Gjest Sintogskuffet Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 For tre uker siden gjorde samboeren det slutt med meg. Han gjorde det slutt fordi han likte en felles venninne av oss. Hun hadde like for, da jeg sa at det saaret meg at de tilbragte saa mye tid sammen sagt at "hun sverget paa at hun KUN likte ham som en venn." Vi bor sammen fortsatt, i forskjellige rom (stort hus) saa jeg ser at bilen er borte hver kveld frem til morgenen. Han har innrommet at han sover hos henne, men sier han sover i et annet rom. Saerlig. Hun sendte meg etter at det ble slutt noen temmelig stygge meldinger paa facebook. Personangrep saa det holdt. Hun er temmelig sjalu av seg, saa hun er neppe fornoyd med at jeg og eksen min jobber sammen. I dag la hun ut bilder av seg og ham paa facebook. Jeg lurer bare paa hvordan det er mulig. Eksen min er temmelig overfladisk, saa snart kommer han nok ut av forelskelsesrusen og legger merke til at hun er blek, fregnete, tynn og har bart. Hah. Haaper jeg i hvert fall. I tillegg saa er de begge stae. Saa snart kommer de nok til aa krangle saa busta fyker, og da kommer han til aa komme grinende hjem igjen. MEN da lover jeg at han skal faa dora i fleisen. Egentlig burde jeg vaere glad for at det ble slutt, for selv om han har mange gode kvaliteter (intelligent, sjeneros med gaver, pen, sjarmerende), saa har han temmelig kort lunte, og har gitt meg lite stotte naar jeg har trengt det. I tillegg, naar han ikke faar viljen sin bryter han ut i de verste sinneutbrudd. Da er jeg en dum bitch, en hore, en fitte, en parasitt, u name it. Jeg tror at alle som kommer ut av forhold med psykisk misbruk har en liten gnagende tvil om at det var deres skyld, og at han kansje kommer til aa behandle den neste bedre, men egentlig vet jeg jo at det ikke var min skyld. At han kommer til aa behandle nestemann likedann. I tillegg saa er han kontrollerende, blander seg inn i hvelke klaer jeg skal gaa med. Egentlig er det jo helt sykt at ikke jeg har gaatt fra han...Hvorfor har jeg ikke gaatt fra han? Og hvordan kan han bry seg saa lite om meg at han aksepterer at hun legger ut bilde paa bilde av de to sammen? Etter at vi har vaert sammen i 9 aar? Han har temmelig spesielle seksuelle preferanser ogsaa. Han har for eksempel tryglet meg om aa ha sex med andre menn. Det har jeg sagt nei til. Men vi har hatt firkant (med mann og dame) og trekant (med dame). Han hevder at det kun er med meg han har disse fantasiene. Jeg lurer paa hvor lang tid det vil ta for hun smeller til ham. Jeg gir det max tre maaneder. Hva tror dere?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 jeg tror du er bitter siden han har gått videre og ikke du. jeg tror du er svak siden du ikke har gått fra han før. jeg tror du er materalistisk og overfladisk siden du nevner at hans sterke sider er "intelligent, sjeneros med gaver, pen, sjarmerende" . Hva tror du ? Anonym poster: f39c8dfe0aa1661b4bcf151c99db4e3d 3
Gjest Monika Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Du skal være glad for at du slipper å leve lengre i et forhold som bryter deg ned. Det er sårt, det er vondt og vanskelig, men på sikt tror jeg at du vil få det bedre. Klem til deg!
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Han høres ikke god ut, så la henne bare gjøre sine egne dårlige erfaringer Kan høres ut som om hun fortjener det. Konsentrer deg om å bli en hel og enda bedre person heller. Jo fortere du "aksepterer" forholdet og legger ned stridsøksa, jo mindre viktig vil det bli for dem å opprettholde en fasade for deg, og da ser de fortere hvordan den andre egentlig er.
Cordelia Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Nå er han noen andres problem, og du kan konsentrere deg om å se fremover. Gratulerer! 1
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 jeg tror du er bitter siden han har gått videre og ikke du. jeg tror du er svak siden du ikke har gått fra han før. jeg tror du er materalistisk og overfladisk siden du nevner at hans sterke sider er "intelligent, sjeneros med gaver, pen, sjarmerende" . Hva tror du ? Anonym poster: f39c8dfe0aa1661b4bcf151c99db4e3d Hjelp for en kommentar. Man stealer selv, eller? Behov for å devaluere eksen? Han har behandlet henne dårlig og topper det med å være utro. Selvsagt blir man bitter av det, men det er ikke den dominerende følelsen. Kan du kanskje tenke deg til andre følelser som er mer fremtredende? Hva tror DU? Intelligent = materialistisk og overfladisk? Sjenerøs med gaver = materialistisk og overfladisk? Pen = materialistisk og overfladisk? Sjarmerende = materialistisk og overfladisk? Nei få litt nivå før du svarer neste gang, da.
Gjest Tristogsint Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Ja, dere har helt rett...jeg burde vaere takknemlig for at han gikk! Jeg er ung og har alltid vaert omsvermet, naa faar jeg en ny sjanse til aa nyte singellivet. I tillegg eier jeg en bar, saa det er nok av folk aa treffe. At jeg er materialistisk? Da hadde jeg i hvert fall gatt fra ham for. Mannen tok fullstendig kontroll over livet mitt og alle pengene, naa kan jeg i det minste ha kontroll over egen okonomi. Bitter? Ja, det er jeg. Angaaende at de nok vil holde fasaden for meg om jeg ikke begraver stridsoksen, det har du nok helt rett i. Skulle det vise seg at disse to faktisk er rette for hverandre og han paa magisk vis blir snill, og hun slutter aa vaere sjalu, saa ville jeg jo selvsagt vaert glad paa deres vegne, men det tviler jeg altsaa sterkt paa.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 Og takk for alle stottende kommentarer
Gjest Beate Skrevet 7. februar 2013 #9 Skrevet 7. februar 2013 Dessverre er det mange unge jenter, helt ned i 15-16-årsalderen som svarer liksom "voksent" på seriøse innlegg på KG. Du merker noen av dem på slike utroskapstråder, fordi de alltid angriper "den bitre" på en ganske så hard og lite medfølende måte. Det kommer nok av at de ikke forstår hva det vil si å bli sveket etter mange år sammen. Det du kan gjøre nå er å heve hodet og gå videre. Ha så lite kontakt som mulig med eks-en din, og snakk så saklig som mulig med han. Ta ikke kontakt med han hvis det ikke er helt nødvendig. Det er vondt, men du får han ut av livet og tankene dine ettersom tiden går. Han er ikke verdt din kjærlighet når han går rett fra deg og inn i et nytt forhold. Hvis han angrer og vil tilbake, er et fordi gresset ikke var grønnere på andre siden av gjerdet - denne gangen. Du kan antagelig aldri stole helt på han igjen og det vil slite deg ut. Lykke til videre! Tenk at livet har så mye mer å by på enn denne dusten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå