Gå til innhold

Brukar din mann (evt du sjølv om du er mann) sminke?  

1 stemme

1. 1. Brukar din mann (evt du sjølv om du er mann) sminke?

• Ja
      2
    • Ja, av og til
      4
    • Kun diverse kremar
      1
    • Kun fuktighetskrem
      13
    • Nei, ingenting
      24

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenkja på det: I Senkveld sist fredag vart det nemnd at 9% av norske menn brukar sminke. No fekk eg ikkje med meg alt som vart sagt, så eg veit ikkje eilt kva som vert rekna som sminke i desse tala - nokon som kan fortelje meir?

Uansett, det er jo ein del, så statistisk sett skulle det vera ein del ja-svar her - kva brukar dei...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare fuktighetskrem her i gården.

Jeg hadde ikke likt at han brukte sminke. :-?

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg stemmer ikke siden jeg ikke har noen mann :wink: , men jeg har et par bekjente som bruker sminke.

Begge er homofile.

Ingen av de heterofile vennene mine bruker sminke, så vidt jeg vet - men sikkert fuktighetskrem etc.

Skrevet

Mannen min bruker kun fuktighetskrem innimellom.

Skrevet

Min mann bruker ingenting.

Forøvrig synes jeg menn med sminke er turn off.

Skrevet

Nei, min bruker heller ingenting..heldigvis.. :ler: Synes ikke det er så tiltrekkende med sminke på menn. Men dette er vel også smak og behag kan jeg tenke meg. :wink:

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Forloveden min bruker brunkrem og maskara på skjegget.....

Brunkrem pga at han han knekt nesen 12ganger så det er store blåmerker rundt nesen hans...

Maskara på skjegget pga at han har ultrablond skjegg og vil ha det i en annen farge, å han vil ikke farge det, det har han prøvd før å skjegget ble "ødelagt"

Skrevet

Ingenting, får lurt på ham fuktighetskrem når han er veldig tørr. Denne tråden minte meg på at han har så tjukk krem, jeg skal skaffe en ny til ham som trekker seg inn i huden bedre. Hans er jo fin til ørken-episoder, men ikke til forebyggende daglig pleie. Jeg har snakket om beskyttelse mot kulde + beholde smidigheten i huden så han ikke blir så fort rynkete. Det preller av. Han blir klissete i ansiktet, det er ekkelt og that's it.

(men jeg har tatt på ham pudder på nesa et par ganger når den har vært blank og vi begge brisne :kul: )

Skrevet

min bruker fuktighetskrem, i allefall når jeg minner han på det.

Skrevet

Min bruker ingenting. Hadde ikke blitt veldig glad hadde han begynt med sånt. Nei takk! (Og nå regner jeg ikke fuktighetskrem som sminke...)

Skrevet

Min bruker heller ingenting.(Heldigvis)

Får han ikke til å bruke fuktighetskrem engang.

(for det er jo femi :forvirra: )

Har vel igrunnen gitt opp!

Skrevet

Samboeren min bruker ingen verdens ting, ikke fuktighetskrem engang. Tror jeg ville blitt ganske sjokkert om jeg så ham foran speilet opptatt med å smøre ansiktet sitt. Men sminke på menn? Nei, ellers takk! Han har ikke behov for det uansett, han er kjekk og har verdens mykeste hud helt naturlig. :-) Men, jeg er ikke akkurat av dem som bruker 100 forskjellige produkter om morgenen jeg heller. Det enkle er ofte det beste, for oss begge. :wink:

Skrevet

Min bruker hedligvis ingenting, og kommer nok aldri til å gjøre det heller. han kommenterer til stadighet andre som gjør det og hvor fælt han synes dette er

Gjest Seleena
Skrevet

Nei, men han er såpass lys at det hadde ikkje gjort så mykje med ein svak brun kajalstrek rundt augene :D Faktisk!

Han spelar litt revy og då er han berre sååååå flottis med sminke :hjerter:

Skrevet

Hehe - lov meg at dere ikke sier det til noen, men jeg har lokket ham til å bruke selvbruningskrem et par ganger...! :wink:

Han synes det er litt "over kanten", nemlig. Jeg synes det var helt ok, litt fresh farge har ikke skadet noen. Men hadde han tatt på mascara og kajal, da hadde jeg nok begynt å lure... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hmm..kanskje det er fordi jeg er yngre enn mange av brukerne her inne, men for meg (og min generasjons menn) er ikke sminke på menn helt fremmed.Kjenner selvsagt en del menn som ikke ville drømme om å bruke noe, men kjenner også gutter som bruker litt lett sminke-litt kajal og maskara..og jeg må innrømme at jeg finner det en smule tiltrekkende..:) Også fordi menn som tør å utfordre grenser mellom det feminine/maskuline ofte er trygge på seg selv,og åpne og radikale for mange ting (de stemmer som regel ikke frp;P, og det tiltrekker meg.

Skrevet

Kjærsten min bruker ingenting, han er heller ikke typen til å kle nøytral sminke, men jeg har en kamerat som jeg har gjennomskuet ett par ganger!! :ler:

Sminke på menn er ikke noe som trengs å synes, kameraten min bruker kun nøytrale farger som er ton-i-ton med hans egne, men som fremhever øyen etc litt og skjuler ujevnheter som ikke trenger å være der. (og tro meg, han er en maskulint utseende mann i utgangspunktet og ingen femidott utenpå.)(litt inni da.... :ler: )

Ingen av de andre har lagt merke til det, det er ikke slik at det synes annet en at det såvidt fremhever hans positive trekk.

(og da vi engang i tiden snakket om ham-meg-oss-etc... så vil jeg påstå at jeg ikke brydd meg om jeg hadde en kjærste som brukte sminke, såfremt dette var noe han gjorde på eget initiativ og visste hvordan! )

Skrevet

Min kjære har begynt med fuktighetskrem. Har jobber som murer nå, og murstøvet tørker ut hendene og ansiktet hans. Han vil bare bruke spenol, og absolutt ingen av mine kremer med god lukt og fancy flasker. Skjønner ikke helt at noen skal ha noia mot å bruke fuktighetskrem, men..

Men er ikke alltid helt konfortabel med menn som bruker sminke, det må jeg faktisk innrømme. Jeg syns i så fall at det burde brukes naturlig. Så trangsynt er jeg visst... møtte en gang en gutt som virket skikkelig maacho fram til jeg så han nært oppe. Den kule skinnjakka så litt mindre macho ut når han også hadde på seg MASSE maskara, rosa og blå øyenskygge, og rosa lebbestift. :sminkedokke:

Skrevet

Min kjære bruker fuktighetskrem hver dag. Men fuktighetskrem ER IKKE sminke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...