fall. Joo, jeg spanderte på meg en pose med Tigernøtter Innbakte peanøtter med ost og baconsmak, det var bare knallgode Og ellers har vi det bra ?? Jeg kjeder meg og det har jeg gjort siste uka, er så spent på hva helgen bringer :o Men nå skal jeg snart gå og legge meg, er så trøtt at øya ramler igjen her. Natta da fra Pludre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 27. mars 2004 #9 Del Skrevet 27. mars 2004 Hei Thula! Stikk innom igjen eg, men har ikkje så mykje på hjartet, trur eg. Men kan jo seie at eg irriterer meg litt over véret i denne byen. No nettopp skein sola utanfor her, og det såg ut til å bli ein nydeleg dag. Eg planla ein lang og god joggetur og greier - for å prise våren. Men så fór sola att - no ser det meir ut som om det kan kome til å regne... Men eg skal nok få trent min dose uansett! Når det gjeld utdanning og sånn så skreiv eg litt til deg inne i mi dagbok. Ikkje så mykje matnyttig sikkert, men i alle fall... Ha ei fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 2. april 2004 #10 Del Skrevet 2. april 2004 Hei Her kommer Pludre stormende med en liten påskeblomst til deg :blomst_opp: ØNSKER DEG EN RIKTIG GODT PÅSKE !! fra Pludre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thula Skrevet 6. april 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 6. april 2004 Tenk at vi er i april allerede!! Har ikke skrevet på en stund men har hatt hendene fulle. Ungene var syke og sytete hele helgen, så når mandagen kom så lå jeg som en utvridd vaskefille. Nå er ungene endelig feberfrie, så jeg begynner å se lyset i enden av tunellen. Ikke nok med det, det er endelig snart påske. Gubben kom hjem med et brev som var varsel om permittering i forrige uke, så etter i morgen går han ut i permisjon i minst 14 dager, før han endelig får svar på om han får fortsette i jobben eller om firmaet er konkurs. Jeg har litt blandede følelser til det hele, liker ikke jobben hans og hadde vel helst sett at han fikk seg en annen og mer sikker jobb. Har tenkt mer på dette med skole, men jeg har enda ikke funnet noe og begynner å frykte at jeg ikke skal noensteder til høsten. De fleste privatskolene koster jo flesk og gir ikke autorisjon som medisinsk sekretær, noe jeg i grunnen synes er alfa og omega dersom jeg skal klare å få meg noen jobb.. Å betale 60 000 for en utdanning som ikke er verdt skitt, det er jeg ikke villig til. Så jeg grubler videre, men nå begynner det jo snart å haste skikkelig.... Aner ikke hva vi skal i påsken... Vi har 600 kr på bankkontoen så det blir vel både mager kost og lite aktiviteter.. Kunne tenkt meg en tur på voss eller kvamskogen, men hvordan skal vi komme oss dit uten bensin? Jaja, slik er det å være ung og fattig :-) Så lenge gubben er hjemme, solen skinner og barna er friske så skal jeg være glad. Kanskje det er rom for en tur på fløyen i solskinnet eller et besøk til familien vår? Har prøvd å grave frem påskepynten vår, men se det var ikke lett.. Fant 20 bittesmå påskekanindingser som skal hente på bjørkeriset, men det var alt... hm,..må vel på storjakt jeg for å finne frem de ynkelige tingene jeg hadde... Og så var det selve påskeegget, hvor i all verden er de da? Jaja, masse å gjøre, vi snakkes senere! GOD PÅSKE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2004 #12 Del Skrevet 14. april 2004 Hvordan ble påsken deres? Som student har jeg hatt mine uker på havregrøt, så jeg misunner ikke dere som til og med har to ekstra munner å mette og dårlig råd... Håper påsken ble fin likevel - det finnes jo mange fine ting å gjøre som ikke koster penger! Takk for besøk i dagboken min for lenge siden, forresten - jeg har visst ikke kommet meg hit før nå! Jeg får nesten si velkommen som dagboknabo, selv om det er lenge siden du skrev første innlegg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 14. april 2004 #13 Del Skrevet 14. april 2004 Heisann! Eg reiste avgarde så kjapt før påske at eg ikkje fekk sagt skikkeleg god påske til nokon her inne... Er difor ute no, og ynskjer alle ein riktig god vår! Håpar påska dykkar vart fin! (Dukka påskepynten opp, forresten?) Jobb, skule, økonomi - kjedelege bekymringar! Satsar på at det ordnar seg. Men permitteringar er sjelden artig... Ynskjer deg i alle fall ein fin dag, og som sagt ein fin vår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå