Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Bortsett fra at det er mannens ansvar å være trofast, er det likevel sånn at noen damer er litt for villige til å hjelpe han til å slippe unna ansvar og anstendig oppførsel. Selv skulle du aldri gjøre noe sånt mot en annen kvinne, derfor blir du sint på henne også. Hva er din beste hevn over den han var utro med? Jeg hadde vært sammen med min eks en stund. Alt var bra mellom oss, men etter hvert merket jeg tegn til at han var veldig manipulerende og hadde lite respekt for andre. Etter en stund ble han ufin mot meg også, så jeg trakk meg litt tilbake og satte grenser. Da var han selvfølgelig utro. Jeg hadde en magefølelse men han nektet. Den andre dama visste om meg og benyttet alle triks for å få han for seg selv, viste det seg. Min hevn var at hun fikk han. Hun var ufordragelig mot meg, særlig da hun tok han i å prøve seg på meg igjen. Jeg fikk skylden for alt. Så sviktet han henne på samme vis som han hadde sviktet meg etter noen år, og forlot henne til fordel for en som er prikk lik meg. What goes around comes around
aquiz Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Jeg synes det blir tåpelig å hevne seg på personen som har vært utro med "din" partner. Den eneste som skal si nei er den du er sammen med, uansett fristelser. Så kunne aldri falt meg inn å hevne meg på en person som jeg ikke er i et forhold med. Skjønner jo at MANGE her inn mener at personen som ens partner er/var utro med skal straffes, og jeg skjønner det virkelig ikke. Er det pga sjalusi? Er man smålig? Hva er greia? Altså, jeg drar på byen, jeg møter denne kjekke mannen, vi går i seng sammen etter å ha møtt hverandre flere ganger, han sier at det er slutt med han og dama men de bort fortsatt sammen - jeg fortjener da å få byttet ut shampoo med hårfjerningsmiddel? Why? Er det virkelig min skyld at han er en dritt? btw, single og aldri tatt noen mann fra noen. 23
Gjest Li Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Synes kanskje ikke "hevn" var rette ordet, men at hun fikk han er jo passende karma Min beste "hevn" som du sier er å være grei og snill, imøtekommende og hyggelig - i håp om at dama som visste om meg, men fortsatt "tok" mannen min har et snev av samvittighet. Og kanskje hun da tenker over hvordan hun kunne gjøre noe sånn mot ei så hyggelig jente
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Synes kanskje ikke "hevn" var rette ordet, men at hun fikk han er jo passende karma Min beste "hevn" som du sier er å være grei og snill, imøtekommende og hyggelig - i håp om at dama som visste om meg, men fortsatt "tok" mannen min har et snev av samvittighet. Og kanskje hun da tenker over hvordan hun kunne gjøre noe sånn mot ei så hyggelig jente Karma er nok ordet, ja Jeg fikk ikke sjansen til å vise meg som imøtekommende og hyggelig, siden dama var 16 år i hodet og omtrent gikk til angrep på meg de gangene han hadde tatt kontakt med meg. Jeg måtte jo skjønne at det mellom de var ekte kjærlighet og ligge unna
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Altså, jeg drar på byen, jeg møter denne kjekke mannen, vi går i seng sammen etter å ha møtt hverandre flere ganger, han sier at det er slutt med han og dama men de bort fortsatt sammen - jeg fortjener da å få byttet ut shampoo med hårfjerningsmiddel? Why? Er det virkelig min skyld at han er en dritt? Aldri hårfjerningsmiddel, bare karma... hvis du finner ut at han fremdeles er involvert med henne, og du fortsetter. Eller at han er usikker / i en dårlig periode i forholdet og du prøver å vinne han over. Eller du kjenner dama og burde ha sjekket med henne.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 ...Eller at han sier de klassiske frasene som du burde ha IQ nok til å gjennomskue. Eller at han behandler dama som dritt.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Jeg synes det blir tåpelig å hevne seg på personen som har vært utro med "din" partner. Den eneste som skal si nei er den du er sammen med, uansett fristelser. Så kunne aldri falt meg inn å hevne meg på en person som jeg ikke er i et forhold med. Skjønner jo at MANGE her inn mener at personen som ens partner er/var utro med skal straffes, og jeg skjønner det virkelig ikke. Er det pga sjalusi? Er man smålig? Hva er greia? Altså, jeg drar på byen, jeg møter denne kjekke mannen, vi går i seng sammen etter å ha møtt hverandre flere ganger, han sier at det er slutt med han og dama men de bort fortsatt sammen - jeg fortjener da å få byttet ut shampoo med hårfjerningsmiddel? Why? Er det virkelig min skyld at han er en dritt? btw, single og aldri tatt noen mann fra noen. Nå er det ikke helt dette scenarioet TS beskriver da. Jeg kjenner f.eks. til et tilfelle der et par på jobben min var sammen, og han begynte å ligge med en annen jente på jobb, som visste godt at han var sammen med kollegaen hennes. Hun så ut til å synes det hele var stor stas, artig å ha klart å "stjele ham" liksom. Ja, jeg synes hun hadde fortjent hårfjerningskrem i shampoen. Kjæresten til denne fyren hadde aldri vært noe annet enn hyggelig mot dem begge. Anonym poster: 3c7ceb9435eac57e3629094827fc1c55 4
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 Jeg synes det blir tåpelig å hevne seg på personen som har vært utro med "din" partner. Den eneste som skal si nei er den du er sammen med, uansett fristelser. Så kunne aldri falt meg inn å hevne meg på en person som jeg ikke er i et forhold med. Skjønner jo at MANGE her inn mener at personen som ens partner er/var utro med skal straffes, og jeg skjønner det virkelig ikke. Er det pga sjalusi? Er man smålig? Hva er greia? Altså, jeg drar på byen, jeg møter denne kjekke mannen, vi går i seng sammen etter å ha møtt hverandre flere ganger, han sier at det er slutt med han og dama men de bort fortsatt sammen - jeg fortjener da å få byttet ut shampoo med hårfjerningsmiddel? Why? Er det virkelig min skyld at han er en dritt? btw, single og aldri tatt noen mann fra noen. Du får det til å høres ut som om alle utroskapshistorier er kvinner som ligger med menn de så vidt kjenner og som de har møtt på byen.. Men det er ikke slik det ofte skjer. Ofte ligger man med en kollega som meget godt vet at man både er gift og har barn. Og da er ingen av partene uskyldig. Verken mannen som ligger med en annen eller kvinnen som ligger med en annen kvinnes mann. Det er lov å oppføre seg skikkelig og holde seg for god til å ødelegge en familie pga ny og spennende sex! Litt for lettvint å si at det bare er mannens skyld (når en mann i et forhold er utro), når kvinnen han er utro med vet at han har familie, har hun like mye skyld!
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #9 Skrevet 6. februar 2013 Jeg synes det blir tåpelig å hevne seg på personen som har vært utro med "din" partner. Den eneste som skal si nei er den du er sammen med, uansett fristelser. Så kunne aldri falt meg inn å hevne meg på en person som jeg ikke er i et forhold med. Skjønner jo at MANGE her inn mener at personen som ens partner er/var utro med skal straffes, og jeg skjønner det virkelig ikke. Er det pga sjalusi? Er man smålig? Hva er greia? Altså, jeg drar på byen, jeg møter denne kjekke mannen, vi går i seng sammen etter å ha møtt hverandre flere ganger, han sier at det er slutt med han og dama men de bort fortsatt sammen - jeg fortjener da å få byttet ut shampoo med hårfjerningsmiddel? Why? Er det virkelig min skyld at han er en dritt? btw, single og aldri tatt noen mann fra noen. Jeg tenkte ikke det da hun som la seg etter min mann i flere måneder (om ikke år) bevisst, selv om hun var klar over både meg og barna, og da han da var utro, så ble det slutt og hun hadde faktisk ikke bedre vett enn å ringe meg og dømme medgir kranglingen som hadde vært mellom meg og min eks, og begynte å spørre ut om vi klarte å lage noe samværsavtale osv. Og i tillegg hadde hun visst ignorert det faktum at min eks hadde barn, det skulle glemmes og GJEMMES!! Så da kunne jeg tenkt meg en hevn, men jeg tiet. Heldigvis var ikke dette noe som varte så mange ukene, så ungene slapp å møte den dama.. Men i utgangspunktet så mener jeg at man ikke skal tenke på hva den andre dama gjør, for det er mannen som har skylda. Anonym poster: 9973fe1b5080c638aa5890c9ed8bac47
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #10 Skrevet 6. februar 2013 Det er helt klart mannen som har skylda i hovedsak - men når utroskapen skjer med ei god bekjent som vet meget godt at han er gift og har små barn, da er det helt OK å tenke at hun også fortjener å få kjenne litt på konsekvensene. Det kan også nevnes at dette langt fra er første gang hun har med seg en gift mann hjem fra byen... Mannen og jeg har jobbet oss gjennom problemene etter hans utroskap, men jeg skal ærlig innrømme at det eneste som fortsatt svir hos meg er at denne damen ikke har måtte kjenne på dette. Han og jeg har hatt et jævlig halvår pga en stor feil han gjorde. Men hun var med på det, og hun har antagelig ikke kjent på en eneste konsekvens. Jeg skulle ønske at hun også forsto alvoret, slik at hun kanskje sluttet å ha seg med gifte menn. Men har ikke tatt noen hevn, og kommer nok ikke til å gjøre det. Med mindre det dukker opp noen morsomme tips i tråden her Anonym poster: f91e31a300f90ab71c932ef400e03a4c 1
Gjest Karma Skrevet 6. februar 2013 #11 Skrevet 6. februar 2013 Min beste hevn var at hun fikk beholde han ! Karma is a bitch ;-)
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2013 #12 Skrevet 6. februar 2013 Helt personlig: Jeg hater hun som min mann var utro med som pesten! Hun visste godt at ved å ligge med han var med på å splitte opp en barnefamilie. De har begge to like mye skyld i dette. Håper hun får et miserabelt liv!
aquiz Skrevet 6. februar 2013 #13 Skrevet 6. februar 2013 Var mange som kommenterte meg nå, og synes bare det er hyggelig. Som sagt så har jeg ikke helt skjønt hvorfor man skal hate dama når det er kællen som har stilt i stand sviket. (tatt i betraktning at jeg skriver fra ei kvinnes synspunkt). Så alle svar har jeg tatt til meg! Jeg har hatt en eks som var utro mot meg, og jeg klarte ikke å hate henne. Det var den løse dritten jeg var sammen med som hadde hele skylda, om hun hadde visst at han var i et forhold eller om hun var uviten spiller for min egen del ingen rolle. Det spiller ikke noen rolle om det er barn inni bildet. Hun kan etter manges syn handle etisk og moralsk ukorrekt, men er det EGENTLIG hennes skyld når det er han som har et ansvar for noen hjemme? Det er mannen som sitter med ansvaret og som også sitter med fulle avgørelsen, for man har vel fri vilje? Hun tvinger han ikke - det er voldtekt. Hadde han virkelig ikke villet høvle over en annen så hadde han ikke gjort det. Jeg mener at det var gutten jeg var sammen med som valgte å følge fristelsen, og jeg kan ikke være sammen med en kar jeg ikke kan stole på når han drar ut på byen eller på jobb. Så det er ikke slik at jeg ikke skjønner at det er fryktelig sårt med utroskap! Jeg skjønner også at det kan være lettere for en periode å hellere hate noen man ikke kjenner, enn å hate den man alltid har elsket. Men der har dere min grunn til å ikke ta hevn eller tenke på det. Jeg skjønte også at ikke TS har byttet ut shampoo med hårfjerningsmiddel eller ripet opp biler. Synes hun taklet det bra jeg! 6
Jolene Skrevet 6. februar 2013 #14 Skrevet 6. februar 2013 Du får det til å høres ut som om alle utroskapshistorier er kvinner som ligger med menn de så vidt kjenner og som de har møtt på byen.. Men det er ikke slik det ofte skjer. Ofte ligger man med en kollega som meget godt vet at man både er gift og har barn. Og da er ingen av partene uskyldig. Verken mannen som ligger med en annen eller kvinnen som ligger med en annen kvinnes mann. Det er lov å oppføre seg skikkelig og holde seg for god til å ødelegge en familie pga ny og spennende sex! Litt for lettvint å si at det bare er mannens skyld (når en mann i et forhold er utro), når kvinnen han er utro med vet at han har familie, har hun like mye skyld! Men til syvende og sist er det fortsatt mannen/parten som er i et forhold som må sette grenser. Ikke den andre parten. Ganske enkelt. 2
Gjest Beate Skrevet 7. februar 2013 #15 Skrevet 7. februar 2013 Det lønner seg selvsagt aldri å hevne utroskap, men det er gyselig fristende! Men det som har holdt meg fra det, er at det også vil ramme meg. Det føles kanskje godt helt med en gang, men så vil angeren og vonde følelser melde seg. For tross alt: Når en part i et forhold er utro er enten forholdet ikke så sterkt og godt lenger, eller så er en utro parten en skikkelig premiedust. Og uansett kan man kanskje tenke at det var greit at det gikk som det gikk. At kvinner frivillig setter seg i elskerinne-setet og forsvarer seg med at det er kjærlighet, vi er forelsket, vi bare må ha hverandre, jeg har ikke noe ansvar for at han har familie osv. er helt patetisk. Skjerp dere kvinner! Ha mer selvrespekt! La han rydde redet før du legger deg i det! Da får du vite om han elsker deg eller bare bruker deg.
dobri123 Skrevet 7. februar 2013 #16 Skrevet 7. februar 2013 Jeg lot hun beholde han. Jeg tittet på de, smilte og sa lykke til videre. Dermed gikk jeg! Svarte ikke på telefonen, oppsøkte han ikke. Et par uker senere skulle jeg på fest å fikk vite de var der, hun var da 15 år og full. Når sant skal sies var det flere mindreårige der også, jeg la dermed inn et anonymt tips hos politiet. Festen ble avsluttet, flere kjørt hjem i politibil og mens facebook ble full av ''faen i helvete'' statuser fra disse lagde jeg meg popcorn og spiste sjokolade! Tre måneder senere tok jeg han tilbake, og vi bor sammen den dag i dag 5
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2013 #17 Skrevet 7. februar 2013 Jeg lot hun beholde han. Jeg tittet på de, smilte og sa lykke til videre. Dermed gikk jeg! Svarte ikke på telefonen, oppsøkte han ikke. Et par uker senere skulle jeg på fest å fikk vite de var der, hun var da 15 år og full. Når sant skal sies var det flere mindreårige der også, jeg la dermed inn et anonymt tips hos politiet. Festen ble avsluttet, flere kjørt hjem i politibil og mens facebook ble full av ''faen i helvete'' statuser fra disse lagde jeg meg popcorn og spiste sjokolade! Tre måneder senere tok jeg han tilbake, og vi bor sammen den dag i dag Hvordan greide du å ta han tilbake?
Gjeste mann Skrevet 7. februar 2013 #18 Skrevet 7. februar 2013 Mann her, men er jo samme greia bare motsatt... Jeg har drømt om alle mulige og umulige former for hevn over den apekatten som med viten og vilje forførte min kone. Det har fått enorme konsekvenser for oss. Han visste utmerket godt at hun hadde mann og barn. Han lever fortsatt livets glade dager og tror han har "sluppet unna". Han vet ikke at jeg vet. Tar gjerne i mot gode tips for hevn.... 1
Ungoliant Skrevet 7. februar 2013 #19 Skrevet 7. februar 2013 Hun er jo en stakkars usikker jente når hun har seg med en mann som allerede er "tatt". Å ha så lite selvrespekt er straff nok, men det er min mening...
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2013 #20 Skrevet 7. februar 2013 Fortell det til mannen/kona hans hvis han har! Da setter du i gang helvete der også... Eller spre ryktet om at han/hun ligger rundt litt her og der. Etterhvert når ryktet vedkommende og det er ikke noe godt å bli sett på som "løs på tråden".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå