Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er sånn passe stressa nå. Fikk akkurat mail fra lånekassen hvor de skrev at jeg manglet 7,5 studiepoeng for å få støtte. Når jeg regner på det så kommer jeg fram til at jeg ligger nøyaktig 60 poeng bak. På nettsidene deres så står det at man ikke har rett på støtte hvis man ligger MER enn 1 år bak, altså f.eks. 61 studiepoeng bak. Er det jeg som har missforstått dette helt, eller? Jeg ser for meg at lånekassen burde klare å regne riktig, så da er det jo heller definisjonen på rett til studiestøtte de burde gjøre om på.

Mvh

Fortvila student

Anonym poster: a0b7558a0b10fdaf34562f777d14e90f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS igjen...

Sånn bare for å få bekreftet at jeg ikke er helt på jordet. Jeg er inne på lånekassen og ser at jeg har fått 5 semestere med studielån, altså 2,5 år, så jeg skulle ha hatt 60*2,5=150 studiepoeng. Jeg har 90 studiepoeng. Altså mangler jeg 150-90=60 studiepoeng! Har lånekassen missforstått seg selv? Aahh, blir så stressa av at de sier at jeg mangler 7,5 studiepoeng. Har så vansklig for å tro at de tar feil!

Skrevet

Sjekk på studentweb om alle fag du har tatt og bestått har blitt innrapportert til Lånekassen. Sjekk også på Lånekassen sine sider om alt har blitt registrert der.

Og det er riktig, ligger du over 60 poeng etter har du ikke rett til støtte, men å ligge akkurat 60 poeng bak skal gå bra.

Anonym poster: 85940378fb55bd9cfbd83589d32b3818

• Liker 1
Skrevet

Sannsynligvis siden du har vært forsinket fra før av så har ikke alle karakterene dine blitt innrapportert til Lånekassen fra høstsemesteret. Du får sjekke om dette er tilfelle. Så lenge du ikke er mer enn 60 sp forsinket skal det vel gå bra?

Anonym poster: ae53df67e7f3759c973889437f359aba

Skrevet

Logg inn på lånekassen og sjekk at alle poeng er registrert.

Hvis de er det, ta kontakt igjen og spør direkte om du kan ligge nøyaktig 60 poeng bak.

Skrevet

Hvis noen av de studiepoengene du har er tatt før du første gang fikk støtte fra Lånekassen til høyere utdanning, vil ikke de studiepoengene telle med. Kan det være tilfelle her?

Anonym poster: 806f29c4f192ebae99eb67da3fe76383

Skrevet

TS igjen.

Som jeg nevnte i andre meldingen min så er alle karakterene mine registrert hos lånekassen. Jeg sendte deretter en mail til dem angående det. De svarte enkelt og greit med å akseptere søknaden min. Er tydligvis en saksbehandler som har regnet feil her. Trodde de hadde datamaskiner til sånt. Men nå er hvertfall studielånet mitt på vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...