Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Faren min sier at det ikke er dumt å ta to bachelorgrader, om jeg vil det. Men jeg vet ikke helt, hva synes dere?

Har tenkt å ta et årsstudium i engelsk, da blir jeg adjunkt (tar en bachelor nå, blir faglærer). Og hvis jeg tar ett årsstudium til så blir jeg adjunkt med opprykk, noe som jo kan være greit!

Men for å få lettere jobb som lærer så burde jeg vel kanskje ta fks et år med engelsk, også ett år med naturfag e.l da. Det er vel bedre enn å ta en bachelor i kun engelsk fks?

Ellers sier faren min at jeg også kan ta en bachelor som er relevant til studiet, men mer sånn arbeid med barn og unge enn typiske lærer-fag.

Jeg vet ikke helt hva som lønner seg mest?

Drømmen har alltid vært å jobbe på folkehøgskole, men om jeg skulle jobbet med yngre mennesker så hadde jeg nok trivdes best med noe kulturformidling til barn og unge. Det er vanskelig å få jobb med den bachelorgraden jeg kommer til å få, så som sagt minst 1, HELST 2 fag til bør jeg ta, for å få større sjanse til jobb. Så noen år til med studier blir det uansett.

Det er bare det at jeg egentlig ikke har lyst til å undervise i noen andre fag enn det jeg blir faglærer i. Jeg ønsker å jobbe med kunst og kultur, men jeg vet jo at det er litt vanskelig å få jobb der :P

To bachelorgrader*** heter det :P

Endret av Kjempeliten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...