Gå til innhold

Nå er jeg drittlei av å ikke gå ned!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på knappe 800-1000 kcal om dagen, på ketolyse kuren, men UTEN alt fettet. Men jeg går ikke ned!!!!!!!!!!

Spiser fisk og grønnsaker, litt ost, skinke, diverse kjøtt, litt rømme og tar mulitvitaminer.

Går ikke ned. Skal bare ned de siste ti kiloene jeg har igjen å ta av, men kroppen min arbeider imot meg

Jeg trener ikke på treningssenter, men går flere turer i løpet av en dag.

Sliter med fysiske plager så klarer ikke å løpe eller trene hardt.

Hjelp meg :(

Typisk dag :

Står opp og går en liten tur før jobb. Spiser fisk og brokkoliblanding med en liten dæsj rømme til middag. Eller kjøtt og grønnsaker.

Senere etter jobb, kan jeg spise kjøtt eller egg, eller bare litt skinke og ost. Veier alltid opp så jeg ikke overskriver 1000kcal dagen. Gjør jeg det går jeg OPP i vekt.Går en lang tur i hurtig tempo. Går også en liten tur før jeg stuper til sengs..

Har sjekket at jeg er i ketose, men jeg går altså ikke ned. Har en fysisk krevende jobb så noe mer trening foruten om gåturer klarer jeg ikke.

Da jeg begynte på kuren gikk jeg opp pga man skulle spise så mye fett, men når jeg kuttet ut fettet begynte jeg så smått å gå ned litt. Men nå står jeg bom stille og det bare på så lite kalorier!

Har hele livet måttet passe ekstremt på kostholdet, ellers går jeg opp. Må leve på minimalt for å holde meg slank.

Noen råd?

Anonym poster: b2849957c7c26b30b44bf6903979208f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men kjære deg, du blander både lavkarbo og lavkalori? Det er jo ikke rart at du ikke går ned da...

Anonym poster: 705f7022cfc40122d2862401fcf3e3de

• Liker 2
Skrevet

Hva spiser du til frokost, lunsj og kvelds?

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

1. Er du helt sikker på at vekta di er korrekt og at kalorikalkulatoren din er korrekt?

2. Er du helt sikker på at du veier absolutt ALT du spiser? Inkludert oljer, rømme, dressing, frukt, grønnsaker, fisk, sukkeret i teen eller kaffen osv?

3. Er du helt sikker på at du ikke glemmer noe du drikker i løpet av dagen?

Hvis svaret på de tre øverste er "ja", så bør du gå til legen og ta en samtale. Det kan hende legen kan avdekke fysiske hindringer, eller peke ut alternative løsninger.

Og tror du forresten hele dette ketosestyret er nødvendig? Det eneste du egentlig trenger å fokusere på er at du ligger i kcalunderskudd, uavhengig av hva du spiser.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor går du på ketolyse uten fett? Du går jo egentlig på lavkalori og det er ikke det ketolysekuren går ut på. Og hvor mye veier du? Ketolysekuren er jo bare anbefalt til de som skal ned minst 10-15 kg.

Anonym poster: 1cd329d198e832198a2382fc0809854d

• Liker 1
Skrevet

1. Er du helt sikker på at vekta di er korrekt og at kalorikalkulatoren din er korrekt?

2. Er du helt sikker på at du veier absolutt ALT du spiser? Inkludert oljer, rømme, dressing, frukt, grønnsaker, fisk, sukkeret i teen eller kaffen osv?

3. Er du helt sikker på at du ikke glemmer noe du drikker i løpet av dagen?

Hvis svaret på de tre øverste er "ja", så bør du gå til legen og ta en samtale. Det kan hende legen kan avdekke fysiske hindringer, eller peke ut alternative løsninger.

Og tror du forresten hele dette ketosestyret er nødvendig? Det eneste du egentlig trenger å fokusere på er at du ligger i kcalunderskudd, uavhengig av hva du spiser.

Svaret er ja, veier opp både smør, rømme, olje osv.. Det eneste jeg ikke veier opp er lightsaften som ikke er kalorier i eller karbs.

Jeg gikk på lavkalori før men stoppet opp der og, derfor jeg tenkte å kutte helt ned på karbs og se om det virket.

Anonym poster: cdeb953e0bdffbe818611e518022a892

Skrevet

Hvorfor går du på ketolyse uten fett? Du går jo egentlig på lavkalori og det er ikke det ketolysekuren går ut på. Og hvor mye veier du? Ketolysekuren er jo bare anbefalt til de som skal ned minst 10-15 kg.

Nei aner ikke hvorfor jeg går på den. Skal ned ti kg. Trodde det funket å gå på den siden jeg har stagnert siden jul

Skrevet

Men kjære deg, du blander både lavkarbo og lavkalori? Det er jo ikke rart at du ikke går ned da...

Ja, vil ikke spise så mye karbs, men kan heller ikke spise så mye fett :lol:

Skrevet

Blir så lei av at folk gårt på disse tullekurene.

Har bare EN anbefaling til deg:

Kutt ut dette våset, og begynn å spis sunn og fornuftig mat, og gå ca. 500 kcal i minus hver dag, da vil du gå ned ca. 0,5 kg i uka, noe som er meget fornuftig mtp å å holde vekta senere.

Da vil du uten problem kunne fortsette å holde på vekta senere pga at du har lagt til deg gode vaner.

Anonym poster: d7825106f82e4ef1e8ac20c90ecd3605

• Liker 6
Skrevet

Jeg har begynt på en kaffekur som en venninne kjøpte i Danmark. Man mister matlysten og blir veldig tørst. Jeg fikk den fordi hun ikke likte smaken, men nå har jeg gått ned 6kg på to uker. Har ikke begynt med treningen enda, men skal gjøre det nå for best mulig effekt:) Det er bare så synd at jeg kastet pakken:( Noen som vet eller har hørt om den?

Anonym poster: 661ae9b9d565c40820279f360eaeb8d2

Skrevet

Nei aner ikke hvorfor jeg går på den. Skal ned ti kg. Trodde det funket å gå på den siden jeg har stagnert siden jul

Jeg har gått på ketolyse og har god erfaring med det. Men det er en ekstremkur, så jeg holdt meg slavisk til den. Og fettet er en viktig del av den. Man skal ha svært lite karbs, spise når man er sulten og spise til man er mett. Kaloriene skal man blåse i. For meg fungerte det slik at fettet var så mettende at jeg faktisk lå ganske lavt på daglig kaloriinntak, fordi jeg spiste mindre enn vanlig. Men ketolyse uten fettet høres fælt ut. Om det fungerer på samme måte vet jeg ikke, iom at tar bort en viktig del av opplegget.

Om du ikke vil ha fettet, så vet jeg ikke om jeg ville gått for ketolyse. Det kan hende det er like greit å gå for lavkalori eller en annen lavkarbovariant. Det er jo ikke alle som er LCHF.

• Liker 1
Skrevet

Kutt ut dette våset, og begynn å spis sunn og fornuftig mat, og gå ca. 500 kcal i minus hver dag, da vil du gå ned ca. 0,5 kg i uka, noe som er meget fornuftig mtp å å holde vekta senere.

Da vil du uten problem kunne fortsette å holde på vekta senere pga at du har lagt til deg gode vaner.

Tull og tull.. Jeg gikk ned 30 kg på ketolyse og har holdt vekta. Men det er en ekstremkur og man bør ha en plan for hva man gjør når man er ferdig med den. Og man må følge den strengt.

Skrevet

Trener du noe da, TS?

• Liker 1
Skrevet

Svaret er ja, veier opp både smør, rømme, olje osv.. Det eneste jeg ikke veier opp er lightsaften som ikke er kalorier i eller karbs.

Jeg gikk på lavkalori før men stoppet opp der og, derfor jeg tenkte å kutte helt ned på karbs og se om det virket.

Har hørt at mange ikke går ned i vekt når de får i seg kunstig søtning. Kanskje du skal prøve å droppe saften? Jeg synes det høres rart ut, men det skader jo ikke å prøve å kutte det ut? (Og spis litt mer så du ikke ødelegger kroppen din)

Skjønner godt hvordan du har det, om det er noen trøst i det hele tatt! Føler med deg!

Anonym poster: 969cd2f84626f56a56086cc542d90067

• Liker 3
Skrevet

Nei, det er ikke noe tullekur, har gått på den før med bra resultat, dog uten fettet. Har også gått på lavkarbo uten å være i ketose, men jeg står jo fast nå. Føler at jeg ikke kan gå ned til bare 600kcal heller da. Og hva menes med 500kcal mindre.. det blir 1500kcal i døgnet, noe jeg garantert går opp i vekt med

Skrevet

Har hørt at mange ikke går ned i vekt når de får i seg kunstig søtning. Kanskje du skal prøve å droppe saften? Jeg synes det høres rart ut, men det skader jo ikke å prøve å kutte det ut? (Og spis litt mer så du ikke ødelegger kroppen din)

Skjønner godt hvordan du har det, om det er noen trøst i det hele tatt! Føler med deg!

Takk for sympati. Trenger det nå :fnise:

Ja, skal forsøke å kutte ut saften. Er jo den jeg har klamret meg til. På lørdagene har jeg spist mer fett, som bacon og egg og litt baconsvor, men har veid opp da og. Og holdt meg til under 1000kcal.

Skrevet

Trener du noe da, TS?

Leste du førsteinnlegget?

Uansett, trening er oppskrytt når det kommer til vektnedgang!

• Liker 1
Skrevet

Hun er jo fysisk aktiv... Går jo flere turer hver dag.

Og det du skriver om at trening er oppskrytt når det kommer til vektnedgang er tull når det stagnerer.... Ikke får du noen fin kropp uten trening heller..

• Liker 3
Skrevet

Takk for sympati. Trenger det nå :fnise:

Ja, skal forsøke å kutte ut saften. Er jo den jeg har klamret meg til. På lørdagene har jeg spist mer fett, som bacon og egg og litt baconsvor, men har veid opp da og. Og holdt meg til under 1000kcal.

Hva skjedde med vekten etter en sånn helg da?

Her er en fin side hvor du kan beregne hva du faktisk bruke i løpet av et døgn. Og så trekker du fra 500kcal. Noe sier meg at du ligger for lavt, og at kroppen setter ned farta på prosessene i kroppen som trenger energi, om du skjønner hva jeg mener? At kroppen sparer inn energi der det kan spares, og at energiforbruket ditt derfor totalt sett blir lavere enn tidligere. Man må huske at alle indre prosesser krever energi, nyrene skal filtrere liter etter liter med væske, hjertet skal pumpe mange mange liter blod gjennom kroppen, leveren krever sitt, fordøyelsen, cellene frakter stoffer inn og ut fra celle til celle, til organsystemer, til blodet osv. Alle disse prosessene krever energi, og ved mangel på energi så tror jeg kroppen bremser opp der den kan og kroppen utfører ikke alle prosesser på en optimal måte.

Åja, den linken, her er den

http://www.slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php

Skrevet

Ikke hvis du vil se fit, stram og digg ut :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...