Gjest usikker Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Jeg gikk ut av et 12 år langt forhold for en stund siden, og eksmannen min er den eneste jeg har hatt sex med. Nå har jeg blitt forelsket i en ny mann og nyter forelskelsen, men jeg har oppdaget at jeg er sjenert og tilbakeholden seksuelt, noe jeg aldri var sammen med eksmannen min! Jeg tør ikke å ta noe iniativ i forhold til sex, tør ikke ta på han, ingenting! Egentlig skulle man tro at jeg var jomfru ut i fra oppførselen min, men jeg har hatt et aktivt sexliv de siste 12 årene. Jeg skjønner at han sikkert ønsker at jeg skal ta på han, at jeg skal ta iniativ eller i det minste vise at jeg synes at det er greit at han tar på meg, ved å ta på han, men jeg synes det er skummelt! Det er til å le av, for jeg er faktisk 31 år og ikke 16... Hvordan skal jeg komme over terskelen? Hvordan er første gangen med en ny mann? Er det stor forskjell på å ha samleie med ulike menn eller er samleie samleie uansett? Jeg har lyst til å ha sex med han, men så er det også noe som holder meg tilbake eller skremmer meg. Jeg er ikke redd for å vise meg naken, ikke redd for at han skal ta på meg, men tror kanskje at jeg er litt redd for å ha han inni meg. Er det bare jeg som er slik? Vil gjerne høre erfaringer, og særlig fra de som har kommet over "terskelen"...
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Hiver meg på, er samme situasjon... Anonym poster: f237712077440adccd8b7ba327694d91
Gjest anonym Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Jeg gikk ut av et 12 år langt forhold for en stund siden, og eksmannen min er den eneste jeg har hatt sex med. Nå har jeg blitt forelsket i en ny mann og nyter forelskelsen, men jeg har oppdaget at jeg er sjenert og tilbakeholden seksuelt, noe jeg aldri var sammen med eksmannen min! Jeg tør ikke å ta noe iniativ i forhold til sex, tør ikke ta på han, ingenting! Egentlig skulle man tro at jeg var jomfru ut i fra oppførselen min, men jeg har hatt et aktivt sexliv de siste 12 årene. Jeg skjønner at han sikkert ønsker at jeg skal ta på han, at jeg skal ta iniativ eller i det minste vise at jeg synes at det er greit at han tar på meg, ved å ta på han, men jeg synes det er skummelt! Det er til å le av, for jeg er faktisk 31 år og ikke 16... Hvordan skal jeg komme over terskelen? Hvordan er første gangen med en ny mann? Er det stor forskjell på å ha samleie med ulike menn eller er samleie samleie uansett? Jeg har lyst til å ha sex med han, men så er det også noe som holder meg tilbake eller skremmer meg. Jeg er ikke redd for å vise meg naken, ikke redd for at han skal ta på meg, men tror kanskje at jeg er litt redd for å ha han inni meg. Er det bare jeg som er slik? Vil gjerne høre erfaringer, og særlig fra de som har kommet over "terskelen"... Kanskje du ikke er trygg på han? Jeg holdt lenge på med en fyr, ja ca ett og et halvt år uten at vi hadde sex selv om jeg egentlig ville det, var veldig tiltrukket av han. Men tror greia var at jeg ikke hadde tillit til han. Nå er det nettopp slutt, pga nettopp tillitsproblemer, men mulig han ble lei... Anyway, poenget mitt var at det var som om jeg hele tida holdt tilbake, og ser i ettertid at det kanskje var underbevisstheten min som beskyttet meg...Som gjorde at jeg holdt igjen fordi jeg ikke kunne stole på han? Det jeg mener å si : kan det ligge noe dypere under din usikkerhet? Selv har jeg veldig liten erfaring seksuelt , og jeg er eldre enn deg. Mulig det var med på at jeg holdt igjen..?
Gjest usikker Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Jo, jeg er veldig trygg på han, tryggere enn jeg noen gang var på min eksmann, selv om det høres rart ut, og likevel tør jeg ikke ta skrittet fullt ut. Jeg har lurt på om jeg er redd for å ødelegge noe, for hva om det blir dårlig, eller om jeg bare har blitt veldig sjenert av meg på det området. Jeg har hatt masse sex med min eksmann (selvfølgelig), og kan ikke forstå hvorfor jeg ikke tør når jeg er forelsket i en helt utrolig mann som jeg også passer godt sammen med.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Har det vært noe kroppskontakt mellom dere i det hele tatt? Ta deg et par glass vin, kanskje? Anonym poster: 7c3b2ae2a9503519a398a1684f63d26a 1
Akacia Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 Hvis du er veldig trygg på han, kan du ikke snakke med han om det? Dere er jo begge voksne mennesker, jeg er sikker på at han vil være forståelsesfull (og hjelpe deg å komme over det?). Etter så mange år med kun en annen person vil jeg også tro at det vil være noe som går over med tiden. Vær åpen, ærlig og ta tiden til hjelp, så ser du nok snart at det ikke er like "skummelt". 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Jeg tror det gjelder litt å kaste seg i det først som sist, og slippe et par hemninger man egentlig hadde "tenkt" at man kanskje burde holde tilbake på. Du kan jo også bruke et triks som ofte brukes ifht orgasme - slik at du fokuserer på selve nytelsen, og ikke "tenk om hvis at". Det går helt enkelt ut på at man skal tenke skala fra 1-10, og at du underveis bare skal kjenne etter hvor man er på skalaen. Det er ikke et mål om å komme til et spesielt tall, du skal bare slappe av og tenke "nå er jeg midt på, nå er jeg noe lengre nede". Det gjør at man fokuserer på nytelsen generelt, og ikke tanker/ting rundt seg. Når du gjør ting med ham kan du tenke det samme - prøve å legge merke til alt du liker ved å gjøre ulike ting. Det siste man bør gjøre er nok å spille en rolle, lage lyder eller gjøre ting utfra hva du tror er forventet - det setter en fort i en "det er godt, men jeg er egentlig tilstede virkelig" situasjon. Ta det rolig - ikke gjør noe ut av egen forventning, bare tenk at du skal fokusere på nytelse - og det er ikke et spesielt mål du må eller skal oppnå. Anonym poster: 7e009cb2b7c0c63c820eb82129db5874
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 Jeg er utrolig sjenert på det punktet selv... Men det er utrolig nok bare hvis jeg liker fyren veldig, altså er forelska eller noe sånt. Anonym poster: a1c1e7a1f83d407692d75f389809df54
Gjest winston Skrevet 7. februar 2013 #9 Skrevet 7. februar 2013 Jeg er enig i at man bare må kaste seg uti det. Sliter med det samme selv, og var singel i mange år etter mitt første langvarige forhold, selvsagt ikke bare pga av dette. Måtte ha en ons i fylla for å komme over det. Nå er jeg singel igjen, men sliter med tanken på ny kjæreste (dvs sexen). Føler at eksen "eier" kroppen min.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #10 Skrevet 7. februar 2013 Jeg vil bare råde deg til å drikke vin og kaste deg ut i det! Poenget er at sex er sjelden bra første gangen, sånn er det bare. Da gjør det heller ingenting om du "ødelegger" det med å være litt på druen. Anonym poster: 30fd57ed5bafd1a8bd0daa8aed76927c
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2013 #11 Skrevet 7. februar 2013 KJenner meg igjen i dette. Ble single som 37-åring og hadde da kun hatt sex med min eksmann, vi hadde vært sammen i 19 år. Ble fryktelig nervøs for å ha sex da jeg fikk ny kjæreste. Selv om kjemien var fantastisk og det kriblet bare han kysset meg litt. Vi koste og klinte mye, og etter å ha datet noen uker, var det tydelig at han "var klar for"/"forventet" at vi skulle gå videre. Da fikk jeg bittelitt panikk, og bare sa rett ut at jeg var så nervøs for å ha sex med ham at jeg trengte at han var tålmodig og ga meg mer tid. Han var alle tiders, sa selvfølgelig og at det ikke var et problem. Da jeg hadde fått løftet det av skuldrene mine, gikk det bare knapt to uker etter samtalen før jeg tenkte "hva faen feiler det meg? Han vil jo bare være god med meg og at vi skal ha det deilig sammen? DET er da ikke noe å være redd for?" Han hadde også fortalt at han var nervøs, som han sier "Mannen skal jo prestere, klart menn også er nervøse" Da jeg hadde kommet til den konklusjonen var alle hemninger borte, og jeg tror jeg nesten slukte mannen med hud og hår. Nå var barrieren brutt så etter det var alt helt greit. Fordelen ved å være voksen, er at å sitte sammen ved frokostbordet "the morning after" ikke føles det minste kleint :-) Jeg vet ikke helt om å være beruset er svaret..Kanskje et halvt-ett glass rødvin kan hjelpe fordi det får deg ti å slappe av, men tror ikke det er en god ide å drikke så mye at du kjenner deg beruset.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #12 Skrevet 7. februar 2013 Det er ikke så merkelig egentlig, når man tenker over det. I 12 år har hjernen og kroppen din vært programmert til at du ikke skal ha sex med, eller være fysisk intim med noen annen mann enn din eks. Og plutselig får du det likevel. Anonym poster: 3ac202ec6237e6e68e8d770a0d6058c5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #13 Skrevet 7. februar 2013 Forts. på #12: Jeg hadde i og for seg ingen problemer med å ha sex med en annen etter eksen. Men det var da en jeg følte meg veldig trygg på. Det var annerledes, for vi visste naturligvis ikke like godt hvordan den andre ville ha det. Så det å være kjempenærme en jeg liker så godt var veldig deilig, men akkurat selve sexen var såder.. Anonym poster: 3ac202ec6237e6e68e8d770a0d6058c5
smilo Skrevet 7. februar 2013 #14 Skrevet 7. februar 2013 Jeg har ikke annet forslag enn at du er ærlig om at du synes det er skummelt. For det er helt greit for de fleste menn vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå