Gå til innhold

Et par spørsmål bare...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen forslag til hvordan jeg skal klare å fortsette å spise sunt, til og med gjennomføre dietter når jeg bor sammen med en som overhodet ikke har noen intensjoner om å spise sunt? Synes det er veldig vanskelig, spesielt i helger! Jeg er sær på mat også, så jeg spiser ganske ensporig.

Og, hvordan tror dere det vil være å markløft og knebøy med noen lette og tynne sko som f.eks Nike Lunarswift? http://xxl.no/Root/Sko/Sko-dame/Joggesko/Lunarswift%2B-4-W-Joggesko/p/1082070_1_Style

Er på jakt etter nye joggesko som er allsidige og kan brukes over hele treningssenteret. Jeg har helst ikke lyst til å ta av meg skoene til sokkelesten, og jeg syns typiske vektløftersko er stygge! :S

Tips? :)

Anonym poster: 4dd464a6476d6fba8c36651324f2712e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er samboer med en fyr som ikke bryr seg om kosthold/trening er det egentlig bare 1 ting å gjøre: la samboern holde på med sitt, og ta ansvar for hva man putter i sin egen kropp. Du må rett og slett ta egne valg, og la han fortsette med sine gamle valg.

Problemet er at det nesten garantert blir dårlig stemning når en er sunn og den andre er usunn. Spesielt dårlig stemning blir det hvis den sunne prøver å omvende den usunne - eller hvis den usunne rakker ned på den sunne. Du bør derfor snakke litt med typen din først og bli enige om noen spilleregler. Det smarteste du gjør er å lage middag nok for 2, og la han velge om han vil spise din mat eller "sin mat" - og så kommenterer du ikke uavhengig av hans valg. Prøv å ikke krangle eller skap dårlig stemning når han drikker cola og du drikker vann - og du bør heller ikke gjøre noe poeng ut av de gangene du trener og han ser på film. Og han burde også la vær å komme med kommentarer som "du er så sunn ass, kan du ikke slæcke litt bare i kveld da?" eller "skal du spise kaninfor i dag igjen? jeg har grandiosa jeg skal kose meg med jeg!".

Jeg har nemlig vært i samme situasjon, bare at det var med mine venner. Og alt ble MYE lettere når vi ble enige om å bare respektere hverandres valg i stillhet. :) Så når mine venninner bestiller kake på cafe, og jeg bestiller salat, så blir det ikke noe ståhei av den grunn.

Anonym poster: 276e12f479f38d3d720861b17cc241d0

Skrevet

Og, hvordan tror dere det vil være å markløft og knebøy med noen lette og tynne sko som f.eks Nike Lunarswift? http://xxl.no/Root/S...1082070_1_Style

Er på jakt etter nye joggesko som er allsidige og kan brukes over hele treningssenteret. Jeg har helst ikke lyst til å ta av meg skoene til sokkelesten, og jeg syns typiske vektløftersko er stygge! :S

Tips? :)

Joggesko med demping vil alltid være dårlig å trene vekter med. De gir deg mer ustabilt underlag.

Hvis du ikke vil ta av deg skoene er det bedre at du kjøper noen billige flate sko som "converse allstar" eller en kopi av denne.

Et alternativ er å kjøpe flate treningssko som inov8, vibram fivefingers, reebok nano eller tilsv. Det er helt flate sko som er laget for allsidig trening. De krever dog at du løper med forfot-teknikk. Å lande med hælen vi gjøre vondt.

Skrevet

Tusen hjertelig takk for tips begge to! Og Supraspinatus, jeg fant og skal bestille mine nye Innov-8 sko! :) Supert tips!

Skrevet

Tusen hjertelig takk for tips begge to! Og Supraspinatus, jeg fant og skal bestille mine nye Innov-8 sko! :) Supert tips!

Supert. Det er helt nydelige sko. Synd de er så dyre :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...