Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke leker engasjerer en ettåring? Lekekassen er oppbrukt og kjøkkenskapene litt kjedelig akkurat nå. Hun har vokst ifra det hun hadde, så trikset med å gjemme leker en måned har bare begrenset effekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn helt med det samme skurret den setningen litt.

Men ja, hun har en ball som hun bærer rundt på. Leker ungen alene med dem, eller må du alltid være sammen med barnet da?

Skrevet

Bøker, kjøkkenutstyr og baller. :-)

Skrevet

Ettåringen er litt "vanskelig" sånn sett fant jeg ut av. De er midt mellom stadiet der ting er spennende bare fordi det er farger, former, eller lager lyd, og stadiet der de har skikkelig fantasi til å leke rollelek og slikt. Men min ettåring likte å lese bøker, bygge klosser/lego og kaste ball (helst da sammen med meg). Og hun kunne sitte lenge med "lekepiano" med masse lyder, en sånn ting man trykker/skrur/dytter på knapper så det spretter opp dyr, puttekasse (ta ut og putte oppi var generelt moro), bankebrett og slikt.

Anonym poster: 4b823a3bc2fe48746708b6bbdca5356c

Skrevet

Leker alene og sammen med oss :)

Vi triller ball til hverandre. Ballene blir slått mot hverandre, ristet, de blir trillet rundt, lagt på skråplan så de triller av seg selv, gjennom rør, oppi plastkopper, kastet og krabbet etter. Utrolig hvor mye rart man kan bruke baller til. Har baller som kan håndteres med en hånd, med risikorn? inni, de fulgte med en større leke , Men alle baller duger.

Liker også ting som kan puttes oppi eller gjennom.

Skrevet

Her er klosser (egentlig alle objekter som kan stables oppå hverandre) en hit. Det samme med baller, sånne stablestativ og bøker (i går satt han ti minutter alene og bladde i mine plastbelagte notehefter, helt oppslukt). Og sånn Brio-vogn som kan dyttes. Sønnen min elsker å putte ting i den og bruke den som taxi rundt i stua, siden han ikke går alene ennå. Det samme gjør han i grunnen med stoler og en liten puff også, så er i grunnen ikke avhengig av vogna der.

Men egentlig er også alle esker med masse småting fortsatt spennende. Vi har fortsatt noen sånne småesker med f.eks. toalettsaker rundt omkring, etter at vi flyttet, og de engasjerer alltid, når jeg trenger litt tid på badet f.eks.

Her lekes det forresten også både alene og med oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...