Tule Skrevet 18. mars 2004 #1 Skrevet 18. mars 2004 hei jeg har sett at det har vert noen tråder her om dette i det sidste og jeg må si jeg syns det er rart jeg syns det er rart i et land som sier det skal vere likestil at det er og gi rettigheter til kvinner og ikke men. i en del situasjoner har men ikke rettigheter men det er ikke riktig og ta det opp. Når det for eksempel gjelder foreldre. Det har vert snakk om likestilte foreldre men man gjør ikke noe med det vis et barn blir født i et ekteskap så er det delt foreldrerett vis det er samboreskap så har ikke far noen rettigheter vis ikke mor gir han det. vis foreldre ikke bor samme så har han ikke det uten at hun gir han dt. og det kaller man likestilling. Det er forskjell på ekteskap og samboredskap blir det faktisk kalt vor er logikken idet. om foreldre er sammen så er verl det det samme vis mor ikke kan ta seg av sitt barn og far er i stand og har evner og vil vorfor skal han ikke det da heldigvis er det slik at retten tar stilling til dette uten og legge vekt vem som har rettigheter, det hadde jo ikke gått annet, og da blir det jo bare proforma, de kunne likegjerne ha like rettigheter i utgangspunktet. En far kan jo ikke nektes og ta seg av sitt barn vis han kan og ikke mor kan. en annen ting er jo at retten vil gi han retten vis han har stilt pp og gjort sin plikt og de er da en rettsak det kan bli konflikt fda er det vert det. jeg syns det bør vere en selvfølge at det er like rettigheter, vis man tar på seg et farskap så må man haretigheter, det er ikke altid en mor kan ta seg av barnet heller skal hun da ha rett til og gjøre dette. det er ikke noe som sier at en kvinne er noe bedre en en man tilog ta seg av et barn. statistisk så slår kvinner like mye som menn men men bruker alvorligere voll det er inge mye forksjell. jeg har hørt noen si at odsen for en god oppdraglese er bedre hos en kvinne jeg tror ikke det det er mange faktorer. man forventer og at man skal stille opp og pase barnet men vis han ikke har noe og si og ikke har noen rettigheter vordan ville han føle det det kunne blivondt jeg skjønner at det kan vere vnaskleig for men og stille opp når de ikke har noe og si og det skal skje på mors sine premisser. vis man stiller opp for et barn bør man ha rett til og bestemme også og til og ta avgjjørelser også vis man ikke er enig med mor og støtte sitt banr. det er tilfeller at enav foreldrene ikke stiller opp men det er og kvinner, og vis de ikke gjør så bør de ikke ha rettigheter. det bør retten ta stillingttil en mor er ikke kompentent til og vurdere dette, hun har inge grunn til og bestemme dette vis hun vil at far ikke dskal ha rettigheter bør hun gå til retten det bør også en far kunne, det kan vere at fare ikke mener at mor bør ha rettigheter og. vis en far ikke mener en mor bør ha barnet bør han kun redde det. det er også eksempler på at mor vil straffe far med barnet og det er det stor dsjanse forvis hun ahr rettighetene. det er helt ille at en forelder skal ha mer en de nandre. barne er like mye den enes som den andre og en blir ikke noe mer av ofg vere gravid og amme. jeg syns dette er eet ledd i og gi kvinnene det de vil og ikke mannen. og ejg syns det er skammelig, enslige kvinner for nå også adoptere skjønn det, det er ikke noe somtilsiser at de er bedre foreldre en men vi skal straffes va slags rykte skal vi ha vi får jo nesten høre at vi ikke kan ha barn er det rart noe ikke stiller opp. det er ille at barn kan adopteres av en forleder, jeg mistet faren min da jeg var liten jeg hadde en mor og vokse opp hos va vis jeg bare ahdde en forelder, det er stor povergang og bli adopter va vis foreldreren faller fra barnet har ingen det bør vere et krav at det bør vere to forledre når det skal adopteres, vis kvinner skal adoptere bør det vere slik at de ikke får annet en jenter, når banret blir stort vil det jo trenge en foreldrer av same kjønn, jeg hadde ikke det jeg hadde ikke noe savn for jeg viste ikke va det var men jeg ser ie ettertid at det var greit, jeg hadde litt erstattnig men jeg syns jeg kunne hat me rselv om det var greit. jeg syns dette er egositisk og va skaøl de gi barna av det motsatte kjønn når de har et forkvaklet forhold til det at de ikke kan vere sammen med det, det er naturlig at det er to foreldrefor at barnet har et aturligforholdt til det motsatte kjønn jeg ka nikke se at en mor som ikke greier og vere sammen med en man ka ngi det uansett jeg syns det har blitt for ille jeg syns det bør vere likestilling, mange mnen gjør en sto jobb det er noe n som er eneforeldre også jeg syns de fortjener honør, jeg vet også om en del barn som vleger og flytte etter vert det har bodd hos den ene først så hos den andre va gjør det vis den andre ikke har rett. jeg syns noe bør gjøres og jeg håper det gjør det. hilsen
Robban43 Skrevet 20. mars 2004 #2 Skrevet 20. mars 2004 :-? Hva skal en svare..... Så lenge lovverket er som det så er det egentlig ikke viktig. Det som er viktig er hva mor å far gjør. Er ikke disse gift så er det opp til mor å gi barnets far rettigheter..... Det at hun ikke gjør det i alle tilfeller kan vel ha noe å gjøre med far? :-( Ja alle barn skal ha rett til to foreldre men desverre så er dette landet litt bakvendt. Så lenge lovverket favoriserer den som har den grunnleggende foreldrerett så blir hele diskusjonen meningsløs. Skulle hellr diskutere hva vi kan gjøre for å endre lovverket? :oops: Uansett har du/de satt barn til verden så ta vare på dem uansett!!!!!!!
Tule Skrevet 21. mars 2004 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2004 :-? Hva skal en svare..... Så lenge lovverket er som det så er det egentlig ikke viktig. Det som er viktig er hva mor å far gjør. Er ikke disse gift så er det opp til mor å gi barnets far rettigheter..... Det at hun ikke gjør det i alle tilfeller kan vel ha noe å gjøre med far? :-( Ja alle barn skal ha rett til to foreldre men desverre så er dette landet litt bakvendt. Så lenge lovverket favoriserer den som har den grunnleggende foreldrerett så blir hele diskusjonen meningsløs. Skulle hellr diskutere hva vi kan gjøre for å endre lovverket? :oops: Uansett har du/de satt barn til verden så ta vare på dem uansett!!!!!!! hei er enig med deg, det at en mor nekter rettigheter kan ha noe og gjøre med far men va vis om når far vil nekte mor rettigheter og har grunn han for jo ikke lov, og endre lovverket vordan skla vi det når politikerene ikke vil de er for feige, det er ille når vi blir sakt representativt demokrati og politikerne ikke har same holdninger som os. va gjør det om vi stemmer når de ikke gjør noe. er det ikke ille vi bør gjrøe neo. hilsen
Gjest agurk Skrevet 22. mars 2004 #4 Skrevet 22. mars 2004 Grunnen til at far ikke får foreldreansvar dersom foreldrene ikke er gift er vel at ikke alle har kontakt med far. Og ikke alle fedre bryr seg. Da ville det være veldig tungvint at mor måtte spørre far om lov til å reise til utlandet, flytte og lignende. Men klart det er best vis begge foreldrene kan sammarbeide på en best mulig måte om barnet!
Gjest Far til 2 Skrevet 22. mars 2004 #5 Skrevet 22. mars 2004 Grunnen til at far ikke får foreldreansvar dersom foreldrene ikke er gift er vel at ikke alle har kontakt med far. Og ikke alle fedre bryr seg. ... Jeg tror det der er en holdning fra fortiden. At det skjer er det ingen tvil om. Men at det gjelder flertallet setter jeg store spørsmålstegn ved. Å automatisk frata barn retten til en far fordi det er andre fedre ikke har stilt opp synes helt feil. Om vi fortsette å praktisere slike løsninger er det lite som tilsier at vi setter barna i fokus. Far til 2
Tule Skrevet 23. mars 2004 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2004 Grunnen til at far ikke får foreldreansvar dersom foreldrene ikke er gift er vel at ikke alle har kontakt med far. Og ikke alle fedre bryr seg. Da ville det være veldig tungvint at mor måtte spørre far om lov til å reise til utlandet, flytte og lignende. Men klart det er best vis begge foreldrene kan sammarbeide på en best mulig måte om barnet! hei først vil jeg si at det er ille og ha barmn og bevere så naiv, jeg er selsakt enig i at vis far eller mor for den slags kyld ikke stiller opp bør de miste retten de bør vere likezstilt, syns det er naivt og tror at det bare far ikke stiller opp det er og mødre også som gir faen i barndet sitt, likt det eller ik syns du det er riktig at mor skal få virdere far og ikke omvent jueg syns du er lite moden til og ha barn jeg syns du bør se mer av verden, vis en far mener at en m or ikke kan beholde barnet så bør han kunne ta fra henne muligheten akkurat som hun og va med de som er samboende syns ud de ikke skal ha de samme rettighetene det er feil og tro at bare far er dårlig. jeg syns de bør vere liktesitl og at retten kan avgjøre om de skal ha rett eller ikke da lkan begge gå til retten jeg tror det hadde ver mindre konflikt da. tror du ikke at en grunn til at noen ikke stiller opp er at de ikke har rett, det er ikke riktig at det skal vere på mors premisser, når retten ikke tar hensyn til hvem som har rettigheter er det da noen vits i og skille. og det er ikke og sette barnet i sentrum det hadde vert og vere likt. det er nesten så jeg ksulle ønkes at faren tok omsorgen for barnet dit så ike lot deg treffe det så kunne du kjent vordan det er og vere fedre og vere maktesløs, det er ille at de skal diskrimineres på grunn av kkjønn, de fleste fedre stiller faktisk opp men mange av dere kvinner liller dere inn i en uriktig verde nder menn skal vere døgenikter som skal undertrykkes og ikke trenge hensyn slik at de kan få det slik de vil. jeg håer at menn som blir feil tatt fra sine rettigheter går til sak om det og at kvinner som nekter for det tøft da kan det kasnkje bli endringer synhs det er ille at du har barn og har slike foreldete holdninger. hilsen
Tule Skrevet 23. mars 2004 Forfatter #7 Skrevet 23. mars 2004 Jeg tror det der er en holdning fra fortiden. At det skjer er det ingen tvil om. Men at det gjelder flertallet setter jeg store spørsmålstegn ved. Å automatisk frata barn retten til en far fordi det er andre fedre ikke har stilt opp synes helt feil. Om vi fortsette å praktisere slike løsninger er det lite som tilsier at vi setter barna i fokus. Far til 2 hei er helt enig dette er en regle fra gamle dager da far var jobbe ute og mor var hjemme og var en viktigere forelder i dag er begge mer like og da bør reglene tilstrebe dette jeg syns det er ille at de gjør dette mot barn jeg syns det bør endres jeg syns det og jeg syns det må gjøres nå gasnke snart og ikke vente til fram hilsen
Gjest agurk Skrevet 25. mars 2004 #8 Skrevet 25. mars 2004 jeg synes rett og slett det er du som er naiv min kjære Tule. dette er ikke holdninger men min og manges hverdag. beklger men det er virkelig slik at ikke alle fedre tar vare på sine barn. Klart det er mange mødre som heller ikke gjør det, og man alltids diskutere hvem som er mest egna. men og kalle meg naiv pga av en liten komentar jeg kom med?!! Ja lurer på hvem som er naiv jeg! heldige deg som har en far som bryr seg, ikke alle har det!
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2004 #9 Skrevet 27. mars 2004 jeg synes rett og slett det er du som er naiv min kjære Tule. dette er ikke holdninger men min og manges hverdag. beklger men det er virkelig slik at ikke alle fedre tar vare på sine barn. Klart det er mange mødre som heller ikke gjør det' date=' og man alltids diskutere hvem som er mest egna. men og kalle meg naiv pga av en liten komentar jeg kom med?!! Ja lurer på hvem som er naiv jeg! heldige deg som har en far som bryr seg, ikke alle har det![/quote'] hei for det første jeg har ingen far jeg mistet min far da jeg var et halvt år, så er det, jeg beklager når jeg sas noe galernt men jeg syns vis du mener at det og er mødre som ikke tar seg av barna sine da burde du ver enig like rettigheter vorfor skal det vere verre for menn og kunne ta seg av ungene sine når moren ikke gjør det en for en moren. jeg syns det skal vere likt, det er riktig at noren har det slik men de fleste samarbeider. mange men har det svert vanskelig mend og se barna sine når dere er opptatt av likestillingvorfor skal dere da ikke takle like mye som viu menn, vor lett tror du det er for en mann og stille opp vis han ikke bli sett til noe når han ikke har rettigheter til sitt eget barn, vordan torr du de er kvinner for og adoptere alene va er dette for slagss holdninger at de skal vere såspesilelle, vordan tror du det er og vere menn i et slik samfunn. jeg syns mann burde gjøre noe de holdningene du har er gammeldagse jeg syns du skal lese inlegget ti lfar til to så ser du va han sier og du sier jo at du har delt omsorg va er problemet da, ogjeg har jo sakt at en forelder som ikke stiller opp bør fradømmes retighetene var er galt da er ikke det greit, jeg mener vis vi ksla nedre på det som må begge halov til og gå til sak mot og ta fraden andre rettighetene er det galt da. vis ,man kan diskutere vem som er best så er det vel riktig at rette skal avgjøre det. vis du mener at det altid er rett at kvinne for bestemme over barna sine så er du naiv. hilsen
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2004 #10 Skrevet 27. mars 2004 jeg synes rett og slett det er du som er naiv min kjære Tule. dette er ikke holdninger men min og manges hverdag. beklger men det er virkelig slik at ikke alle fedre tar vare på sine barn. Klart det er mange mødre som heller ikke gjør det' date=' og man alltids diskutere hvem som er mest egna. men og kalle meg naiv pga av en liten komentar jeg kom med?!! Ja lurer på hvem som er naiv jeg! heldige deg som har en far som bryr seg, ikke alle har det![/quote'] hei for det første jeg har ingen far jeg mistet min far da jeg var et halvt år, så er det, jeg beklager når jeg sas noe galernt men jeg syns vis du mener at det og er mødre som ikke tar seg av barna sine da burde du ver enig like rettigheter vorfor skal det vere verre for menn og kunne ta seg av ungene sine når moren ikke gjør det en for en moren. jeg syns det skal vere likt, det er riktig at noren har det slik men de fleste samarbeider. mange men har det svert vanskelig mend og se barna sine når dere er opptatt av likestillingvorfor skal dere da ikke takle like mye som viu menn, vor lett tror du det er for en mann og stille opp vis han ikke bli sett til noe når han ikke har rettigheter til sitt eget barn, vordan torr du de er kvinner for og adoptere alene va er dette for slagss holdninger at de skal vere såspesilelle, vordan tror du det er og vere menn i et slik samfunn. jeg syns mann burde gjøre noe de holdningene du har er gammeldagse jeg syns du skal lese inlegget ti lfar til to så ser du va han sier og du sier jo at du har delt omsorg va er problemet da, ogjeg har jo sakt at en forelder som ikke stiller opp bør fradømmes retighetene var er galt da er ikke det greit, jeg mener vis vi ksla nedre på det som må begge halov til og gå til sak mot og ta fraden andre rettighetene er det galt da. vis ,man kan diskutere vem som er best så er det vel riktig at rette skal avgjøre det. vis du mener at det altid er rett at kvinne for bestemme over barna sine så er du naiv. hilsen
Gjest Tule ikke i log Skrevet 27. mars 2004 #11 Skrevet 27. mars 2004 hei det er jeg som skrev inlegget over. det ejfg mener meed naiv er at det er feil og tror at alle må ha det som en selv, det er feil hilsen
Gjest Pet Skrevet 27. mars 2004 #12 Skrevet 27. mars 2004 Du bør lese korrektur på innleggene dine før du sender dem inn. Hvis du ikke har dysleksi, da. Veldig slitsomt å lese innlegg med SÅ mange skrivefeil.
Tule Skrevet 27. mars 2004 Forfatter #13 Skrevet 27. mars 2004 Du bør lese korrektur på innleggene dine før du sender dem inn. Hvis du ikke har dysleksi' date=' da. Veldig slitsomt å lese innlegg med SÅ mange skrivefeil.[/quote'] hei jeg skal prøve og blir bedre jeg skal det jeg lover det hilsen
Tule Skrevet 28. mars 2004 Forfatter #14 Skrevet 28. mars 2004 jeg synes rett og slett det er du som er naiv min kjære Tule. dette er ikke holdninger men min og manges hverdag. beklger men det er virkelig slik at ikke alle fedre tar vare på sine barn. Klart det er mange mødre som heller ikke gjør det' date=' og man alltids diskutere hvem som er mest egna. men og kalle meg naiv pga av en liten komentar jeg kom med?!! Ja lurer på hvem som er naiv jeg! heldige deg som har en far som bryr seg, ikke alle har det![/quote'] hei jeg vil først si at jeg har rettet opp inleggene så de er lettere og lese, jeg vi l si til deg timien at jeg beklager at jeg har vert litt drøy jeg ser nå at det ud har skrevet ikke er egentlig en meningsu utveksling likevel syns jeg at holdningene dine er rare, når du si at mødre også svikter bør du vere enbig i like rettigheter. du sier du har dlete rettigheter va er det slags problem for deg, far kan gi samtykke til flytting om det er samboerkontrakt om han ikke har retihgeter og så det er liten forksjell og du sier jo at du kan bestemmer det meste daglige hadde det vert leittere utene retihgeter da. hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå