A1986 Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 (endret) Hei Jeg lurer på hva dere betaler for blomster til bryllupet? Det vil si brudebukett og bordpynt osv.Det kommer jo helt an på hvilke blomster man velger, men jeg har gått i to forskjellige blomsterbutikker, hvor den ene ga meg en pris på 10-12 000,- og den andre 5-6000,-. Det er litt forskjell der..så følte jeg ble nesten mer forvirret =P. Så derfor vil jeg høre med dere..hvor mye vil det koste eller har det kostet for deres blomster? Endret 6. februar 2013 av A1986
Gjest Kiara! Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Vi kommer til å bruke mye penger på blomster på en smart måte. Blomster er det som skal sette standarden i bryllupet vårt. Budsjettet sier pr.dags dato 3000,- der jeg har satt av den nette sum av 300,- til min egen brudebukett. Vi kommer til å fokusere på volum blomster som er i sesong; peoner, hortensia, syriner, hageroser + + + sammen med brudeslør og roser fra Mester Grønn tror jeg faktisk vi kan bruke mye mindre enn det som er satt opp. Men det forutsetter at vi gjør alt selv og har tid dagen før bryllupet til å gjøre det. 2
A1986 Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2013 ja, det var en smart måte å gjør det på..så sparer man mye penger også! Eneste er at jeg tror ikke jeg har så mye tid dagen før brylllupt. Min mor har sagt hun kan gjøre det..men ikke det ta hun har peiling på hvordan man setter sammen en fin bukett osv =P
Gjest Adriane Skrevet 7. februar 2013 #4 Skrevet 7. februar 2013 ja, det var en smart måte å gjør det på..så sparer man mye penger også! Eneste er at jeg tror ikke jeg har så mye tid dagen før brylllupt. Min mor har sagt hun kan gjøre det..men ikke det ta hun har peiling på hvordan man setter sammen en fin bukett osv =P Til pynt på bordene trenger det jo faktisk ikke være buketter eller oppsatt, det kan være like fint med litt lave vaser med blomster stående oppi bare, eller at man klipper de ned så det bare er en liten del av stilken igjen, og at de flyter rundt i litt flate runde boller eller noe. Sånt kan være minst like fint, syns jeg, som oppsatser og dill Brudebuketten vil man jo gjerne skal se bra ut da, men dere kan jo øve litt på forhånd? Bare kjøp inn noe, billigst mulig, når det er sånn 3 for 2 hos Mestergrønn f.eks, og så kan hun jo prøve og se - så finner dere ut om det er noe å satse på eller ei
A1986 Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2013 ja, d går også an Jeg har faktisk sett for meg en høy oppsats..eller trenge ikke være høy oppsats..men vi skal ha runde bord, og i midten av dem vil jeg ha noe høyt. Har sett for meg endten en høy rund vase med en orkidestilk oppi..endten om den er oppi vann eller ikke. Eller en gøy slank "vase" hvor blomstene er på toppen. Noe lignende som på bilde..bare mede en blomsterbukett evt. Men tar gjerne imot tips
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #6 Skrevet 10. februar 2013 Vi kjøpte blomster hos Mestergrønn eller Interflora (husker ikke hvilken det var..) Og de hadde sånn ta tre betal for to tilbud (de har det hele tiden) så vi sparte mye på det. Mannens bestemor ordnet alle oppsatser til bordene (12 runde bord) og oppsatser til i inngangen på lokalet. I tillegg kjøpte jeg brudebuketten der, corsage til 5 menn og oppsats til kirken. Alt dette kostet til sammen ca. 5 500 kroner Anonym poster: 5cea5309f0e6b255d9ed789ec4e6cf2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå