AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Jeg er hva man kan kalle en tungvekter på finn.no. Men jeg vet ikke om flere av dere har opplevd hvor VANVITTIG uhøflige enkelte mennesker er? Noen (les: veldig få) sender en varm mail med begrunnelse for hvorfor nettopp de kunne tenke seg det jeg gir bort, og kanskje også et lite vær-så-snill. Det er disse jeg prioriterer når jeg bestemmer meg for hvem som skal få. Men frekkheten kjenner tydeligvis ingen grenser. Flesteparten av mailene jeg får er av typen "jeg tar de, hva er adr din" "hvis du skal nedover mot jessheim tar vi de"(når det står tydelig i annonsen at de hentes hjemme hos meg) "kommer og henter det i morgen e.kl 17" Og dette er ikke annonser hvor det er snakk om et par slitne joggesko eller noe i den duren. Ofte har jeg gitt bort gjenstander som er verdifulle og som jeg VET ikke er alle forunt. Har forresten googlet navnet til mange av disse idiotene som sender meg mail og det viser seg at brorparten av de frekke, utakknemlige krekene er mennesker født før 1955. Og de som er hyggeligst er unge mennesker. Men "alt var jo så mye bedre før i tida" og "ungdommen nå til dags er udugelige". ..... Anonym poster: ac608ce70199d0935dc4fa75c8c0b53a 28
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Det kommer nok av at når man er ung er man usikker og vil vise seg fra sin beste side. Med årene blir man herdet og driter i hva folk syns, fordi man lærer at det hjelper ikke å være snill og sukkersøt likvel. Uansett, noen ER bare frekke hele livet ... Anonym poster: cd4cd030866cd1148859ae52da21b85a 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Men når du gir noe bort, antar de sikkert bare at du vil bli kvitt det så fort som mulig, og tar ikke bryet med å prøve å "vinne" det? Anonym poster: 3324c63a815bfd177d1c8c8e30efffdd 8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Jeg skjønner meg ikke på sånn oppførsel som du forteller om. Jeg spør alltid om vedkommende fortsatt har gjenstanden eller møbelet, og hvis jeg får svar blir jeg glad. Får jeg ikke svar, så er det bare å lete videre. I helgen fikk jeg et møbel som jeg var helt sikker på allerede var gitt bort. Gjett om jeg ble glad når jeg fikk beskjed om at jeg kunne få hente møbelet! Og jeg kommer ikke til å glemme personen som ga det bort. Et utrolig hyggelig menneske! Anonym poster: f7ebcdc02f4994ea154e7ae558bd8530 3
Gjest Spiderpig Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Gav bort 15kg hundemat en gang og herregud så mye ufyselige folk som ringte. Endte med å slette annonsen og legge ut ny med kun mail-adresse. Folk ringer ber meg LEVERE det hos dem, sier at de er på vei for å hente det og om jeg bor der og der og sier ting som: Jeg SKAL ha den hundematen jeg, kommer om femten minutter!" Selv om jeg er grei å gir bort noe betyr ikke at folk kan være uhøflige eller tro at de bare kan hente det som det passer dem. Jeg kan da velge og vrake selv om jeg ikke skal ha noe for det. Endte opp med å gi det til en narkoman fyr som tok bussen for å hente det. Veldig hyggelig mann, både på mail, telefon og i virkeligheten. 24
Gjest Fluttershy Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 Uff ja der er mange frekke mennesker der ute. Jeg skriver uten unntak i annonsen at folk skal ta kontakt på mail eller sms, men noen folk ringer uansett for så å sende en sur sms når jeg ikke svarer på telefonen En jeg ga vekk et marsvinbur til en gang var skikkelig frekk. Han ønsket virkelig buret fordi ha skulle kjøpe et marsvin til familien osv. Dyreelsker som jeg er så ville jeg hjelpe ham, men dagen etter fant jeg buret _til salgs_ på finn. Da følte jeg meg snytt! Men der er heldigvis takknemmelige mennesker også. Jeg ga vekk noe babyutstyr som jeg ikke trengte lenger, da fikk jeg en eske konfekt og et skikkelig stort takk i retur. Slike ting er veldig hyggelig 7
Gjest Belle Gunnes Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Har gitt bort noe på finn.no selv og vært ganske streng med å sile ut mailer (telefonnummer er uakutelt å legge ut). Jeg plukker ut de hyggeligste og lar de få Har ergo bare møtt hyggelige folk. Vil aldri i verden la ufyselige mennesker komme hjem til meg for å hente noe. Usj nei. Er som regel ganske mange svar man får så man kan koste på seg å være selektiv. 3
Gjest Blue Jeans Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 Jeg satt faktisk å tenkte på noe av det samme for litt siden, bare fra "andre siden" Er så usikker på hvordan jeg skulle ha skrevet til selgeren/giveren for å ikke virke frekk. Samtidig som det må være veldig kleint å møte opp å bare ta med seg tingen... Hadde jeg gitt bort noe på finn og de hadde oppført seg som du nevner ts, hadde jeg følt meg litt såret (haha, nei, skal ikke mye til med meg) Burde ikke være vanskelig å vise vanlig folkeskikk og takknemlighet 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #9 Skrevet 6. februar 2013 Fordi studenter har dårlig økonomi og setter langt mer pris på et gratis bord, enn en 50+ mann som eier hus, hytte og båt. Anonym poster: c9e6694a94092637396d947f21bc7922 6
Gjest Blue Jeans Skrevet 6. februar 2013 #10 Skrevet 6. februar 2013 Fordi studenter har dårlig økonomi og setter langt mer pris på et gratis bord, enn en 50+ mann som eier hus, hytte og båt. Anonym poster: c9e6694a94092637396d947f21bc7922 Men det går an å være grei uansett? Er ikke veldig vanskelig 4
lygekryss Skrevet 6. februar 2013 #11 Skrevet 6. februar 2013 "Hvis du fortsatt innehar [gjenstanden] kommer jeg gjerne og henter den i løpet av uken hvis det er greit. Når passer det best for deg?" Var jeg frekk her? 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #13 Skrevet 6. februar 2013 Gav bort 15kg hundemat en gang og herregud så mye ufyselige folk som ringte. Endte med å slette annonsen og legge ut ny med kun mail-adresse. Folk ringer ber meg LEVERE det hos dem, sier at de er på vei for å hente det og om jeg bor der og der og sier ting som: Jeg SKAL ha den hundematen jeg, kommer om femten minutter!" Selv om jeg er grei å gir bort noe betyr ikke at folk kan være uhøflige eller tro at de bare kan hente det som det passer dem. Jeg kan da velge og vrake selv om jeg ikke skal ha noe for det. Endte opp med å gi det til en narkoman fyr som tok bussen for å hente det. Veldig hyggelig mann, både på mail, telefon og i virkeligheten. Du er et godt menneske Anonym poster: ff47f7461ee1652a2a6946a47c11ae5f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #14 Skrevet 6. februar 2013 Er rart med det. Jeg jobber selv i kasse, og det er barn og unge jeg helst vil ha i kassen fordi de faktisk hilser, takker og smiler. Det verste jeg får er godt voksne menn og kvinner som grynter, glefser og river seg. Kan ikke si jeg har hatt en eneste uhøflig eller vanskelig kunde som var ung eller barn, og selv om det selvsagt er mange hyggelige voksne også, så er overvekten av uhøflige kunder der, selv tatt i betraktning at det er flere voksne enn barn og unge innom butikken. Anonym poster: 08ac17156fcf59dfff1216b46a40c44e 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #15 Skrevet 6. februar 2013 Fordi studenter har dårlig økonomi og setter langt mer pris på et gratis bord, enn en 50+ mann som eier hus, hytte og båt. Anonym poster: c9e6694a94092637396d947f21bc7922 Ikke bare studenter som har dårlig råd. Anonym poster: f7ebcdc02f4994ea154e7ae558bd8530 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #16 Skrevet 6. februar 2013 Jeg har samme erfaring. Jeg visste ikke hva frekkhet var før jeg skulle gi bort ei seng på finn. Noen ville ha den levert (selv om det stod i annonsen at den måtte hentes), andre sa at de skulle ha den og var på vei, og da jeg hadde gitt den bort var det en mann som skjelte meg ut fordi den ikke var tilgjengelig mer. Jeg endte opp med å gi den til en ung, hyggelig mann, som nettopp hadde flytta til byen og landet for å jobbe. Svært takknemlig fyr. Grunnen til at jeg skulle gi bort senga var at jeg ikke fikk den med meg på flyttelasset. Den var helt grei, og IKKE klar for søppeldynga akkurat Anonym poster: f6a446cf93cc3b4a5b7ec498be4143f8 3
Gjest Darthoven Skrevet 7. februar 2013 #17 Skrevet 7. februar 2013 Enig i at man skal holde seg for god til å være frekk, men om man gir bort noe så blir det litt rart om man liksom skal måtte selge seg selv og legge inn en god "CV"? Når folk gir bort noe regner jeg med at de ønsker å bli kvitt det. Men selvsagt, man forholder seg til det som står i annonsen og utviser normal folkeskikk. 5
Gjest Darthoven Skrevet 7. februar 2013 #18 Skrevet 7. februar 2013 Er rart med det. Jeg jobber selv i kasse, og det er barn og unge jeg helst vil ha i kassen fordi de faktisk hilser, takker og smiler. Det verste jeg får er godt voksne menn og kvinner som grynter, glefser og river seg. Kan ikke si jeg har hatt en eneste uhøflig eller vanskelig kunde som var ung eller barn, og selv om det selvsagt er mange hyggelige voksne også, så er overvekten av uhøflige kunder der, selv tatt i betraktning at det er flere voksne enn barn og unge innom butikken. Anonym poster: 08ac17156fcf59dfff1216b46a40c44e Voksne blir herdet og harde. Kalde og kyniske - for de vet at om man smiler til verden så blir man som regel ledd rett opp i trynet eller spytta på. Albuene ut og karre til seg det man kan. Medmenneskelighet og varme er sånt som man deler på facebook eller snakker varmt om for å imponere politisk korrekte venner, men i det virkelige liv er det meg meg meg meg. 4
Gjest *dragoon* Skrevet 7. februar 2013 #19 Skrevet 7. februar 2013 Uff, jeg opplevde det fra andre siden her om dagen. Fant et vakkert skrivebord som skulle gis bort og jeg spurte pent om det fortsatt var tilgjengelig. Joda det var det, så vi avtalte klokkeslett samme kveld hvor jeg skulle komme å hente. Et par timer etterpå fikk jeg en kort melding om at "da var skrivebordet gitt bort". Er det mulig?? En ting er om det står førstemann til mølla og noen kom først, men vi hadde en avtale. 5
Gjest Surrehodet Skrevet 7. februar 2013 #20 Skrevet 7. februar 2013 En ting er at noen er frekke som fy når de tar kontakt. Men når man attpåtil blir utskjelt fordi gjenstanden er gittbort til den som tok kontakt først, da får man lyst til å spikre vedkommende fast på en vegg og kaste råtne egg!!!! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå