Gå til innhold

skal farge håret imorgen hos frisør, men har fått tildelt en lærling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det billigere? Jeg vil jo ha en som kan jobben ordentlig siden håret mitt er ganske slitt og ødelagt. Ble skuffa da hun sa jeg skulle til lærling. Hva er fordelene med det?

Anonym poster: 3797eb13a86a89f9937155fd1aa3dbd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får jo velge selv om du vil til lærling eller ikke, det er bare å si ifra. Synes det er merkelig at du har fått tildelt lærling uten at du har sagt ja til det.

Ja det er jo selvfølgelig billigere med lærlinger, men de kan bruke en del lengre tid også da. Selv har jeg aldri vært redd for å gått til lærlinger, har alltid blitt fornøyd med resultatet:)

Skrevet

Lærlinger pleier å være veldig mye billigere, men spør på forhånd.

Min erfaring er at lærlinger er veldig mye mer opptatt av å gjøre akkurat det kunden ber om, i motsetning til mer erfarne frisører som innimellom tar seg friheter.

Anonym poster: 96b373ac1fd804d6d4f9f8fe1279f89e

• Liker 1
Skrevet

Veldig merkelig at du ikke har måttet si ja til å gå til lærling :klo: Fordelen er jo at det er billigere. Ulempen er at det ofte tar lenger tid

Skrevet

Lærlinger pleier å være veldig mye billigere, men spør på forhånd.

Min erfaring er at lærlinger er veldig mye mer opptatt av å gjøre akkurat det kunden ber om, i motsetning til mer erfarne frisører som innimellom tar seg friheter.

Anonym poster: 96b373ac1fd804d6d4f9f8fe1279f89e

Opplevde det motsatte jeg. Skulle klippe tuppene, og lærlingen jeg gikk til klarte å prestere å klippe av meg 15 cm av håret med unnskyldningen "jeg synes denne klippen er så fin" :sinnatagg:

Anonym poster: 34115bb5f0cfd79c472c1ce60afa2160

Skrevet

Etter jeg var frisørlærling selv, så unngår jeg å gå til lærling siden jeg vet hvor lite peiling jeg selv hadde i starten. Mange er flinke, så det trenger ikke å være "farlig". Grunnen til at jeg ikke går til lærling er jo at man aldri kan vite om de er flinke eller ikke.

Fordelen er at det er billig, og som noen over her sa er de opptatte av å gjøre akkurat som kunden sier. De er også gjerne veldig nøye. De skal også få veiledning av en annen frisør når de har kunder.

Det kan ta litt tid da.

Skrevet

Blir det billigere? Jeg vil jo ha en som kan jobben ordentlig siden håret mitt er ganske slitt og ødelagt. Ble skuffa da hun sa jeg skulle til lærling. Hva er fordelene med det?

Anonym poster: 3797eb13a86a89f9937155fd1aa3dbd2

Er det en 1års eller 2års lærling? Det har faktisk mye å si. Vet om mange lærlinger som er superflinke, så jeg synes egentlig den frykten for lærlinger noen ganger er litt ubegrunnet.

Anonym poster: 2c4d16538ad154e02791bd9287e33976

Skrevet

Etter jeg var frisørlærling selv, så unngår jeg å gå til lærling siden jeg vet hvor lite peiling jeg selv hadde i starten. Mange er flinke, så det trenger ikke å være "farlig". Grunnen til at jeg ikke går til lærling er jo at man aldri kan vite om de er flinke eller ikke.

Fordelen er at det er billig, og som noen over her sa er de opptatte av å gjøre akkurat som kunden sier. De er også gjerne veldig nøye. De skal også få veiledning av en annen frisør når de har kunder.

Det kan ta litt tid da.

Man kan ikke alltid vite om den ferdigutdannete frisøren er så flink heller før man har prøvd. Det er jo flust av tråder her på kg om folk som er misfornøyde med frisøren sin.

Anonym poster: 2c4d16538ad154e02791bd9287e33976

• Liker 1
Skrevet

en salong kan ikke diktere hvem du skal ha. Det er fint om de spør, men ikke la de bestemme.

Lærlinger er veldig flinke har jeg intrykket av.

Man må være flink med å si eksakt hva man vil. Jeg hadde bedt om å få se hvert 10. minutt om de klipper... Så jeg vet hva som skjer...

Jeg hadde bare ikke sittet der avslappet, men bedt om at lærlingen hele tiden sa hva den gjorde. Ta til deg læring, sett deg inn i klippen og informasjonen...

Om ikke du gidder alt dette, ikke la en lærling ta i deg.

:blomst:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Det der med lærlinger... enten er de veldig flinke, eller så suger de. Det er i hvert fall min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...