Gå til innhold

Når en hund ikke har møtt andre hunder på en stund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min var med på valpekurs osv. Han er venn med en annen hund. Men har hatt mange dårlige opplevelser med hunder dessverre, da store hunder. På strl 25 kg +.

Han er av en liten rase (under 10 kg). Tenkte jeg ville være med på hundetreff med den rasen. Kan jeg bare slippe ham løs og se hva som skjer?

Anonym poster: 904282213ba5c684286b2053dcc8721e

Videoannonse
Annonse
Gjest Spiderpig
Skrevet

Jeg syntes frislipp med masse hunder generelt er en dårlig idè, spesielt om hunden er usikker.

Jeg ville ikke blitt med på noe hundetreff, ei heller frislipp. Ville funnet en trygg og snill hund med tydelig språk, for å så gå turer med denne hunden, uten hilsing. Går det fint ville jeg forsøkt frislipp med denne hunden. Og prøve med litt forskjellige raser og størrelser, hvor alle er ålreite hunder.

Det kan fort bli konflikter med mange hunder på en gang, og jeg tror ikke det er lurt å slippe en hund med mange dårlige erfaringer løs med masse andre hunder ute av kontroll (for eiere har sjeldent kontroll på hunden sin når den løper rundt med ti andre hunder).

Skrevet

TS her. Den liker de fleste hunder så lenge de er snille :)

Og den går godt sammen med en annen hund (de er løse sammen og leker osv, men de er på strl med hverandre).

Min har aldri vært aggressiv mot andre hunder. Han er ikke usikker heller, han har bare møtt på andre som blir usikre pga kroppsspråket hans (Boston terrier). Han har spisse ører, stiv i kroppen og har ikke hale.

Han elsker små hunder. Men har blitt angrepet av 1 hund, og snerret til av noen malamuter (som heldigvis satt fast i bånd!). Så de typene holder jeg meg unna, men han hilser alltid på andre hunder og går godt sammen med de så lenge de er på hans strl og ikke er usikre hunder.

Anonym poster: 904282213ba5c684286b2053dcc8721e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...